Γενιά Ζ: Μήπως ξοδεύει πολύ χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Νέα έρευνα προσφέρει ενδείξεις για το χρόνο που περνούν οι έφηβοι μπροστά στην οθόνη
«Δουλειά των ηλικιωμένων είναι να αποδοκιμάζουν ό,τι κάνουν οι νέοι», έγραψε ο Μαρκ Μιλς στο μυθιστόρημά του «The Savage Garden». Ένα διαρκές παράπονο είναι ο χρόνος που οι νέοι περνούν μπροστά στις οθόνες. Μήπως οι έφηβοι περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο; Μήπως είναι εθισμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; (social media).
Νέα έκθεση από τη δεξαμενή σκέψης Pew Research Centre ρίχνει φως στο πόσο συχνά χρησιμοποιούν τα παιδιά το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τον Απρίλιο και τον Μάιο η Pew έκανε έρευνα με τη συμμετοχή 1.300 Αμερικανόπουλων ηλικίας 13 έως 17 ετών σχετικά με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Η έρευνα διαπίστωσε ότι αφιερώνουν με χαρά όλο και περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο και πως εγκαταλείπουν γρήγορα άλλοτε δημοφιλείς πλατφόρμες.
Διαβάστε επίσης: Social media: Facebook και Ιnstagram θα εξαφανιστούν από την Ευρώπη
Το YouTube, μια από τις παλαιότερες πλατφόρμες της έρευνας, είναι η πιο αρεστή: το 95% την έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά. Το ένα πέμπτο των χρηστών την επισκέπτεται «σχεδόν συνεχώς» και το 77% χρησιμοποιεί την εφαρμογή καθημερινά. Καθόλου άσχημα για μια πλατφόρμα με ηλικία 17 ετών. Το Facebook, μόλις ένα χρόνο μεγαλύτερο από το YouTube, είναι ωστόσο δεινόσαυρος συγκριτικά. Όταν η Pew έκανε έρευνα σχετικά σε εφήβους την περίοδο 2014-15 για τελευταία φορά, το Facebook ήταν η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, που χρησιμοποιούνταν από το 71% των ερωτηθέντων. Τώρα μόνο το 32% λέει ότι την έχει χρησιμοποιήσει.
Διαβάστε επίσης: YouTube: Σχόλια που γίνονται εργαλεία παγίδευσης
Οι έφηβοι πλέον αποφεύγουν τις εφαρμογές που περιλαμβάνουν πολλά γραπτά (κείμενα), όπως το Facebook, το Tumblr και το Twitter. Μόνο το 5% των εφήβων έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Tumblr, σε σύγκριση με 14% που το χρησιμοποιούσε πριν από οκτώ χρόνια. Το Twitter χρησιμοποιείται από μόλις το 23% των εφήβων αυτών (Γενιά Ζ ή Gen Z), από 33% που το χρησιμοποιούσαν το 2014-15. Πολύ πιο δημοφιλείς είναι ιστότοποι, όπως το Snapchat και το Instagram, που βασίζονται κυρίως σε εικόνες. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία έφηβοι προτιμούν το Insta: Το 73% των ατόμων ηλικίας 15 έως 17 ετών λένε ότι το έχουν χρησιμοποιήσει, σε σύγκριση με το 45% των ατόμων ηλικίας 13 και 14 ετών που το επισκέπτονται.
Το TikTok, η κινεζική εφαρμογή βίντεο, είναι το ανερχόμενο αστέρι: το 67% των εφήβων τη χρησιμοποιούν και περίπου το 16% βρίσκονται σε αυτήν «σχεδόν συνεχώς». Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής εφαρμογή σε κορίτσια και έγχρωμους εφήβους.
Συνολικά, οι νέοι Αμερικανοί είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο πολύ περισσότερο από ό,τι οι συνομήλικοί τους πριν από οκτώ χρόνια. Το μερίδιο των νέων που είναι «σχεδόν συνεχώς» στο διαδίκτυο έχει σχεδόν διπλασιαστεί, από 24% το 2014-15 σε 46% σήμερα. Ένα επιπλέον 48% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο «αρκετές φορές την ημέρα». Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι περνούν τον σωστό χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόνο το 36% πιστεύει ότι περνά πάρα πολύ χρόνο σε αυτά. Εάν η Pew είχε ρωτήσει σχετικά τους γονείς τους, αυτό το ποσοστό θα ήταν πιο κοντά στο 100%.
© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved. Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο. Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στο www.economist.com
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος