Επένδυσαν πάνω από 5 ,17 δισ. δολ για την αγορές πλοίων οι έλληνες εφοπλιστές το 2022 και μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου ωστόσο την φετινή χρονιά ξεχωρίζουν κυρίως για τις πρωτοβουλίες τους ως πωλητές ενεργητικού καθώς αξιοποιούν τις υψηλές αξίες κυρίως στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και διαθέτουν πλοία με σημαντικά κέρδη.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου απέκτησαν συνολικά 234 πλοία επενδύοντας 5,175 δισ. δολ.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Το αντίστοιχο διάστημα του 2021, είχαν αποκτήσει εκατό πλοία περισσότερα, συνολικά 335 πλοία, επενδύοντας 6,62 δισ. δολ.
Στο παγκόσμιο τοπίο
Σημειώνεται ότι παγκοσμίως από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου άλλαξαν χέρια 1.693 πλοία συνολικής αξίας 37 δισ. δολ, ενώ το 2021 την ίδια περίοδο άλλαξαν χέρια περισσότερα πλοία, συνολικά 1.753, μικρότερης όμως συνολικής αξίας, 28,79 δισ. δολ, γεγονός που σημαίνει ότι φέτος αυξήθηκαν σημαντικά οι αξίες των πλοίων.
Σε αυτό το πλαίσιο οι έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν αναλογικά στις περισσότερες πωλήσεις πλοίων παρά στις αγορές καθώς απέκτησαν σχεδόν 100 πλοία λιγότερα ενώ πούλησαν μόλις 30 πλοία λιγότερα, αλλά πολύ μεγαλύτερης αξίας. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking το 2022 προχώρησαν σε πωλήσεις 206 πλοίων συνολικής αξίας 4,64 δισ. δολ ενώ το 2021 το ίδιο διάστημα είχαν πουλήσει 239 πλοία (μόλις 30 παραπάνω) συνολικής αξίας 3,95 δισ. δολ.
Βέβαια τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων ήταν στην πρώτη θέση με τους κινέζους να ακολουθούν ως αγοραστές και τους Ιάπωνες ως πωλητές.
Είναι προφανές ότι στη φετινή χρονιά οι έλληνες εφοπλιστές αξιοποίησαν τόσο τη αυξημένη ζήτηση στα δεξαμενόπλοια κυρίως όσο και στα containerships και προχώρησαν σερ πωλήσεις πλοίων.
Ενδεικτικά παραδείγματα
Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα που ακολουθούν. Η Chandris (Ελλάς), σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές πούλησε το δεξαμενόπλοιο LR2 Althea 115.200 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2022 για 72,5 εκατομμύρια δολάρια, με κέρδος 22,5 εκατομμύρια δολάρια από την τιμή που ναυπηγήθηκε. Επίσης η Latsco Shipping προχώρησε στην πώληση του δεξαμενοπλοίου Fos Hamilton, χωρητικότητας 105.408 dwt. στην Performance Shipping αντί 43,75 εκατομμύρια δολάρια, εξασφαλίζοντας κέρδη ύψους 14,2 εκατ. δολ.
Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 η Capital Product Partners είχε ανακοινώσει την πώληση δυο containerships έναντι συνολικά 130 εκατ. δολ εξασφαλίζοντας κέρδη ύψους 49,5 εκατ. δολ με βάση την τρέχουσα αξία των πλοίων.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης