Σε επίπεδα ρεκόρ ανήλθε η μετοχή της Moët Hennessy-Louis Vuitton (LVMH) την προηγούμενη Τετάρτη. Ο όμιλος ειδών πολυτελείας επέστρεψε σε θετική τροχιά κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους χάρη στην εκτίναξη των πωλήσεων στις ΗΠΑ και στην Ασία.

Η γαλλική εταιρεία σημείωσε έσοδα 14 δισ. ευρώ το διάστημα αυτό, καταγράφοντας ποσοστό οργανικής ανάπτυξης 30% σε επίπεδο έτους. Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και το πρώτο τρίμηνο του 2020, ακριβώς με την εμφάνιση της πανδημίας, ο όμιλος πέτυχε αύξηση εσόδων της τάξης του 8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Μάλιστα, ξεπέρασε τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών της FactSet για πωλήσεις 12,7 δισ. ευρώ.

Εντυπωσιακή αύξηση σε ΗΠΑ και Ασία

Με την εμφάνιση της πανδημίας ο κλάδος των ειδών πολυτελείας δέχτηκε πλήγμα κυρίως λόγω της προβολής της στην Ασία όπου εμφανίστηκε ο ιός και του παγώματος του τουρισμού παγκοσμίως. Από την άλλη μεριά, η εξάρτησή του από την Ασία και ιδίως από την Κίνα συνέβαλε ώστε να αρχίσει να επανέρχεται νωρίτερα από άλλους κλάδους καθώς οι ασιατικές οικονομίες ανέκαμψαν νωρίτερα μέσα στο 2019.

Πάντως, ενώ στην Ασία και στις ΗΠΑ ο όμιλος LVMH είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται σημαντικά κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου, σε ποσοστά 85% και 23% αντίστοιχα, δεν συνέβη το ίδιο και με την αγορά της Ευρώπης. Με τα καταστήματα να παραμένουν κλειστά σε πολλές χώρες και τον τουρισμό σε ύφεση, οι πωλήσεις εκεί μειώθηκαν κατά 9% .

Ειδικά στις ΗΠΑ την πρώτη περίοδο μετά την ενσωμάτωση του οίκου κοσμημάτων Tiffany, ο τομέας των ρολογιών και κοσμημάτων της LVMH κατέγραψε οργανική ανάπτυξη της τάξης του 35% από τον ένα χρόνο στον άλλο.

Η εξαγορά μετατράπηκε σε έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στις δύο εταιρείες πέρσι, με την Covid-19 να φέρνει τέτοιες ανατροπές στον κλάδο, ώστε τελικά η Tiffany να συμφωνήσει σε χαμηλότερο τίμημα της τάξης των 15,8 δισ. δολαρίων.

Τα είδη μόδας και προϊόντων δέρματος με την υπογραφή Luis Vuitton και Christian Dior παρέμειναν σε θετική τροχιά, σημειώνοντας έσοδα της τάξης των 6,7 δισ. ήτοι αύξηση 52%.

Πιο ρεαλιστική η σύγκριση με το 2019

Οι αναλυτές της ελβετικής τράπεζας UBS σημείωσαν ότι τα αποτελέσματα του ομίλου ανέβασαν τον πήχη για τον κλάδο των ειδών πολυτελείας κατά την πρώτη περίοδο ανακοίνωσης αποτελεσμάτων, επιβεβαιώνοντας τη διατήρηση της θετικής τάσης.

Πάντως, σημειώνουν ότι καλύτερα είναι οι επενδυτές να λαμβάνουν περισσότερο υπόψη το πρώτο τέταρτο του 2019, δεδομένου ότι η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 δεν είναι ακριβής εξαιτίας τις επίπτωσης της πανδημίας.

Υπογράμμισαν ότι οι πωλήσεις του Burberry είναι πιθανόν να ήταν χαμηλά την ίδια περίοδο του 2019, σε σχέση με την ανάπτυξη του LVMH κατά 37% . Σύμφωνα με αναλυτή της Hargreaves Lansdown, οι πωλήσεις είναι υψηλότερες συγκριτικά όχι μόνο με το 2020, αλλά και με το 2019. Ένα μέρος μπορεί να οφείλεται στην ενίσχυση των online πωλήσεων και στην ταχεία ανάκαμψη της Ασίας, αλλά σίγουρα αποδεικνύει τη δύναμη των συγκεκριμένων brands

Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο