Η πλειονότητα των κατοίκων στις ευρωπαϊκές πόλεις υποστηρίζει τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από το 2030, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων που υπερθερμαίνουν τον πλανήτη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης (YouGov) που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό υποστηρικτών της προστασίας του περιβάλλοντος.
Από το σύνολο των 10.050 συμμετεχόντων που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση, ποσοστό 63% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ιδέα ότι μετά το 2030 μόνο αυτοκίνητα τα οποία δεν εκπέμπουν βλαβερά αέρια, θα πρέπει να πωλούνται στην Ευρώπη.
Η διαδικτυακή δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ανθρώπων από 15 πόλεις τον τελευταίο μήνα, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης, με το 29%, κατά μέσο όρο, να είναι αντίθετο στην ιδέα του τερματισμού των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, ενώ ποσοστό 8% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν γνωρίζει σχετικά με το ερώτημα που τέθηκε.
Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των συμμετεχόντων, από το 51% στην Αμβέρσα και το Βερολίνο μέχρι το 77% στη Ρώμη, υποστήριξαν την απαγόρευση.
Η καμπάνια Transport & Environment
Η ομάδα της καμπάνιας Transport & Environment (T&E), με έδρα τις Βρυξέλλες, που παρήγγειλε τη διαδικτυακή δημοσκόπηση, παρότρυνε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στις προτάσεις για την περιβαλλοντική πολιτική, που πρέπει να υποβληθούν μέχρι τον Ιούνιο.
«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι αυτοί που είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα τοξικά επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν επιθυμούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να πωλούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που είναι αναγκαίο», σύμφωνα με την διευθύντρια της T&E για τα οχήματα Τζούλια Πολισκάνοβα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αξιολογήσει «σε ποια χρονική στιγμή, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να σταματήσουν να έρχονται στην αγορά» προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών βλαβερών αερίων στην ΕΕ για το 2030.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει αυτή τη χρονιά πιο δραστικές μειώσεις στις εκπομπές βλαβερών ρύπων από τα αυτοκίνητα, όπως επίσης και νομοθεσία για την επέκταση των υποδομών ηλεκτρικής φόρτισης.
Τριπλασιασμός πωλήσεων οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας σχεδόν τριπλασιάστηκαν στα ένα και πλέον εκατομμύριο οχήματα το 2020 ή ποσοστό μεγαλύτερο του 10% των συνολικών πωλήσεων.
Η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία, αλλά και άλλες έξι χώρες παρότρυναν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον προηγούμενο μήνα να καθορίσει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για την κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Η ημερομηνία αυτή θα πρέπει να εναρμονιστεί με το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050» όπως δήλωσε ένας Ευρωπαίος διπλωμάτης από μία από τις παραπάνω χώρες.
«Αν εξετάσετε το χρόνο χρήσης των αυτοκινήτων, τότε θα πρέπει να σταματήσετε να προσθέτετε νέα αυτοκίνητα (με κινητήρες εσωτερικής καύσης) στην αγορά το 2030».
Η Βρετανία, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ, θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων οχημάτων και αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου το 2030.
Latest News
O Ντράγκι αποκαλύπτει το σχέδιο για την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας
Το σχέδιο Ντράγκι για το πώς η Ευρώπη θα ανταγωνιστεί Κίνα και ΗΠΑ
FT: Μέτρα για την τουριστική έκρηξη παίρνει η Ελλάδα
Η τουριστική βιομηχανία προειδοποιεί ότι οι περιορισμοί στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις και στην κίνηση κρουαζιερόπλοιων θα μπορούσαν να βλάψουν τον κρίσιμο τομέα, σημειώνoυν οι FT
Αύξηση των επενδύσεων σε AI και βιοϊατρική στην Κίνα
Επενδυτική ένεση στις βιομηχανίες στρατηγικού χαρακτήρα απο την Κίνα
Χαμηλότερα των προσδοκιών αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Κίνα
Ο πληθωρισμός κινήθηκε χαμηλότερα λόγω μείωσης στις τιμές των μεταφορών, των οικιακών αγαθών και των ενοικίων
Ο οδικός χάρτης της παγκόσμιας οικονομίας- Τα κυριότερα γεγονότα της εβδομάδας
Οι προβολείς του παγκόσμιου ενδιαφέροντος είναι στραμμένοι στη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Συνεχίζεται το θρίλερ του σαμποτάζ στον Nord Stream - Οι Γερμανοί βάζουν στο κάδρο την Πολωνία
Ο κύριος ύποπτος για το σαμποτάζ στον Nord Stream είναι Ουκρανός εκπαιδευτής καταδύσεων - Ζούσε κοντά στη Βαρσοβία
Συμφωνία Boeing-εργαζόμενων βάζει τέλος στα σενάρια απεργίας - Πόσο αυξάνονται οι μισθοί
Η Boeing κερδίζει περισσότερη ηρεμία σε μια εποχή που αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα και προχωρά σε προσπάθειες εξυγίανσης
Γιατί η Coca Cola μπαίνει στο στόχαστρο των ιρλανδικών αρχών
Η Coca-Cola HBC, εμφιαλωτής προϊόντων της Coca-Cola Company με έδρα την Ελβετία, συμφώνησε τη συναλλαγή πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω θυγατρικής στη Βόρεια Ιρλανδία
Πώς ερμηνεύει η Γέλεν τα στοιχεία της ανεργίας - Γιατί δεν βλέπει κινδύνους
Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ προσπάθησε να κατευνάσει τις ανησυχίες για την οικονομία μετά τα στοιχεία για την αγορά εργασίας
Χάρις Vs Τραμπ: Ποιος θα αυξήσει περισσότερο το δημοσιονομικό έλλειμμα;
Οι δύο διαφορετικοί δρόμοι που έχουν να επιλέξουν οι ψηφοφόροι στις ΗΠΑ στις αμερικανικες εκλογές - Πώς θα αποφασίσουν