Μηχανικός και πλοίαρχος σε φορτηγό πλοίο, δεξαμενόπλοιο ή γκαζάδικο, καμαρότος και skipper σε σκάφος και στέλεχος στα τμήματα ναυλώσεων και λειτουργίας (chartering και operations) ναυτιλιακών γραφείων στη στεριά είναι ορισμένες από τις θέσεις που παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση στη ναυτιλία, σύμφωνα με ηλεκτρονικές πλατφόρμες εύρεσης ναυτικής εργασίας.
Παράλληλα οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για έλληνες ναυτικούς, τους οποίους θεωρούν αναντικατάστατους, καθώς η ελληνική ναυτοσύνη ξεχωρίζει.
Ποιες εταιρείες «μοίρασαν» στους εργαζόμενους μπόνους 52 μισθών
Πάνω από 1.400 εταιρείες
Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα λειτουργούν περισσότερες από 1.400 εγκατεστημένες ναυτιλιακές εταιρείες της ποντοπόρου ναυτιλίας, αναδεικνύοντας τον Πειραιά σε ναυτιλιακό κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας και βάση τεχνογνωσίας στην τεχνική και εμπορική διαχείριση πλοίων.
Οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται στον Πειραιά εκτείνονται, παράλληλα, σε οικονομικές/τραπεζικές υπηρεσίες, νομικές υπηρεσίες, θαλάσσια ασφάλιση, ναυπηγικές και ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, εργασίες ρυμούλκησης και επιθαλάσσιας αρωγής, ναυτιλιακά πρακτορεία, ανεφοδιασμό καυσίμων, ναυτιλιακό εξοπλισμό, νηογνώμονες κ.λπ. Περίπου 200.000 άνθρωποι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα σε ναυτιλιακές δραστηριότητες, συμβάλλοντας δυναμικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας και στην απασχόληση του εθνικού εργατικού δυναμικού.
Η απασχόληση στη ναυτιλία, είτε στη θάλασσα είτε στη στεριά, θεωρείται μια πολύ προσοδοφόρα και με μέλλον επαγγελματική δραστηριότητα.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» η Ειρήνη Περράκη, η οποία ίδρυσε τη διαδικτυακή πλατφόρμα εύρεσης εργασίας marefind.com, που φέρνει κοντά ναυτιλιακές εταιρείες και ναυτικούς, επισημαίνει ότι ολοένα αυξάνεται το ενδιαφέρον, ιδιαίτερα Ελλήνων, για εργασία στον ναυτιλιακό κλάδο. Επίσης παρατηρείται και μεγάλη ζήτηση σε έλληνες ναυτικούς και επαγγελματίες για θέσεις σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Στην πλατφόρμα της Marefind ξεχωρίζουν σε ζήτηση οι αξιωματικοί μηχανής και γέφυρας, συγκεκριμένα καπετάνιοι, υποπλοίαρχοι και πρώτοι μηχανικοί. Ακολούθως παρατηρείται αυξημένη ζήτηση σε λοστρόμους και ηλεκτρολόγους.
Επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ναυτικούς εκδηλώνεται από φορτηγά πλοία χύδην φορτίου (Capesizes και Panamax), δεξαμενόπλοια και γκαζάδικα. Επιπλέον κατά το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο κάθε χρονιάς αυξάνεται πολύ η προσφορά και η ζήτηση στον χώρο του Yachting για θέσεις όπως καμαρότους/καμαροτίνες, ναύτες, skippers (πλοηγούς σκαφών αναψυχής, κυβερνήτες μικρού ιστιοπλοϊκού) ενόψει και της θερινής σεζόν.
Οσον αφορά την απασχόληση στη στεριά, μεγάλο ενδιαφέρον από ναυτιλιακές εταιρείες υπάρχει για θέσεις όπως στα τμήματα ναυλώσεων (Chartering) και λειτουργίας (Operations). Αν και η δυσκολία εύρεσης ελλήνων ναυτικών συνεχίζει να είναι ένα από τα σημαντικά προβλήματα που έχουν οι ναυτιλιακές στην Ελλάδα, παρ’ όλα αυτά, η ναυτοσύνη και η γνώση των ελλήνων ναυτικών είναι αναντικατάστατη, τονίζει η Ειρήνη Περράκη.
Η Marefind πάντως μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας βοηθάει τις δύο πλευρές να έρχονται σε άμεση επικοινωνία για επιτυχημένες συνεργασίες, χωρίς ενδιάμεσους. Ηδη έχουμε καταγράψει πάνω από 90% επιτυχημένων επικοινωνιών και συνεργασιών.
Τρεις λόγοι για τους νέους
Γιατί να διαλέξει όμως ένας νέος τη ναυτιλία; Την απάντηση δίνει μέσα από «ΤΑ ΝΕΑ» ο Αγγελος Παντουβάκης, κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιά. Στο ερώτημα γιατί να διαλέξει κάποιος νέος ή νέα τη ναυτιλία αντί της «στεριανής» βιομηχανίας επισημαίνει τρεις λόγους:
Γιατί στη ναυτιλία θα μπορέσει να είναι στην πατρίδα του, την Ελλάδα, αλλά να εργάζεται συνέχεια σε όλον τον κόσμο. Να βλέπει άλλους τόπους, να συνεργάζεται με άλλους ανθρώπους, άλλων φυλών και εθνικοτήτων, να μιλάει αγγλικά σε Ινδούς και Ουκρανούς, αλλά το βράδυ να γυρνάει σπίτι του και στα ελληνικά να λέει καληνύχτα στα παιδιά και τους γονείς του.
Γιατί στη ναυτιλία των Ελλήνων, τη μεγαλύτερη παγκόσμια δύναμη δεν θα αγωνιά αν θα έχει δουλειά αύριο ή αν θα κλείσει το μαγαζί. Πάντα θα υπάρχει δουλειά, απαιτητική μεν αλλά τις περισσότερες φορές πολύ ενδιαφέρουσα και καλοπληρωμένη για τους ικανούς που θέλουν να δουλέψουν. Και κάποιες φορές το αποτέλεσμα της δουλειάς αυτής – όταν συνδυάζεται με φαντασία και δημιουργικότητα – μπορεί να οδηγήσει και σε μεγάλο πλούτο.
Τέλος, γιατί η ναυτιλία μας μάς γεμίζει υπερηφάνεια. Μας κάνει να πιστεύουμε στη δύναμη της φυλής μας, στη δημιουργικότητά μας, στη συνεργασία μας. Μας κάνει να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας, να αποδεχόμαστε τους άλλους, να μη φοβόμαστε την προσαρμογή και την αλλαγή. Να προοδεύουμε.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων
Προχωρά η αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου
Έως τις 14 Μαΐου η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Άνοδος στους επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας