Οι καταναλωτές της ΕΕ θα πρέπει να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για καλύτερα δικαιώματα προς τους εργαζομένους βραχυχρόνιας ή μερικής απασχόλησης (gig workers), αλλά οι αυξήσεις δεν θα σκοτώσουν το επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου, προέβλεψε ο Νίκολας Σμιτ, Επίτροπος της Ένωσης για τις θέσεις εργασίας και τα κοινωνικά δικαιώματα, σύμφωνα με τους Irish Times.
Ο ίδιος είπε ότι υπάρχει ένα κόστος που «πρέπει να πληρωθεί» σε μια συνεχή προσπάθεια που έχει σχεδιαστεί για να αναγκάσει εταιρείες όπως η Uber και η Deliveroo να παρέχουν περισσότερα δικαιώματα στους εργαζόμενους.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συζητούν μια οδηγία που, εάν εγκριθεί, θα αναγκάσει τις εταιρείες διανομής και ντελίβερι να προσφέρουν περισσότερη κοινωνική προστασία στους εργαζόμενους τους.
Εκτιμάται ότι αυτό θα προκαλέσει αύξηση κατά 40% στις τιμές για υπηρεσίες όπως η Uber. Οι διαβουλεύσεις πρόκειται να εισέλθουν στην τελευταία τους φάση μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Ο κ. Σμιτ τόνισε ότι είναι βέβαιος ότι οι καταναλωτές θα αποδεχτούν υψηλότερες τιμές εάν αυτό σήμαινε καλύτερες συνθήκες για τους εργαζόμενους. Επιπλέον, είπε, «υπάρχει μια ισχυρή αγορά για αυτού του είδους τις υπηρεσίες και οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να επωμιστούν το κόστος. Υπάρχει αυτή η ιδέα ότι μπορείτε να διορθώσετε τη χαμηλή τιμή με ένα φιλοδώρημα. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Αν υπάρχει κόστος, πρέπει να πληρωθεί».
Τα σχόλιά του ήταν εν μέρει απάντηση σε μια προειδοποίηση της Άναμπελ Ντίαζ, επικεφαλής του τμήματος κινητικότητας της Uber στην Ευρώπη, ότι η οδηγία θα ανάγκαζε την υπηρεσία μεταφοράς να κλείσει σε εκατοντάδες πόλεις σε όλη την ΕΕ εάν οι τιμές αυξηθούν έως και 40%.
Ο επίτροπος απέρριψε το επιχείρημα, λέγοντας ότι «υπάρχει η αμφιβολία ότι προστατεύοντας καλύτερα τους εργαζόμενους, θα σκοτώσουμε ένα μοντέλο. Όχι. Θα προσαρμόσουμε ένα μοντέλο».
Είπε ότι η πρόταση της Uber του θύμισε την οικονομική ιστορία του 19ου αιώνα, όταν η παιδική εργασία καταργήθηκε. «Αν η Uber ή κάποιος άλλος πιστεύει ότι δεν μπορεί να προσαρμόσει το μοντέλο της σε αυτό, τότε αυτό είναι δικό τους πρόβλημα. Θα ήμουν έκπληκτος αν αυτή η απειλή είναι πραγματική».
Ο κ. Σμιτ επεσήμανε μια σειρά δικαστικών υποθέσεων σε όλη την Ευρώπη ως απόδειξη ότι απαιτείται μια νέα οδηγία από τις Βρυξέλλες για να δοθεί στις επιχειρήσεις σαφήνεια. Μετά από απόφαση δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου το 2021, οι οδηγοί της Uber χαρακτηρίζονται πλέον ως «εργάτες» – που σημαίνει ότι δικαιούνται διακοπές και αναρρωτική άδεια.
Latest News
Πώς έκαναν... φτερά 24 τόνοι τσένταρ - Επί ποδός η Scotland Yard
Η Scotland Yard ερευνά την μεγαλύτερη κλοπή τυριών του αιώνα - Ανρθωποκυνηγητό για τους δράστες που "σήκωσαν" πολλούς τόνους τσένταρ
Γιατί η Ernst & Young παραιτείται από ελεγκτής της Super Micro Computer
Η Ernst & Young αποχώρησε ενώ διενεργούσε έλεγχο των αποτελεσμάτων της Super Micro για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου
Starbucks: Επιστρέφουν στους μαρκαδόρους και τις κούπες και παγώνουν τις τιμές
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος δεσμεύεται να απλοποιήσει το «υπερβολικά περίπλοκο» μενού και να επιστρέψει στις ρίζες των Starbucks
Πλήγμα «made in China» για τις μεγάλες ζυθοποιίες
Οι καταναλωτές περικόπτουν έξοδα και δεν καταναλώνουν μπύρα
Η Volkswagen ξανά σε κρίση - Μπορεί να αλλάξει;
Ένα πλέγμα μάνατζερ, μετόχων, εργαζομένων και πολιτικών, εμποδίζει την αλλαγή πορείας της Volkswagen υποστηρίζουν οι Financial Times
Στα 3 δισ. δολάρια οι έως τώρα άμεσες απώλειες του πολέμου για τον Λίβανο
Οι προβλέψεις διεθνών οργανισμών για το ΑΕΠ του Λιβάνου
Ενώνουν τις δυνάμεις τους Capital Group και KKR
H Capital Group και η KKR σκοπεύουν να καταστήσουν διαθέσιμες επενδυτικές λύσεις υβριδικών αγορών δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για επενδυτές
Το «φλέρτ» της Ελβετίας με τον αποπληθωρισμό και το δίλημμα της κεντρικής τράπεζας
Οι αναλυτές αναμένουν η κεντρική τράπεζα να προχωρήσει σε συναλλαγματικές παρεμβάσεις
«Ψαλίδι» της Ford στα μπόνους των μάνατζερ - «Γκρίνια» για τους στόχους και το κόστος
Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford που έχει την έδρα της στο Μίτσιγκαν υποχώρησε περισσότερο από 10% την Τρίτη
Πέρασε απο το Κοινοβούλιο ο νέος προυπολογισμός της Πορτογαλίας
Με βάση το σχέδιο προϋπολογισμού η οικονομία της χώρας θα αναπτυχθεί κατά 2,1% το 2025 και ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ θα διαμορφωθει στο 93,3%.