Από την Via Gesu αριθμός 10 του Μιλάνου κατευθείαν στην πόρτα της Τράπεζας Πειραιώς. Ο λόγος για το Helikon Investments που έχει ήδη θέσεις στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά.

Το Helikon – που οφείλει την ύπαρξή του σε μια ομάδα fund managers που επέλεξαν να ενώσουν δυνάμεις αποχωρώντας από το Kairos που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Julius Baer- μαζί με δύο γνωστούς και μη εξαιρετέους μετόχους της Τράπεζας Πειραιώς, τον John Paulson και τον Τέλη Μυστακίδη, θα εμφανιστούν και στα επίσημα έγγραφα των αναδόχων της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου.

Η εμφάνισή τους αποτελεί και μια πρώτης τάξεως δέσμευση ότι συμμετέχουν και στηρίζουν την επιτυχία της έκδοσης που θα φθάσει να συγκεντρώσει ποσό λίγο κάτω από 1,5 δισ. ευρώ. Αλλά, οι 3 δεν θα είναι μόνοι. Κάθε άλλο. Την τελευταία ημέρα που τα βιβλία προσφορών θα είναι ανοικτά θα καταφθάσουν τα funds που εκπροσωπούν τα συμφέροντα των BlackRock και Fidelity καθώς και του Νορβηγικού Κρατικού Επενδυτικού Κεφαλαίου.

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την περίφημη αύξηση κεφαλαίου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Ο,τι είναι να γίνει, θα αποφασιστεί οσονούπω. Προς το παρόν, η εικόνα είναι θολή. Για την ακρίβεια, προτιμά να την αφήνει έτσι κυρίως η πλευρά των Ολλανδών.

Συνήθως καλά ενημερωμένες πηγές, πάντως, επιμένουν ότι στην Reggeborgh Invest ετοιμάζουν εκπλήξεις. Που θα εξελιχθούν προσεχώς. Το μόνο σίγουρο είναι πάντως ότι η υποβάθμιση των προοπτικών της εταιρίας από την S&P, ήταν χτύπημα.
Συνεχίζεται η παρέλαση των ξένων αποστολών από το Πεντάγωνο για την παρουσίαση της πραμάτειας τους στο κομμάτι των φρεγατών ενόψει της γνωστής μεγάλης παραγγελίας. Πάντα με τη συμμετοχή και υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών από τις ενδιαφερόμενες χώρες. Το μοντέλο εφαρμόζουν κυρίως Γάλλοι, Αμερικανοί και τελευταία Βρετανοί.

Στο μεταξύ, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο Πεντάγωνο περιμένουν και δυναμικό γερμανικό μπάσιμο στην όλη ιστορία. Πάντως, ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει ως το τέλος Ιουνίου.

Η πιθανή ένταξη της μετοχής της MYTILINEOS στο δείκτη ΜSCI εκτιμάται από χρηματιστηριακούς κύκλους πως θα δώσει και νέα ώθηση προς τα πάνω στην τιμή – στόχο. Έτσι και αλλιώς, αν κρίνουμε και από την έκθεση της EUROXX, η τιμή έχει πάρει την ανηφόρα.

Οι γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα θεωρούν ότι οι «πράσινες» επενδύσεις (σε αιολικά, σε φωτοβολταικά καθώς και σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας από ΑΠΕ) και η γενικότερη επιλογή της «πράσινης» μετάβασης συν η νέα μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας διαμορφώνουν το βάθρο εκείνο πάνω στο οποίο έρχονται να στηριχθούν τιμές στο «ταμπλό» που μπορούν να συνδυάζονται με αναπτυξιακό στόρι.

Δύο από τους 4 διεκδικητές του ΣΔΙΤ για την «Πολιτεία Καινοτομίας» που θα αναπτυχθεί στην έκταση του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος της ΧΡΩΠΕΙ στον Πειραιά επέλεξαν συνεργάτες από την Ιβηρική Χερσόνησο.

Από την μια, η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων DIMAND επέλεξε να έχει ως συνεργάτη – ως προς το σκέλος του Φορέα Καινοτομίας που θα κληθεί να κάνει τη σκληρή δουλειά μετά το πέρας της κατασκευής- το Τεχνολογικό Πάρκο Βαρκελώνης. Από την άλλη, ο όμιλος INTRACOM πάει παρέα με την STARTUP PORTUGAL.

Οι άλλοι δύο διεκδικητές επιμένουν ελληνικά. Η μεν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε τη διαφορά επιλέγοντας δύο από τις προβεβλημένες δυνάμεις του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας – την MANTIS BUSINESS INNOVATION, που δεν είναι άλλη από την startup που «έφτιαξε» την πλατφόρμα ELEVATE GREECE και τον οργανισμό FOUND.ATION που βρίσκεται εδώ και χρόνια στην καρδιά της αναδυόμενης αγοράς της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

Η δε ΕΛΛΑΚΤΩΡ – πιο συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες του ομίλου της, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και RENDS- θα συνεργαστεί με το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών.

Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Χτες, Τρίτη 20 Απριλίου 2021, «άνοιξαν» οι προσφορές για το ΣΔΙΤ. Ο πρώτος που χάρηκε ήταν ο Χρίστος Δήμας, ο καθ΄ύλην αρμόδιος ως υφυπουργός Έρευνας & Τεχνολογίας στο υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων. Ο ίδιος, όπως επιμένουν εκείνοι που τον «άκουσαν», ήταν ικανοποιημένος με το γεγονός των 4 προσφορών. «Είναι ένα σημαντικό βήμα», είπε, για την προώθηση του project.

Οι 4 διεκδικητές – σχεδόν όλοι από την ομάδα των «συνήθων υπόπτων» επιχειρηματικών ομίλων- έχουν κάνει τα κουμάντα τους. Πέραν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που διαθέτει «πληρότητα» αλλά και «διαθεσιμότητα» δυνάμεων και πόρων, οι υπόλοιποι επιστράτευσαν συνεργάτες (ακόμη και από το εσωτερικό των ομίλων τους). Για παράδειγμα, η DIMAND -επικεφαλής της οποίας είναι ο Δημήτρης Ανδρικόπουλος- επέλεξε να συνεργασθεί με τον ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ μέσω της ΜΕΤΚΑ που θα αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι. Από την άλλη, ο όμιλος INTRACOM θα ενεργοποιήσει ως κατασκευαστικό βραχίονα την INTRAKAT.

Στο σημείο αυτό κρατήστε δύο πράγματα στη μνήμη σας. Όχι, τόσο το κόστος της επένδυσης που υπολογίζεται σε 100 εκατομμύρια ευρώ, αλλά στη δυνατότητα που θα έχει ο ανάδοχος – θα αναδειχθεί μέσα από την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου στις αρχές του 2022- να διεκδικήσει δάνειο από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και αυτό το χαμηλότοκο δάνειο – κάπου κοντά στο 0,5 % το επιτόκιο του- θα μπορέσει να συμβάλλει στη ταχύτερη προώθηση των απαραίτητων και αναγκαίων εργασιών και δραστηριοτήτων.

Το δεύτερο στοιχείο έχει να κάνει με την δράση των Φορέων Καινοτομίας που θα χρειασθεί να «σηκώσουν» μανίκια για να προσελκύσουν κερδοφόρες δραστηριότητες και αποδοτικές επενδύσεις σε βάθος χρόνου. Άλλωστε, ο χρόνος εκμετάλλευσης φθάνει τα 30 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης άλλα 15 χρόνια.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories