
Περισσότερα αεροπλάνα αναμένει να παραδώσει στους πελάτες φέτος από ό,τι το 2023 η Airbus παρόλο που εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εν μέρει η αύξηση αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ανταγωνίστρια Boeing.
Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών που σημείωσε υψηλότερα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι αναμένει περίπου 800 παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών φέτος, πάνω από τον στόχο 720 που είχε θέσει η Airbus για το 2023 και περισσότερα από τα 735 αεροπλάνα που παρέδωσε. Η ομάδα αναμένεται να παραδώσει 813 επιβατικά τζετ το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Visible Alpha.
Airbus: Επιδιώκει να πάρει το «πλεονέκτημα» στην αερομαχία με την Boeing [γράφημα]
Η εταιρεία σημείωσε έσοδα 22,89 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τέταρτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 11% από πέρυσι.
Μείωση καθαρών κερδών
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 13% στα 1,46 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν κατά 3% στα 2,21 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Reuters. Η Airbus είπε ότι θα προτείνει μέρισμα 1,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2023 και ειδικό μέρισμα 1,00 ευρώ ανά μετοχή στην ετήσια γενική της συνέλευση στις 10 Απριλίου. Ο όμιλος κατέβαλε μέρισμα 1,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2022.
Οι αναλυτές ανέμεναν καθαρά κέρδη 1,59 δισεκατομμυρίων ευρώ και προσαρμοσμένα EBIT 2,27 δισεκατομμυρίων ευρώ με έσοδα 22,47 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με μια συναίνεση της αγοράς που παρείχε η εταιρεία με βάση εκτιμήσεις 26 αναλυτών.
Για το 2024, η Airbus δήλωσε ότι αναμένει προσαρμοσμένο EBIT μεταξύ 6,5 και 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές και τη χρηματοδότηση πελατών – μια μέτρηση που παρακολουθείται στενά από αναλυτές και επενδυτές – προβλέπεται σε περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το αποτέλεσμα αντανακλά υψηλότερες παραδόσεις καθώς οι καθαρές παραγγελίες μετά από ακυρώσεις αυξήθηκαν σε 2.094 από 820 σε ετήσια βάση.
Πάνω από 8.500 αεροσκάφη σε παραγγελίες
Η εταιρεία έκλεισε το έτος με βιβλίο παραγγελιών αξίας 554 δισεκατομμυρίων ευρώ με ανεκτέλεστο 8.598 εμπορικά αεροσκάφη.
Το σύνολο των 735 αεροσκαφών σε σύγκριση με 661 που παραδόθηκαν το 2022 αποτελούνταν από 68 αεροσκάφη A220, 571 αεροσκάφη οικογένειας A320, 32 A330 και 64 A350.
Τα έσοδα από τις δραστηριότητες εμπορικών αεροσκαφών της Airbus αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας κυρίως τον υψηλότερο αριθμό παραδόσεων.
Η παραγωγή των A220 μικρών αποστάσεων αυξάνεται σε μηνιαίο ρυθμό 14 αεροσκαφών το 2026.
Το πρώτο νέο A321XLR πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία για μη κατονομαζόμενη αεροπορική εταιρεία το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Στην κατηγορία φαρδιάς ατράκτου, η εταιρεία συνεχίζει με μηνιαίο ρυθμό τεσσάρων A330 το 2024 και 10 A350 το 2026.
Ο εκτελεστικός διευθυντής Γκιγιόμ Φορί δήλωσε σε ανακοίνωση: «Το 2023 καταγράψαμε ισχυρή λήψη παραγγελιών σε όλες τις επιχειρήσεις μας και τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας. Αυτό ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένης της πολυπλοκότητας του λειτουργικού περιβάλλοντος. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο παγκόσμιο βιομηχανικό μας σύστημα, προχωρώντας παράλληλα στο ταξίδι μας μετασχηματισμού και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια