Σύμφωνα με σημερινή του απόφαση, αυστραλιανό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Google παραβίασε το νόμο για τη συλλογή δεδομένων εντοπισμού παραπλανώντας τους χρήστες του λειτουργικού συστήματος Android σε φορητές συσκευές.
Η συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να υποχρεώσει την αμερικανική εταιρεία να καταβάλει πρόστιμα που θα ανέρχονται σε «πολλά εκατομμύρια» δολάρια, σύμφωνα με τον Ροντ Σιμς, διευθυντή της αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Κατανάλωσης (ACCC), η οποία ανακίνησε την υπόθεση.
Πιο αναλυτικά, το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Αυστραλία αποφάσισε ότι τα 2017 και το 2018, η Google παραπλάνησε ορισμένους χρήστες τηλεφώνων και τάμπλετ που είχαν εγκαταστήσει το λειτουργικό της σύστημα Android συλλέγοντας τις πληροφορίες εντοπισμού τους ακόμη και αφού είχαν επιλέξει να μην μοιραστούν τα δεδομένα «ιστορικού εντοπισμού».
Το δικαστήριο έκρινε κυρίως πως η Google δεν είχε διευκρινίσει πως επιτρέποντας τη συνέχεια της «Web & App Activity» στο πλαίσιο μιας ξεχωριστής παραμέτρου στις συσκευές τους, περιλάμβανε τα δεδομένα εντοπισμού.
Πολλές έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα μέρη του κόσμου έδειξαν πως η συλλογή δεδομένων εντοπισμού από τις συσκευές Android και iPhone γίνεται εν αγνοία των χρηστών ή χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή τους. Τέτοια δεδομένα είναι πολύτιμα για τους διαφημιστές που προτείνουν προϊόντα και υπηρεσίες ανάλογα με την περιοχή.
Στην απόφασή του ο δικαστής Τόμας Τόουλι του ομοσπονδιακού δικαστηρίου αποδέχθηκε «εν μέρει» την αγωγή της ACCC κατά της Google, σημειώνοντας πως η «συμπεριφορά της εταιρίας δεν παραπλάνησε όλους τους χρήστες» της υπηρεσίας της.
Ο δικαστής διευκρίνισε ωστόσο πως η Google «παραπλάνησε ή θα μπορούσε να παραπλανήσει ορισμένους χρήστες» και πως «ο αριθμός ή η αναλογία των χρηστών που παραπλανήθηκαν ή θα μπορούσαν να είχαν παραπλανηθεί δεν έχει σημασία» προκειμένου να προσδιοριστεί η παράβαση.
Η ACCC αναμένει πως τα πρόστιμα θα ανέρχονται σε 850.000 δολάρια (710.000 ευρώ) ανά παράβαση. Από την πλευρά της η Google διαμαρτυρήθηκε για την απόφαση αυτή, η οποία, όπως είπε, απέρριψε ορισμένες «γενικές απαιτήσεις» της ACCC και αφορά ορισμένους μόνο χρήστες, και είπε πως εξετάζει το ενδεχόμενο να ασκήσει έφεση.
Latest News
Ο Ζάκερμπεργκ προσπερνά τον Μπέζος στη λίστα των πλουσιότερων του Bloomberg
Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta Platforms, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ξεπέρασε τον Τζεφ Μπέζος και έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο
Διχάζει η ευρωπαϊκή οδηγία για την προστασία του παιδιού στα chat
Στα σκαριά οδηγία για την προστασία του παιδιού σε εφαρμογές όπως WhatsApp και Messenger. Οι επικριτές κάνουν λόγο για πρωτοφανή επιτήρηση των τηλεπικοινωνιών
Πού αναζητά η Google περισσότερη και πιο πράσινη ενέργεια
Η Googleαναζητά πηγές ενέργειας που όχι μόνο καλύπτουν τις υψηλές ενεργειακές της ανάγκες, αλλά θα εκπληρώσουν επίσης τον στόχο της για μηδενικές εκπομπές
Η χωρική τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον
Για τη Nvidia, η χωρική τεχνητή νοημοσύνη που εισέρχεται στον φυσικό κόσμο μπορεί να είναι το επόμενο μεγάλο επίτευγμα
Αποχωρούν μαζικά από το Netflix οι συνδρομητές - To #CancelNetflix έγινε trend
Aπογοητευμένοι συνδρομητές του Netflix ξεκίνησαν να αποχωρούν μαζικά από την πλατφόρμα – Ο λόγος που αντιδρούν
Πώς η τεχνολογία απειλεί τις σύγχρονες σχέσεις - Οι μεγάλοι κίνδυνοι
Η Kaspersky έχει εντοπίσει τρεις βασικές απειλές που έχουν οξυνθεί με τις εξελίξεις στην τεχνολογία
Στήριξης... συνέχεια για την OpenAI - Νέα πιστωτική γραμμή 4 δισ. δολαρίων
Η OpenAI απέκτησε ανακυκλούμενη πιστωτική γραμμή ύψους 4 δισ. δολαρίων, δίνοντάς της ρευστότητα άνω των 10 δισεκατομμυρίων
Πτώση στις επενδύσεις fintech στο εξάμηνο - Έκθεση της KPMG
Το μεγαλύτερο ποσοστό των επενδύσεων fintech κατά το α’ εξάμηνο του 2024 προήλθε από τον τομέα των πληρωμών, με US$ 21,4 δισ.
Πώς να προστατευτείτε από τις ηλεκτρονικές απάτες - Οι οδηγίες της ΤτΕ
Η εκστρατεία της ΤτΕ ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2024, με θέμα τις ασφαλείς πληρωμές και την προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες
Καταγγελία για την Amazon στις ΗΠΑ - Η «κοινή απασχόληση» των οδηγών
Η καταγγελία του Εθνικού Συμβουλίου Εργασιακών Σχέσεων (NLRB) υποστηρίζει ότι η Amazon είναι ο λεγόμενος «κοινός εργοδότης» των οδηγών