Οι έντονες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών οδήγησαν σε εκτεταμένες πλημμύρες σε πολλές περιοχές. Οι επιστήμονες μιλούν για τόνους νερό που έπεσαν σε μικρό χρονικό διάστημα και προειδοποιούν για νέα πλημμυρικά επεισόδια, που θα επαναλαμβάνονται και θα είναι εντονότερα χρόνο με τον χρόνο.
Οι έξι από τις πιο φονικές πλημμύρες εκδηλώθηκαν στο κεντρικό ποτάμι της Αθήνας, τον Κηφισό, που σήμερα ρέει μέσα σε τσιμεντένια κοίτη.
Συνολικά, ο Κηφισός «έπνιξε» 170 ανθρώπους από το 1896 μέχρι το 2002.
Το φαινόμενο επαναλαμβάνεται σταθερά, όλο και πιο συχνά, όλο και πιο σφοδρά, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Όπως συνέβη και με το πρόσφατο πλημμυρικό επεισόδιο, που παρέλυσε για ώρες την Αττική.
Η άναρχη δόμηση της Αθήνας και η υπογειοποίηση εξαφάνισε, σταδιακά, τα 1.500 ρέματα που υπήρχαν κάποτε στην Αττική. Τα τρία τέταρτα από αυτά έχουν υπογειοποιηθεί ή χτιστεί, με αποτέλεσμα να εντείνονται οι πλημμύρες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, η ομάδα σπηλαιολόγων του Δημήτρη Θεοδοσόπουλου εξερευνά αυτή την πόλη, κάτω από την πόλη, το λαβύρινθο των στοών από όπου περνούν τα υπογειοποιημένα ρέματα και αναδεικνύουν την επικινδυνότητά τους. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ηλικία άνω των 50 ετών.
Όλη η Δυτική Αθήνα, Καματερό, Ίλιον, όλα τα νερά που έρχονται από το Ποικίλο Όρος καταλήγουν στους δρόμους.
Στη δεκαετία του ’30, ξεκίνησαν τα έργα για την υπογειοποίηση του Ιλισού. Στη συνέχεια, πήραν σειρά όλα τα υπόλοιπα ρέματα της Αττικής.
Τα ποτάμια χρειάζονται χώρο για να μην γίνονται επικίνδυνα, λένε οι επιστήμονες – γι’ αυτό, σε πολλές πόλεις του εξωτερικού, που τα είχαν υπογειοποιήσει, αποφάσισαν να τα ανοίξουν και πάλι.
Η κλιματική αλλαγή θα φέρει πολλές πλημμύρες στο μέλλον, προειδοποιούν οι επιστήμονες, τονίζοντας ότι πλημμύρες όπως αυτή της 14ης Οκτωβρίου δεν θα αποτελούν εξαίρεση αλλά κανονικότητα, κυρίως το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου.
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη