Δύο λουκέτα, μια εξαγορά και δύο αποχωρήσεις μετράει η νεοσύστατη αγορά του quick commerce στην ελληνική αγορά, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση αποκαθήλωσης των μπακάλικων… εξπρές, που άνθισαν την περίοδο της πανδημίας και πλέον αναζητούν νέα κατεύθυνση και νέες πηγές χρηματοδότησης.

Το q-commerce, το επόμενο στάδιο του e-commerce, όπου όλα είναι θέμα χρόνου, για την ακρίβεια πολύ λίγου χρόνου, αν και έχει προσελκύσει τους εγχώριους κολοσσούς της οργανωμένης λιανικής τροφίμων, όπως η Σκλαβενίτης και η My Market, φαίνεται ότι δεν είναι «υγιεινός περίπατος».

Η χθεσινή ανακοίνωση για το οριστικό κλείσιμο της Pop Market από τις 25 Οκτωβρίου, που έγινε μάλιστα δια της πλαγίας καθώς δημοσιοποιήθηκε από τη Wolt, είναι το πιο πρόσφατη (αρνητική) εξέλιξη στη φιλόδοξη αυτή αγορά, αλλά σίγουρα όχι η τελευταία.

Pop Market: Λουκέτο στην εφαρμογή quick commerce – Τους πελάτες αναλαμβάνει η Wolt Market

Προηγήθηκε μέσα στο φετινό καλοκαίρι η διακοπή της λειτουργίας της Rabbit, περίπου έναν χρόνο απ’ όταν ξεκίνησε να δραστηριοποιείται. Ήταν ένας ακόμη «παίκτης» στην κλάδο του on demand delivery, η οποία κυριαρχείται από τη Wolt και την efood.

Η Rabbit είχε βασικό επενδυτή τον Dany Kharrat (80%) και δεύτερο μέτοχο (20%) τον Λιβανέζο Malek Fattee, ο οποίος υπήρξε έως το 2020 country director της InstaShop, εταιρείας παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ που ιδρύθηκε από την Ιωάννα Αγγελιδάκη και τον Γιάννη Τσιώρη.. Η εταιρεία διέθετε 4 dark stores στην Αθήνα.

Λίγο ακόμη πιο πίσω χρονικά και συγκεκριμένα πέρσι τον Αύγουστο είχε γίνει η εξαγορά της εταιρείας ferto των Μιχάλη Σφικτού, Ekin B. Ozturk και Αλέξανδρου Θεοδωρίδη από την Pop Market.

Πέρσι ήρθε και έφυγε σαν πύραυλος και η ουκρανική Rocket Delivery που ήθελε συναγωνιστεί την ισπανική Glovo και την αμερικανική Uber Eats. Μισό σχεδόν χρόνο από την είσοδό της στην ελληνική αγορά, ξαφνικά διέκοψε τη δραστηριοποίησή της αφήνοντας ξεκρέμαστους δεκάδες διανομείς.

Επίσης, εν μέσω της καλύτερης περιόδου για το συγκεκριμένο κλάδο, δηλαδή το 2021, μια άλλη εταιρεία, η JOKR ματαίωσε τα σχέδια της να μπει στην ελληνική αγορά αν και είχε συστήσει εταιρεία και είχε προσλάβει προσωπικό.

Οι δισεκατομμυριούχοι που εξέπεσαν

Σίγουρα δεν πρόκειται για ελληνικό φαινόμενο ο εξορθολογισμός του εν λόγω κλάδου. Τουλάχιστον έξι ιδρυτές εξπρές μπακάλικων έγιναν δισεκατομμυριούχοι λόγω της πανδημίας, περίοδο που όλοι ήθελαν γρήγορα τα ψώνια τους στο σπίτι χωρίς πολλές κοινωνικές επαφές, ωστόσο τέσσερις από αυτούς είναι ήδη εκτός από τη σχετική λίστα του Bloomberg. Από το Σαν Φρανσίσκο μέχρι την Κωνσταντινούπολη, οι ιδρυτές εταιρειών διαδικτυακής παράδοσης που πλούτισαν εν μέσω πανδημίας βλέπουν τις περιουσίες τους να εξανεμίζονται. Στην ομάδα περιλαμβάνονται οι ιδρυτές της τουρκικής Getir, της ολλανδικής Just Eat Takeaway.com και των Instacart και DoorDash Inc. (έχει εξαγοράσει τη Wolt) στις ΗΠΑ, που έχουν χάσει συνολικά περισσότερα από 15 δισ. δολάρια.

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία με τη Wolt Market

Επιστρέφοντας στην Pop, σύμφωνα με πηγές κοντά στη Wolt Market σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται για εξαγορά αλλά για εμπορική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών για την ομαλή εξυπηρέτηση όσων πελατών επιθυμούν,  καθώς και για την αξιοποίηση μερικού εξοπλισμού από τα dark stores που διέθετε η Pop.

Στη συμφωνία δεν συμπεριλαμβάνονται τα «σκοτεινά» καταστήματα της Pop Market καθώς η Wolt ήδη διαθέτει δικά της σε όλη την Αττική ούτε και το προσωπικό που σύμφωνα με πληροφορίες υπερβαίνει τα 65 άτομα, εκτός από τους ελεύθερους επαγγελματίες που συνεργάζονταν στην διανομή.

Ποια είναι η Pop Market

Η Pop Market, που βασίστηκε στο μοντέλο παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ εντός 15 λεπτών με την βοήθεια του στόλου διανομέων της, δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο 2021 από τον Τάκη Μαλαβέτα και τον Nick Telecki.

Πρόκειται για δύο έμπειρους επιχειρηματίες στο χώρο του online delivery με προϋπηρεσία στο λονδρέζικο Home Run (έκλεισε το 2019) και στη Delivery Hero αντίστοιχα.

Μάλιστα στις αρχές του 2022 η διοικητική ομάδα διατεινόταν ότι είχε δρομολογήσει την επέκταση της εταιρείας και σε άλλες περιοχές της χώρας πέραν της Αττικής, ενώ δεν απέκλειε και το ενδεχόμενο να έμπαινε και σε ευρωπαϊκές αγορές.

Αν και κανένα από αυτά τα σχέδια δεν ευοδώθηκαν, το ενδιαφέρον είναι ότι πριν μερικές εβδομάδες είχε ανακοινώσει την επέκταση της στην τροφοδοσία σκαφών σε μαρίνες με τον συνιδρυτή της, Τάκη Μαλαβέτα, να κάνει αναφορά για επέκταση της υπηρεσίας Pop Marinas και σε νέες μαρίνες πέρα από αυτές του Αλίμου και του Λαυρίου που ήταν διαθέσιμη τον Αύγουστο.

«Πρόκειται για μια υπηρεσία που επεξεργαζόμαστε καιρό τώρα και πλέον είναι διαθέσιμη. Η Pop Marinas είναι η νέα υπηρεσία online παραγγελίας κα παράδοσης προϊόντων σούπερ μάρκετ σε yacht που βρίσκονται σταθμευμένα σε μαρίνες της Αττικής», ανέφερε σχετικά ο συνιδρυτής της Pop Market, Τάκης Μαλαβέτας, μέσω των social media.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία με 6 dark stores έχει σηκώσει μέσω χρηματοδοτικών γύρων κεφάλαια που ξεπερνούν τα 8,5 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις