Με ισχυρές επιδόσεις ολοκλήρωσε το 2022 η υπηρεσία παραδόσεων παραγγελιών efood καθώς εμφανίζει αισθητές μεταβολές στα βασικά μεγέθη.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών πέρυσι σημείωσε άνοδο της τάξεως του 20,2% διαμορφούμενος στα 135,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2021. Ενισχυμένα κατά 27% στα 36,8 εκατ. ευρώ εμφανίζονται τα ΕΒΙΤDA, με τα καθαρά κέρδη να εμφανίζουν ακόμη μεγαλύτερη θετική μεταβολή της τάξεως του 42,6% στα 25,2 εκατ. ευρώ.

Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της προήλθε από τις προμήθειες των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς έφθασαν στα 88,2 εκατ. ευρώ, από 77,15 εκατ. ευρώ το 2021. Αισθητά βελτιωμένα και τα έσοδα από τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της πλατφόρμας, τα οποία το 2022 διαμορφώθηκαν στα 32 εκατ. ευρώ από 24,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero, η οποία συνδέεται με όλες τις δραστηριότητες της πολυεθνικής στην Ελλάδα, το efood έκλεισε το 2022 με κύκλο εργασιών 135,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20,2%, ΕΒΙΤDA 36,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27%, και καθαρά κέρδη 25,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,6% σε σχέση με το 2021. Τα έσοδα από λοιπές υπηρεσίες ανήλθαν στα 11,5 εκατ. ευρώ, ενώ 3,8 εκατ. ευρώ προήλθαν από προσφερόμενες υπηρεσίες σε συνδεδεμένες οντότητες.

Οι παραγγελίες

Έχοντας καταγράψει μια χρονιά με ισχυρές επιδόσεις, η εταιρεία αποφάσισε τη διανομή συνολικά 22 εκατ. ευρώ σε μερίσματα προς τους μετόχους της για το 2022 -ως συνέχεια της σχετικής έγκρισης από τη γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 2022-, έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2021.

Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι η αύξηση των εσόδων βασίζεται στη συνολική αύξηση των παραγγελιών, στη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας από τα καταστήματα (b2b), που αφορούν τις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα, και στη συνολική αύξηση των online αγορών από τους καταναλωτές.

Είσοδος στο Fintech

Από την άλλη, η αύξηση των παραγγελιών και η συνεπακόλουθη αύξηση της δραστηριότητας των διανομών και των αμοιβών των διανομέων, σε συνδυασμό με τα αυξημένα έξοδα για διαφήμιση, οδήγησαν σε άνοδο των εξόδων της εταιρείας από τα 66,8 εκατ. ευρώ το 2021 στα 78,4 εκατ. ευρώ το 2022.

Να σημειωθεί, ότι το 2022 ήταν μία χρονιά κατά την οποία η Delivery Hero λάνσαρε μία καινούργια υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών. Η Delivery Hero Payments η οποία είναι συνδεδεμένη με την εταιρεία στην Ελλάδα, αφού εξασφάλισε την αδειοδότηση της Τραπέζης της Ελλάδος, διαχειρίζεται πλέον τις ηλεκτρονικές πληρωμές και την εξόφληση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας της. Η εταιρεία επιδιώκει να διεισδύσει περισσότερο στον κλάδο του fintech.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις