
Η Xiaomi φτιάχνει smartphones, η Haier πλυντήρια ρούχων, η Evergrande διαμερίσματα. Τώρα, όλοι αυτοί θέλουν να εμπλακούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η είσοδος από εταιρείες που δεν έχουν κατασκευάσει αυτοκίνητα ποτέ πριν, ίσως συμβάλει στην αναμόρφωση της βιομηχανίας, όμως θα καταστήσει την επερχόμενη συγκέντρωση της αγοράς αυτοκινήτου ακόμη πιο επώδυνη.
Οι επενδυτές που κυνηγούν την επόμενη μεγάλη ευκαιρία στην τεχνολογία έχουν τροφοδοτήσει την παγκόσμια φούσκα του καθαρού αυτοκινήτου. Η τάση αυτή πρωτοπορεί στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να σχηματίσει έναν κλάδο ηλεκτρικού αυτοκινήτου-παγκόσμιου ηγέτη. Μαζί με τις δεκάδες ανταγωνίστριες της Tesla, όπως οι εισηγμένες στη Ν.Υόρκη Nio, Xpeng και Li Auto –με συνολική κεφαλαιοποίηση άνω των 100 δις δολαρίων- εταιρείες από άσχετους κλάδους συσσωρεύονται στη να νέα εγχώρια βιομηχανία η οποία πούλησε μόλις 1,2 εκατ αυτοκίνητα το 2020, σε σύγκριση με τις πωλήσεις των 9,4 εκατομμυρίων σπορ αυτοκινήτων.
Παρ΄ ότι σήμερα είναι πιο ακριβά, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι μηχανικά πιο απλά σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στην αυγή της εποχής του αμερικανικού αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούσαν τους άλλους τύπους κατά 10 προς ένα, όπως επισημαίνει ο Τζέιμι Κάτεργουντ, συγγραφέας του blog Investor Amnensia. Ορισμένοι νεόκοποι, όπως οι Foxconn και Xiaomi, ίσως δουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως εμπορευματοποιημένες πλατφόρμες για λογισμικό και επεξεργαστές ώστε να προσθέσουν αξία καθιστώντας τα πιο καθαρά και εξυπνότερα.
Ο κινεζικός τομέας, υπερπλήθης με κρατικούς δεινόσαυρους, είναι ώριμος για ενοποίηση. Όμως, ο ενθουσιασμός των επενδυτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθυστέρησε αυτή την τάση με αποτέλεσμα σήμερα ένας υπερβολικά μεγάλος αριθμός παικτών να οδηγούν τις τιμές των εξαρτημάτων ψηλότερα, ενώ ήδη είναι αισθητή η στενότητα στην αγορά επεξεργαστών. Οι ταχύτεροι ρυθμοί με τους οποίους χρηματοδοτείται η αγορά αυτή θα δυσκολέψει τους μικρότερους παίκτες να παραμείνουν στην αγορά.
Υπάρχει αιτία γιατί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, που κάποτε ήταν γεμάτη από μικρούς κατασκευαστές, κυριαρχείται σήμερα από γίγαντες. Η κερδοφορία στην κατασκευή αυτοκινήτων απαιτεί οικονομίες κλίμακας, λειτουργική ευελιξία και ισχυρά δίκτυα διανομής και εξυπηρέτησης. Σε αντίθεση με τα smartphones και άλλες λευκές συσκευές, η κατασκευή αυτοκινήτων εμπεριέχει υπαρκτούς οικονομικούς κινδύνους από σχεδιαστικές αποτυχίες και κενά στον έλεγχο ποιότητας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να χρειάζονται ισχυρούς προφυλακτήρες. Ακόμη και έτσι, θα χρειαστεί χρόνος να χτίσει κάποιος φήμη για ποιότητα και το σχεδιασμό αυτοκινήτων που ο κόσμος θα θέλει να οδηγήσει. Παρά τον ενθουσιασμό της χρηματιστηριακής αγοράς σχετικά με την εξωτερική επίδραση, η Tesla και η General Motors κυριαρχούν στις πωλήσεις καθαρών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Είναι πιθανόν οι μελλοντικοί πρωταθλητές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναδυθούν από τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά ή τα ακίνητα, φέρνοντας τα πάνω κάτω στη βιομηχανία. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν είναι πιθανό. Σε κάθε περίπτωση, πολύ χρήμα θα χαθεί στο δρόμο μπροστά μας.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία