Ακριβότερο κατά 15% τουλάχιστον σε σύγκριση με το τέλος Δεκεμβρίου είναι ένα ταξίδι για τέσσερα ενήλικα άτομα και ένα αυτοκίνητο σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου, ενώ η επιβατική κίνηση συνολικά τις ημέρες του Πάσχα τείνει να προσεγγίσει το 80% της επιβατικής κίνησης του Πάσχα του 2019, που ήταν περίπου τις ίδιες ημερομηνίες (28 Απριλίου).
Μπορεί τις δυο πιο κρίσιμες ημέρες (Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη) σε ορισμένα δρομολόγια κυρίως προς τις Κυκλάδες από Πειραιά να μη βρίσκει κανείς εύκολα εισιτήριο, γενικότερα όμως η επιβατική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα θα είναι 20%-25% χαμηλότερη από το Πάσχα του 2019, το καλύτερο των τελευταίων ετών. Σημειώνεται ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της κίνησης με το Πάσχα του 2021 καθώς είχαμε lockdown.
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για τις τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι στα ΙΧ η εικόνα αναλογικά είναι καλύτερη, καθώς φαίνεται ότι περισσότεροι επιβάτες φέτος επέλεξαν να πάρουν μαζί τους στο νησί και το ΙΧ με αποτέλεσμα η πτώση της μεταφορικής κίνησης σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 να είναι χαμηλότερη μόλις κατά 7-10%.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι στις γραμμές των Κυκλάδων ενώ η κίνηση φέτος σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 είναι μειωμένη κατά 20-29%, εντούτοις στα ΙΧ αναμένεται αύξηση της κίνησης μεταξύ 2-7%. Πάντως συνολικά αυτό που φαίνεται να λείπει φέτος είναι η μετακίνηση ξένων (Κινέζων κ.λπ.) αλλά και ελληνικών γκρουπ τουριστών, έλλειψη που κρατά σε χαμηλότερα επίπεδα τη συνολική κίνηση.
Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ειδικά στην Παροναξία φέτος λείπει τουλάχιστον ένα ταχύπλοο σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019, με αποτέλεσμα η κίνηση να μοιράζεται μεταξύ λιγότερων πλοίων.
Με βάση όλα τα παραπάνω η κίνηση κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο όπως τόνισε και πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης, οι ημέρες του Πάσχα είναι πολύ λίγες μόλις τρεις-τέσσερις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να κρίνουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης της σεζόν αλλά και να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα αποτέλεσμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που πλήττονται από το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Οι τιμές
Οσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με ενδεικτικά στοιχεία που συγκέντρωσαν «ΤΑ ΝΕΑ», μια οικογένεια με τέσσερα ενήλικα άτομα που θέλει να ταξιδέψει μαζί με το αυτοκίνητο για Πάρο θα πληρώσουν σε συμβατικό πλοίο 562,00 ευρώ (μετ΄ επιστροφής) έναντι 486 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου (αύξηση 15,5%).
Επίσης για Ρόδο θα πρέπει να καταβάλλουν 905 ευρώ αντί 786 ευρώ στα τέλη του 2021 (άνοδος 15,1%) και για τα Χανιά το αντίτιμο (πάντα μετ’ επιστροφής) είναι 523 ευρώ έναντι 454 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 (άνοδος 15,19%).
Διαβάστε επίσης: Νέα απεργία στον Πειραιά την Πρωτομαγιά
Επισημαίνεται ότι σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν διπλασιαστεί από 80% μέχρι και 110% ανάλογα το καύσιμο, ενώ λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν κινηθεί ανοδικά το τελευταίο διάστημα κατά μέσο όρο κατά 32%.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών