Εξατομικευμένοι καφέδες, ειδικές υπηρεσίες περιποίησης δέρματος, αλλά και «ιδιαίτερες» σος και σάλτσες, είναι μερικά μόνο παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο εταιρείες όπως τα Starbucks, η Unilever και η Kraft Heinz στρέφουν την εστίασή τους προς τα premium προϊόντα. Και οι καταναλωτές φαίνεται να το λατρεύουν.

Όπως και η μεγάλη ζήτηση που παρατηρείται για ακριβά πολυτελή προϊόντα, έτσι και η στροφή σε εξειδικευμένα αγαθά και υπηρεσίες προκαλεί εντύπωση, την ώρα που επιχειρήσεις και νοικοκυριά πλήττονται από μεγαλύτερο πληθωριστικό σοκ εδώ και δεκαετίες.

Διαβάστε επίσης – Είδη πολυτελείας: Ρεκόρ πωλήσεων εν μέσων των φόβων για ύφεση

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Ο Πολ Μάρτιν, επικεφαλής λιανικής της KPMG στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε στο CNBC ότι το να εμβαθύνει κανείς στις ανάγκες των πελατών «είναι καίριας σημασίας για τις καταναλωτικές επιχειρήσεις καθώς πιέζεται το κόστος ζωής».

Διαβάστε επίσης – Είδη πολυτελείας : Eκτίναξη πωλήσεων μέσα στην πανδημία

Στροφή στα απαραίτητα

«Ενώ είναι αλήθεια ότι ορισμένοι καταναλωτές αναγκάζονται να στραφούν στα απαραίτητα και να υπολογίζουν κάθε δεκάρα και άλλοι είναι πολύ ανήσυχοι για τις οικονομικές προοπτικές, αλλά εξακολουθούν να έχουν χρήματα να ξοδέψουν και στην ουσία διαπραγματεύονται με προϊόντα υψηλής ποιότητας », είπε ο Μάρτιν.

«Για παράδειγμα, η προτίμηση σε γεύματα υψηλής ποιότητας. Ενώ αυτή η ομάδα καταναλωτών θα προσπαθήσει να εξοικονομήσει χρήματα μέσω των βασικών αγαθών, δεν θα γεμίσει το καλάθι μόνο με αυτά« υπογράμμισε.

«Μια προσφορά που αξίζει να πληρώσεις»

Τα Starbucks ανέφεραν ρεκόρ πελατών και πωλήσεων το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Wall Street. Τα αποτελέσματα φαίνεται να επιβεβαιώνουν την άποψη ότι ορισμένοι πελάτες δεν μειώνουν τις δαπάνες τους παρά το αυξανόμενο κόστος ζωής.

Ο σχεδιασμός προϊόντων κατά παραγγελία είναι το κλειδί για την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών ακόμα και όταν τα χρήματα είναι περιορισμένα, είπε η CFO των Starbucks Ράιτσελ Ρουγκέρι στο CNBC.

«Καθώς δημιουργούμε περισσότερα ροφήματα υψηλής ποιότητας, καθίσταται πιο δύσκολο για τους πελάτες να τα αναπαράγουν στο σπίτι και πιστεύουμε ότι αυτό βοηθά με την έννοια του εμπορίου», είπε η Ρουγκέρι. «Μπορεί να σημαίνει ότι ίσως ένας πελάτης δεν έρχεται τόσο συχνά, αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δίνουμε λόγους στους πελάτες να έρχονται στα καταστήματα και να αλληλεπιδρούν μαζί μας».

Μεγαλύτερη ευελιξία

Η παροχή στους πελάτες μεγαλύτερης ευελιξίας βοήθησε επίσης στην πώληση ακριβότερων προϊόντων και στη μετακύλιση του υψηλότερου κόστους, υπογράμμισε

«Μπορέσαμε να το κάνουμε αυτό μέσω της εξατομίκευσής μας, που είναι μια επιλογή, και αυτό που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι ότι η ανταπόκριση είναι ισχυρή. Και αυτό μας λέει ότι έχουμε μια προσφορά που αξίζει να πληρώσετε», είπε.

Ξεχωριστή εμπειρία

Η εστίαση στα premium προϊόντα δεν είναι μοναδική για τη μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στις ΗΠΑ

Η Kraft Heinz μπήκε στην αγορά πολυτελείας με την κυκλοφορία της συλλογής HEINZ 57 τον Ιούλιο. Τα καρυκεύματα «εμπνευσμένα από τον σεφ» είναι «σχεδιασμένα για να προσθέτουν μαγεία στη γαστρονομική εμπειρία», σύμφωνα με την εταιρεία.

Αυτό συνέβη καθώς η εταιρεία αύξησε τις τιμές κατά περισσότερο από 12% ως απάντηση στο υψηλότερο κόστος μεταφοράς, εργασίας και συστατικών εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού.

Η εισαγωγή περισσότερων προϊόντων premium είναι επιπλέον του επανασχεδιασμού των κλασικών προϊόντων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας στις ΗΠΑ Carlos Abrams-Rivera.

«Μια εστίαση είναι πώς βελτιστοποιούμε τις φόρμουλες για να φέρουμε συστατικά που είναι φθηνότερα», είπε ο Abrams-Rivera στο «Squawk Box» του CNBC. «Και πώς προσαρμόζουμε τα προϊόντα μας στους διαφορετικούς καταναλωτές ώστε να έχουν πρόσβαση σε διαφορετικά προϊόντα σε διαφορετικά επίπεδα τιμών.»

Ένα παρόμοιο μονοπάτι ακολουθεί η Mondelez . Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιούνιο μια συμφωνία για την εξαγορά της Clif Bar & Company που εστιάζει στα βιολογικά προϊόντα, ενώ όλες οι εξαγορές της εταιρείας το 2021 — Hu Master Holdings, Lion/Gemstone Topco και Gourmet Food Holdings — περιγράφηκαν ως «premium» στην έκθεση κερδών του δεύτερου τριμήνου. .

Οδηγώντας την επιθυμία και τις πωλήσεις

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever, Άλαν Τζόουπ, είπε επίσης στο CNBC ότι η εταιρεία έχει ένα μείγμα πελατών που συναλλάσσονται είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω.
«Οι σειρές premium στο χαρτοφυλάκιό μας πάνε πολύ καλά… », υπογράμμισε.

Το 2014, η Unilever κυκλοφόρησε το Prestige, έναν πολυτελή βραχίονα του ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει πλέον τη Dermalogica, την Tatcha και την Paula’s Choice.

Περιγραφόμενο ως «μια σειρά από μαργαριτάρια» από την Executive VP και Διευθύνουσα Σύμβουλο του Ομίλου Βασιλική Πέτρου τον Δεκέμβριο , το μοντέλο βασίζεται σε «ένα ορισμένο επίπεδο σπανιότητας» για να αυξήσει την επιθυμία και τις πωλήσεις.

Μέχρι στιγμής, φαίνεται να έχει λειτουργήσει. Το Beauty & Personal Care αυξήθηκε κατά 7,5% το τελευταίο τρίμηνο, λόγω της «ισχυρής ανάπτυξης» του Prestige Beauty and Health & Wellbeing, σύμφωνα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 .

Η εστίαση σε προϊόντα premium μπορεί επίσης να είναι ένα πιο ευχάριστο μέσο για την αντιμετώπιση του κόστους του πληθωρισμού σε σύγκριση με τη μείωση των μεγεθών των ειδών ή των συσκευασιών, σύμφωνα με την Κριστίνα Ρότζερς, της EY.

«Υπάρχει ένα όριο σε αυτές τις ενέργειες και λαμβάνοντας υπόψη ότι το κόστος των εισροών συνεχίζει να αυξάνεται, οι εταιρείες εξετάζουν πώς να επεκτείνουν την αξία των προϊόντων τους», δήλωσε η Ρότζερς στο CNBC.

«Ο μόνος τρόπος για να αναπτυχθεί κανείς είναι επομένως να ακολουθήσει την οδό premium και προστιθέμενης αξίας. Οι εταιρείες πρέπει να επιδείξουν την προστιθέμενη αξία των εμπορικών σημάτων τους και να δώσουν στους καταναλωτές έναν καλό λόγο να αγοράζουν προϊόντα σε υψηλότερες τιμές», υπογράμμισε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Executive