Την πρόβλεψη ότι θα υπάρξουν ελλείψεις σε ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων και σε πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.
Η δυσοίωνη αυτή εκτίμηση έρχεται σε μια περίοδο που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα για να καλύψει την αναμενόμενη αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης και τους κανονισμούς πολλών κυβερνήσεων σχετικά με το περιβάλλον.
Κατά τον Ταβάρες, η έλλειψη μπαταριών EV θα διαρκέσει έως το 2024-2025, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή αυτοκινήτων, γεγονός που με τη σειρά του θα επιβραδύνει τη διαθεσιμότητα και την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2027-2028.
«Δεν προλαβαίνουμε…»
«Η ταχύτητα με την οποία προσπαθούμε να κινηθούμε όλοι μαζί για τον σωστό λόγο, που είναι η επίλυση του ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη, είναι τόσο υψηλή που η αλυσίδα εφοδιασμού και η παραγωγική δυναμικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έχουν χρόνο ώστε να προσαρμοστούν», σημείωσε ο CEO της Stellantis την Τρίτη, λίγο μετά την ανακοίνωση για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στην Ιντιάνα των ΗΠΑ, μιας επένδυσης ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ιδρύθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής Groupe PSA.
Ο Ταβάρες χρησιμοποίησε την προοπτική της έλλειψης για να παροτρύνει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής παγκοσμίως να σταματήσουν την διατύπωση «επιθετικών» στόχων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ήταν από τις πιο επιθετικές στην εφαρμογή νέων κανονισμών για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ειδικά οι βρετανικές αρχές ανακοίνωσαν σχέδιο απαγόρευσης της πώλησης οχημάτων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, νωρίτερα κατά δέκα χρόνια σε σχέση με την προηγούμενη ημερομηνία-στόχο του 2040. Η κυβέρνηση Μπάιντεν πέρυσι ανακοίνωσε επίσης τον στόχο, τα μισά από όλα τα οχήματα στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ζητούμενη η σταθερότητα
«Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τώρα, τουλάχιστον οι κορυφαίες, έχουν τις γραμμές παραγωγής στη μέγιστη δυνατότητά τους, πηγαίνουν όσο πιο γρήγορα μπορούν», είπε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες, για να προσθέσει: «Το μόνο πράγμα που βοηθά πραγματικά στην επίτευξη των στόχων είναι η σταθερότητα». Κάλεσε δε τους αρμόδιους να «σταματήσουν να παίζουν με τους κανόνες» και «να τους αφήσουν ως έχουν» ώστε να λειτουργήσουν σωστά οι βιομηχανίες.
Ο Ταβάρες αναμένει πρώτα μια συμφόρηση στη ζήτηση για μπαταρίες, καθώς ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προστίθενται. Στη συνέχεια αναμένει ότι αυτές οι εγκαταστάσεις θα δημιουργήσουν έλλειψη πρώτων υλών για την κατασκευή οχημάτων. Τέτοιες ελλείψεις ήταν το επίκεντρο των αναλυτών της Wall Street κατά την αξιολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών και την πρόβλεψη της ικανότητάς τους να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ταβάρες προειδοποιεί για μια τέτοια έλλειψη, αλλά είναι η πιο λεπτομερής.
«Το θέμα είναι ότι όταν θέλουμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα με μεγάλο μέγεθος και δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες σκοπιμότητας, μπορεί να προσκρούουμε σε τέτοιου είδους πράγματα», είπε. «Θα δείτε ότι ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση, ο οποίος είναι πολύ φιλόδοξος, σε έναν χρονικό ορίζοντα θα παρουσιάσει πρόβλημα από την πλευρά της προσφοράς».
Η Stellantis επενδύει 35 δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτροκίνηση και αναμένει να επιτύχει ετήσιες πωλήσεις 5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030. Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και το 50% των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τους στόχους της διοίκησης.
Latest News
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»