Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από τα καταστήματα αλλά και ηλεκτρονικά, με τις νεότερες ηλικίες να είναι πιο ανοικτές στην εισαγωγή της τεχνολογίας στη διαδικασία των αγορών τους τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, οδηγούν και σε αναμόρφωση το εμπόριο και δεν αποκλείεται σύντομα ένα ρομπότ να «σετάρει» τα ρούχα για λογαριασμό ενός καταναλωτή ή να επιλέγει το κρασί που θα αγοράσει για το δείπνο.
Ο χάρτης των online αγορών – Εννέα στους 10 Έλληνες στο διαδίκτυο
Ερευνα της εταιρείας Klarna, η οποία παρέχει υπηρεσίες πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης και αφορά το μέλλον των αγορών, έδειξε πώς εξελίσσονται οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές στο πλαίσιο των αγορών και πληρωμών και πώς αναμένουν οι καταναλωτές να επηρεαστεί η αγοραστική εμπειρία τους από τις τεχνολογικές εξελίξεις τα επόμενα χρόνια.
Οι γενιές των καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι οι Gen Z (18-26 ετών), οι Millennials (27-42 ετών), οι Gen Χ (43-57 ετών) και οι Baby Boomers (58-77 ετών) με τις νεότερες ηλικιακά ομάδες να είναι πιο ανοιχτές στις προκλήσεις της τεχνολογίας και την εισαγωγή της στην καθημερινότητα.
Τα αποτελέσματα δείχνουν τις προβλέψεις των καταναλωτών αυτών και συγκεκριμένα ότι η μεγαλύτερη εξατομίκευση των υπηρεσιών από την πλευρά των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές θα είναι η κορυφαία απαίτηση αφού το 65% των καταναλωτών επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο προσωποποιημένη στο μέλλον με το 36% να συνδυάζει για τις αγορές του τόσο τα παραδοσιακά όσο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών που φέρνει στο λιανεμπόριο η τεχνολογία είναι εμφανείς, καθώς αν και ο ένας στους δύο πιστεύει ότι θα συνεχίζει να δοκιμάζει ρούχα με τον ίδιο τρόπο όπως σήμερα, το 48% δηλώνει παράλληλα ότι θέλει στο μέλλον να χρησιμοποιήσει εικονικά δοκιμαστήρια, το 28% την Επαυξημένη Πραγματικότητα και το 23% θα βασιστεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη για να επιλέξει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο και το προσωπικό του στυλ.
Παράλληλα μια νέα «απαίτηση» που φαίνεται να γεννιέται είναι και οι ρομποτικοί σύμβουλοι μόδας και εικονικοί προσωπικοί βοηθοί αγορών, με το 59% των καταναλωτών να δηλώνουν «ανοιχτοί» στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, τα οποία θα τους προσεγγίζουν για να πάρουν τα μέτρα τους και να τους προτείνουν στυλ και είδη που τους ταιριάζουν.
Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η Επαυξημένη Πραγματικότητα θα αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα στο μέλλον με το 37% να πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα λιανεμπορικά καταστήματα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Δέσμη 7 μέτρων για τη ΛΑΡΚΟ - Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Όταν η Golden Visa γίνεται... άνθρακας - Οι φόβοι για έξοδο των επενδυτών
Τη Δευτέρα ψηφίζεται στη Βουλή η σχετική διάταξη για την Golden Visa - Καμπανάκι κινδύνου από τους μεσίτες
Το χρηματιστήριο του πάρκινγκ
Σε πολλές περιοχές Αττικής, Θεσσαλονίκης και άλλων μεγάλων πόλεων το κόστος αγοράς ξεπερνά και τα 1.000 ευρώ το τ.μ., ενώ για ενοικίαση τις 200 ευρώ τον μήνα
Νέο ρεκόρ καταρρίπτουν οι κρητικές εξαγωγές για το 2023
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Σε άνοδο η οικοδομή (και) το 2023 - Πόσες άδειες εκδόθηκαν τον τελευταίο χρόνο
Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2022 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών
Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια πριν τα μέτρα για την ακρίβεια [έρευνα]
Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο
Πόσα δαπάνησαν οι Έλληνες από την τσέπη τους για την Υγεία το 2023
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις δαπάνες του δημοσίου - Σε ποια κατεύθυνση κινήθηκαν οι δαπάνες των πολιτών