Μετά το deal που συμφωνήθηκε την περασμένη εβδομάδα για την εξαγορά μειοψηφικού πακέτου στον ιταλικό αερομεταφορέα, η γερμανική Lufthansa ξεκινά πλέον ένα δύσκολο ταξίδι για να  πετύχει μια γρήγορη ανάκαμψη της ITA Airways της διαδόχου της Alitalia και να ξεπεράσει δύο δεκαετίες συνεχών απωλειών.

Η Lufthansa συμφώνησε την Πέμπτη να αγοράσει μερίδιο στην ITA και τα στελέχη της πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν εκεί όπου οι άλλοι μάνατζερ απέτυχαν: να αποκομίσουν κέρδος από την αεροπορική εταιρεία που έφερε εδώ και καιρό τη σημαία της Ιταλίας, της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς της Ευρώπης.

Mega deal στις αερομεταφορές: H Lufthansa αγοράζει το 41% της ΙΤΑ – Option για το 100%

Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, δήλωσε ότι η ITA θα μπορούσε να γίνει κερδοφόρα εντός δύο ετών. Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του παγκόσμιου μάρκετινγκ, τα προγράμματα αφοσίωσης και το δίκτυο πτήσεων ανταπόκρισης για να ενισχύσει τα έσοδα της ITA.

«Η ITA δεν είναι η παλιά Alitalia», είπε ο Spohr. «Θα κάνουμε αυτή την επιχείρηση επιτυχή».

Καταστροφικό παρελθόν

Το ιστορικό της Alitalia είναι καταστροφικό. Η εταιρεία δεν έχει καταγράψει ετήσιο κέρδος εδώ και 20 χρόνια, έχει χρεοκοπήσει δύο φορές από το 2008 και μετατράπηκε σε τεράστιο βάρος για την Etihad Airways αφού ο βαρύς αερομεταφορέας από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε ένα μερίδιο αλλά δεν κατάφερε να ανατρέψει την πορεία της επιχείρησης. Η εταιρεία σταμάτησε επίσημα τη λειτουργία της στα τέλη του 2021, όταν αναγεννήθηκε ως ITA Airways.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ειδικού αεροπορίας Andrea Giuricin του Πανεπιστημίου του Milano Bicocca, οι απώλειες της Alitalia ανήλθαν σε περίπου 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών άρχισε να αυξάνεται.

Οι απώλειες της ITA Airways περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς. Ο νέος αερομεταφορέας έχασε 486 εκατομμύρια ευρώ το 2022.

Για τη Lufthansa, η συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα στοίχημα σε μια ιταλική αγορά που είναι πιο ανταγωνιστική από ό,τι έχει συνηθίσει ο γερμανικός αερομεταφορέας, μετά την ταχεία επέκταση των εταιρειών χαμηλού κόστους. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης τον Μάιο, οι επενδυτές της Lufthansa εξέφρασαν ανησυχία για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά, προειδοποιώντας τη διοίκηση ότι η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να επιθυμεί να παρέμβει στη λειτουργία της εταιρείας.

Για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο της, η Lufthansa σχεδιάζει να αγοράσει την ITA σε διάφορα βήματα και η ιταλική κυβέρνηση θα συνεισφέρει μια προίκα περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ITA θα προστεθεί σε μια ομάδα εθνικών αερομεταφορέων που βρίσκονται ήδη υπό την ομπρέλα της Lufthansa, συμπεριλαμβανομένων των Swiss και Austrian Airlines.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή