
Σοβαρό πλήγμα έχει επιφέρει στο εμπόριο η ακινητοποίηση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ.
Παρά τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό μπορεί να πάρει ολόκληρες εβδομάδες και οι ναυτιλιακές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουν την πορεία των πλοίων τους.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, η βλάβη στο Ever Given έχει καθυστερήσει τη μετακίνηση εμπορικών αγαθών αξίας 9,6 δισ. δολαρίων ανά μέρα, το οποίο αντιστοιχεί σε ζημία περίπου 400 εκατομμυρίων την ώρα.

Θα χρειαστούν ημέρες ή εβδομάδες για να ανοίξει η διώρυγα του Σουέζ; Οι προσπάθειες συνεχίζονται σήμερα για να αποκολληθεί ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων που εδώ και τέσσερις ημέρες έχει προσαράξει κλείνοντας αυτή την κρίσιμη δίοδο για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα.
Η γέφυρα αποτελεί κομβικό πέρασμα μεταξύ δύσης και ανατολής και – σύμφωνα με το BBC – μέσω αυτής διακινούνται αγαθά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα προς τα ανατολικά και 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα.
Το χρονικό
Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη και το οποίο γνωστοποίησαν χρήστες του Διαδικτύου τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.
«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.
Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».
Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.
Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.


Latest News

ΗΠΑ: Αποφεύχθηκε η χρεοκοπία της κυβέρνησης
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αξιώνει ψηφοφορία για βοήθεια στην Ουκρανία

Ποιες οικονομίες θα ωφελήσει η Τεχνητή Νοημοσύνη
Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα και οι αναδυόμενες οικονομίες - Τι θα συμβεί με την ανεργία και την εισοδηματική ανισότητα

Ποιοι «κόβουν» σαπούνι και χαρτί υγείας λόγω... ακρίβειας
Οι τιμές των προϊόντων μεγάλων εταιρειών όπως η P&G και η Unilever αυξάνονται

Η ιστορία που κρύβουν οι ετικέτες των ρούχων - Που ράβονται Dior, Armani και Hermes
Τα τελευταία χρόνια, οι συνθήκες εργασίας έχουν βελτιωθεί στην Ινδία και πλέον πολλοί οίκοι δημιουργούν εκεί τα ενδύματά τους

«Αγνοια» για τις κατηγορίες της Ουάσιγκτον δηλώνει η UBS
Ο ελβετικός κολοσσός «δεν γνωρίζει» τίποτα περί έρευνας από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ

Η μεγάλη επιστροφή της Microsoft και τα διδάγματα
Πώς το στοίχημα της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να βοηθήσει τη Microsoft να ξεπεράσει ακόμη και την Apple

Το κινέζικο real estate... είναι γυμνό - Η Evergrande άνοιξε τον ασκό του αιόλου
Κυριαρχούν οι συζητήσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υπερχρεωμένοι κατασκευαστές ακινήτων

Ποιος παράγοντας θα καθορίσει την επιβολή δασμών μεταξύ ΕΕ και Βρετανίας στα ηλεκτρικά οχήματα
Τι προβλέπει για τους δασμούς στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα η συμφωνία για το Brexit

Ο Fitch βαθμολογεί με «Α» την οικονομία της Πορτογαλίας
Βλέπει σημαντική μείωση του χρέους

Απρόσμενη αύξηση της μεταποίησης στην Κίνα
Το «στοίχημα» για ανάπτυξη 5%