Το τέλος του ελέγχου των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας από την Benetton είναι πλέον ορατό. Η Atlantia, που ανήκει κατά 30% στη δυναστεία που δραστηριοποιείται σε τομείς που ποικίλουαν από την κατασκευή ρούχων έως την κατασκευή υποδομών, φαίνεται ότι θα πουλήσει το μερίδιο ελέγχου της στο μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης διοδίων της Ιταλίας σε μια κοινοπραξία με επικεφαλής τον κρατικό επενδυτή Cassa Depositi e Prestiti για 9,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Δεν είναι μια μεγάλη τιμή, αλλά η συμφωνία θα τερματίσει χρόνια διαφωνιών και θα μειώσει το άγος δανεισμού της Atlantia που φτάνει τα 39 δισεκατομμύρια ευρώ.

Εξαντλημένη από την μακρόχρονη διαμάχη με την κυβέρνηση για την κατάρρευση της γέφυρας της Γένοβας το 2018, η Atlantia εγκατέλειψε τη Δευτέρα τα σχέδια για αποσύνδεση της θυγατρικής της Autostrade per L’Italia (ASPI) η οποία εκμεταλλεύεται αυτοκινητοδρόμους. Αυτό αφήνει ως τη μόνη επιλογή μια πώληση στην κοινοπραξία υπό την ηγεσία του CDP, η οποία ανέβασε την προσφορά της την Τετάρτη. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε απειλήσει να ανακαλέσει την άδεια του ομίλου εάν δεν μπορούσε να συμφωνηθεί μια πώληση.

Η πιθανή τιμή 9,1 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα ίδια κεφάλαια της ASPI απέχει πολύ από την αποτίμηση 14,8 δισεκατομμυρίων ευρώ που υπονοείται από την πώληση μειοψηφικό πακέτο μετοχών το 2017. Το Hedge fund TCI υποστήριξε ότι η επιχείρηση αξίζει έως και 12 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρόλα αυτά, χωρίς την επίλυση της πολιτικής διαμάχης, ήταν πάντα απίθανος μια μάχη για την εξαγορά της ASPI. Επιπλέον, η αποτίμηση της εταιρίας υπέστη πλήγμα καθώς, υπό την πίεση της Ρώμης, δεσμεύτηκε να επενδύσει 14,5 δισεκατομμύρια ευρώ, και η πανδημία έπληξε τους κυκλοφοριακού ρυθμούςς.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι νέοι ιδιοκτήτες CDP, Blackstone και Macquarie είναι απίθανο να πετύχουν μεγάλες αποδόσεις. Η πώληση αξιολογεί την ASPI στα 18,8 δισεκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναμενόμενου καθαρού χρέους του 2021, ή 10 φορές πάνω από το EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων, και αποσβέσεων). Ας υποθέσουμε ότι τα έσοδα της ASPI ανακάμπτουν φέτος στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ και οι νέοι ιδιοκτήτες μπορούν να συνεχίσουν να τα αυξάνουν κατά 1% κάθε χρόνο, ενώ ανεβάζουν το περιθώριο EBITDA στο 70%, από 62% το 2017 (πριν την κατάρρευση της γέφυρας), τότε μια πώληση στο ίδιο πολλαπλάσιο το 2028 θα αποτιμούσε τα ίδια κεφάλαια της ASPI στα 16 δισεκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργούσε σχεδόν 9% εσωτερικό ποσοστό απόδοσης, σύμφωνα με τον υπολογισμό των Breakingviews. Αυτό προϋποθέτει ότι το χρέος παραμένει σταθερό, καθώς οι υψηλότερες επενδύσεις περιορίζουν κάθε απομόχλευση.

Η πώληση θα περιορίσει τυχόν περαιτέρω νομικές απειλές για την Atlantia, της οποίας οι μετοχές έχουν χάσει περίπου το ένα τρίτο της αξίας τους την τραγωδία στην Γένοβα. Και θα πρέπει να μειώσει το χρέος, που ήταν πέρυσι πάνω από 10 φορές το EBITDA, κατά τουλάχιστον 17 δισεκατομμύρια ευρώ, εκτιμά η Fidentiis. Τουλάχιστον, μετά την απαλλαγή από τον τομέα των αυτοκινητόδρομων, η Benetton θα πρέπει να αποφύγει κάποιο χειρότερο δυστύχημα.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners