
Η αλλαγή του οδικού χάρτη της Εύβοιας περνάει πρώτα από το ευρωπαϊκό ταμείο. Το πακέτο οδικών έργων, συνολικού ύψους 240 εκατ. ευρώ, που θα αποσυμφορήσει το δίκτυο του νησιού ενισχύοντας κυρίως την οδική ασφάλεια, βρίσκεται στο pipeline του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το πλέον πολυσυζητημένο εξ αυτών η Παράκαμψη Χαλκίδας, που προκηρύχθηκε πρώτη φορά το 2014, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει εξαγγελία, έχει κολλήσει στη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη των έργων για την ανασυγκρότηση της Εύβοιας περιλαμβάνει, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ, την Παράκαμψη Βασιλικών, ύψους 45 εκατ. ευρώ, και την Παράκαμψη Αμαρύνθου, ύψους 50 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στην Παράκαμψη Χαλκίδας, αν και το έργο θεωρείτο ώριμο μελετητικά, αυτό «χτυπάει» από το 2015 στις απαιτήσεις της Κομισιόν σε επίπεδο τεχνικοοικονομικών χαρακτηριστικών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ο σχεδιασμός που είχε γίνει πριν περίπου μια δεκαετία θα πρέπει λοιπόν να βελτιωθεί για να πείσει τους Jaspers, τους τεχνικούς δηλαδή συμβούλους της Επιτροπής.
Σύμφωνα με τον υπουργό, στόχος είναι η δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά θα έχουν γίνει δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα ανάψει το «πράσινο φως» της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Επί του παρόντος, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζονται οι μελέτες και βελτιώνονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προκειμένου να αποδειχθεί ότι το έργο έχει υψηλή κοινωνικοοικονομική αποδοτικότητα. Υπενθυμίζεται ότι από το 2015 η Κομισιόν έχει επιβάλλει νέες αυστηρότερες προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση των έργων, μεταξύ των οποίων και η εκπόνηση μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους που συνοδεύεται από κυκλοφοριακή έρευνα προέλευσης – προορισμού.
Το βασικό πρόβλημα, όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής, είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο. Το επίμαχο τμήμα ανασχεδιάζεται, προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να είναι έτοιμη η επικαιροποιημένη μελέτη του έργου.
Σε κάθε περίπτωση, μη έγκριση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης σημαίνει ότι το έργο θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτό όμως είναι μάλλον ανέφικτο.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού