Ισχυρότατη άνοδο, που προβλέπεται να αγγίξει τα 290 δισ. δολ. ΗΠΑ έως το 2035, αναμένεται να σημειώσει παγκοσμίως η αγορά «εναλλακτικών» πρωτεϊνούχων τροφίμων, δηλαδή τροφίμων που θα περιλαμβάνουν μη ζωικής προέλευσης πρωτεΐνη (αυγό, κρέας, γαλακτοκομικά και ψάρια), σύμφωνα με κοινή έρευνα της «Boston Consulting Group» και της «Blue Horizon Corporation» με τον εύγλωττο τίτλο «Food for Thought: The Protein Transformation», κάνοντας λόγο για «μεταμόρφωση» («transformation») της συγκεκριμένης αγοράς.
Στα «εναλλακτικά» πρωτεϊνούχα τρόφιμα περιλαμβάνονται τρόφιμα η πρωτεΐνη των οποίων είναι προέλευσης φυτών, πρωτεϊνούχων μικροοργανισμών ή ανάπτυξης ζωικών κυττάρων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη βασική πρόβλεψη της έρευνας, η κατανάλωση «εναλλακτικής» πρωτεΐνης αναμένεται να επταπλασιαστεί, από τα 13 εκατ. τόνους ετησίως το 2020 (μόλις 2% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων), στα 97 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2035, φτάνοντας έτσι στο σημείο να αντιπροσωπεύει το 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων το συγκεκριμένο έτος. Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο ότι σε περίπτωση επιτάχυνσης της τεχνολογικής/επιστημονικής έρευνας στο συγκεκριμένο κλάδο, συνοδευόμενης από ισχυρή υποστήριξη σε θεσμικό/ρυθμιστικό επίπεδο, η αύξηση του μεριδίου θα μπορούσε να επιταχυνθεί έτι περαιτέρω, αγγίζοντας έτσι μέχρι και 22% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων τροφίμων. Με τους συγκεκριμένους ρυθμούς ανάπτυξης η αγορά «συμβατικής» (ζωικής) προέλευσης πρωτεϊνούχων τροφίμων στις ώριμες αγορές της Ευρώπης και Βορείου Αμερικής αναμένεται να κορυφωθεί το 2025, χρονικό σημείο από το οποίο και μετά θα αρχίσει να σημειώνει κάμψη.
Σύμφωνα με τον κ. Benjamin Morach, στέλεχος της εταιρείας Boston Consulting Group, «τα “εναλλακτικά” πρωτεϊνούχα τρόφιμα αναμένεται σύντομα να καταστούν εφάμιλλα των ζωικών σε γεύση, υφή και τιμή, εξέλιξη που πιστεύουμε ότι θα εκτοξεύσει την κατανάλωσή τους, καθιστώντας τη συγκεκριμένη αγορά από “niche” σε “mainstream”, στοιχείο με προφανείς ευεργετικές περιβαλλοντικές συνέπειες, που με τη σειρά του θα αυξήσει την κατανάλωσή τους ακόμη περισσότερο».
Σε ότι αφορά ειδικότερα στην περιβαλλοντική διάσταση, η μετατόπιση από την κατανάλωση πρωτεΐνης προέλευσης αυγών και κρέατος αναμένεται να περιορίσει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος κατά 1 γιγατόνο έως το 2035, γεγονός που ισοδυναμεί με την μετατροπή της Ιαπωνίας σε χώρα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για ένα έτος, εξοικονομώντας παράλληλα 39 δισ. κυβικά μέτρα ύδατος, ποσότητα που ισοδυναμεί με την υδροδότηση του Λονδίνου επί 40 έτη.
Η έρευνα υπογραμμίζει ωστόσο παράλληλα ότι θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις 11 δισ. δολ. ΗΠΑ ετησίως σε έρευνα και ανάπτυξη, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επίτευξη ακόμη και του βασικού σεναρίου (ανάπτυξη στο 11% της συνολικής αγοράς πρωτεϊνούχων έως το 2035).
Latest News
Εκτόξευση καθαρών κερδών στα €32,27 εκατ. για την Κρι-Κρι - Πρόταση για μέρισμα €0,35
Ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 34,4% για τις εξαγωγές της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, υπερβαίνοντας τα 97,5 εκατ. ευρώ
Διπλό «παιχνίδι» από Σκλαβενίτη – Το σχέδιο για Κύπρο και Πολωνία
Η οικογένεια Σκλαβενίτη βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του ομίλου Παπαντωνίου
Εκδήλωση για το ελληνικό κρασί στο Λονδίνο
Στην εκδήλωση του ΣΕΟ στην αγγλική πρωτεύουσα συμμετείχαν 44 οινοποιεία από όλη την Ελλάδα
Μασούτης: Δίνουμε έμφαση στις ανταγωνιστικές τιμές
Τι είπε ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης στο 14ο Food Retail Conference
«Πικρή» σοκολάτα: Τι λέει στον ΟΤ ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, επικεφαλής της ΙΟΝ
Πάνω από 174 εκατ. ευρώ η αξία των πωλήσεων σοκολάτας στα σούπερ μάρκετ – Τι φοβούνται οι ζαχαροπλάστες
Ζημιές 13,49 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα για τη ΦΑΓΕ, κέρδη ρεκόρ στις διεθνείς αγορές
Εκτινάχθηκαν οι ζημιές για τη ΦΑΓΕ Ελλάδας παρά το ρεκόρ κερδοφορίας του μητρικού ομίλου – Μειωμένος και ο τζίρος
Κτήμα Λαζαρίδη: Ομολογιακό δάνειο 1,2 εκατ. από την Eurobank
Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση ποσοστού 50% των δαπανών της επένδυσης που υποβλήθηκε στο υποέργο Εκσυγχρονισμός του Πρωτογενούς Τομέα
Νέες μπίζνες από τον πρώην υπουργό Ανάπτυξης Χρήστο Φώλια μαζί με την οικογένεια Γιαβρόγλου
Νέα επιχειρηματική δράση από τον Χρήστο Φώλια μαζί με την οικογένεια Γιαβρόγλου της εταιρείας Μύλοι Σόγιας