Οι παραδόσεις συσκευών επαυξημένης (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) επιβραδύνθηκαν σημαντικά κατά το α’ τρίμηνο του 2023 λόγω των μακροοικονομικών συνθηκών που επιδεινώθηκαν με αποτέλεσμα να επέλθει ένα «πάγωμα» της αγοράς σε σύγκριση πέρυσι που κινούνταν σε υψηλά επίπεδα λόγω πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker που δημοσίευσε η International Data Corporation (IDC) η συνολική αγορά συσκευών AR/VR μειώθηκε κατά 54,4% σε ετήσια βάση το α’ τρίμηνο του 2023, με τις μάσκες VR να αντιπροσωπεύουν το 96,2% των συσκευών που παραδίδονται στους μεταπωλητές συνολικά.

Ο Ζάκερμπεργκ «έτρεξε» να προλάβει την Apple

Μεταξύ των κορυφαίων πέντε κατασκευαστών της κατηγορίας AR/VR, η Meta Platforms συνέχισε να προηγείται με μερίδιο 47,8%, αν και έχασε έδαφος από το PSVR 2 της Sony, το οποίο κατέλαβε μερίδιο 35,9% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η ByteDance (Pico) κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της από 4,4% πέρυσι σε 6,1% φέτος χάρη στα νέα προϊόντα και τις νέες αγορές. Η DPVR και η HTC συμπληρώνουν την πρώτη 5άδα με την κάθε μία να έχει κερδίζει μερίδιο λιγότερο από 2%.

«Παρά την πρόσφατη ύφεση, πρόκειται για μια συναρπαστική περίοδο για την αγορά του AR/ VR καθώς νέοι παίκτες έρχονται στην αγορά και η επόμενη γενιά συσκευών αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες και μήνες», δηλώνει ο Τζιτές Ουμπράνι, διευθυντής ερευνών, Mobility and Consumer Device Trackers στην IDC.

«Μετά την αναβίωση της Sony σαν κύρια ανταγωνίστρια της Meta, όλων τα μάτια είναι στραμμένα στην Apple, η οποία ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τη δική της συσκευή. Η μεγάλη εγκατεστημένη βάση υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών της Apple σίγουρα θα βοηθήσει να ξεχωρίσει και στον τομέα του AR/ VR σε σχέση με τους υπόλοιπους προμηθευτές, αν και αναμένεται τα κέρδη να είναι αρχικά περιορισμένα λόγω της φημολογούμενης υψηλής τιμής της συσκευής», συμπληρώνει.

The Meta’s Quest Pro device which according to the company offers full-color mixed reality and tracking technologies that replicate users? eye movements and facial expressions on their avatars, is seen in this undated handout image. Meta/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY

Παρόλα αυτά η αγορά προϊόντων εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας βρίσκεται ακόμα σε κρίσιμα στάδια ανάπτυξης. «Είναι εκπληκτικό να βλέπεις τις νέες δυνατότητες και λειτουργίες που εμφανίζονται στις μάσκες AR/VR σήμερα, και παρόλο που μπορεί να απευθύνονται σε ένα επιλεγμένο κοινό αρχικά, αυτές οι συσκευές θα εξελιχθούν και θα αποκτήσουν έρεισμα μεταξύ των χρηστών», λέει ο Ραμόν Γιαμάς, διευθυντής ερευνών στο τμήμα Mobile Devices και AR/VR της IDC.

«Δυνατότητες όπως η παρακολούθηση ματιών και οι περιβαλλοντικοί αισθητήρες, καθώς και η πιθανή προσθήκη χρήσης εμπειριών και λογισμικού Τεχνητής Νοημοσύνης – τα οποία βρίσκονται ακόμα στα πρώτα τους βήματα – θα γίνουν τελικά πανταχού παρόντα και θα ωθήσουν σε νέες δυνατότητες χρήσης. Ακόμη και οι μάσκες AR/VR που θα εμφανιστούν στην αγορά το 2025 θα κάνουν τις σημερινές συσκευές να μοιάζουν… γραφικές», καταλήγει ο ερευνητής της IDC.

Σημειώνεται ότι ενώ οι μάσκες εικονικής πραγματικότητας κυριαρχούν επί του παρόντος στην αγορά, οι μάσκες επαυξημένης πραγματικότητας (δηλαδή αυτές με διαφανείς ή ημιδιαφανείς οθόνες) παρουσίασαν σταθερη ανάπτυξη κατά το α’ τρίμηνο, της τάξης του 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Apple: Πού και πότε θα «αποκαλύψει» την στρατηγική για την ΑΙ
Tεχνητή νοημοσύνη |

Πού και πότε θα «αποκαλύψει» η Apple την στρατηγική για την ΑΙ

To tech event προσελκύει παραδοσιακά το ενδιαφέρον πελατών και συνεργατών της Apple σε όλο τον κόσμο, όπως και της παγκόσμιας αγοράς και του τεχνολογικού κλάδου λόγω των καινοτομιών που παρουσιάζονται εκεί