Αυξημένη κίνηση έξω από τα εμπορικά καταστήματα αλλά λίγες οι αγορές. Στον αντίποδα, οι καταναλωτές σπεύδουν να παραγγείλουν αρνιά και κατσίκια για να μην μείνουν με την όρεξη. Ακριβότερες κατά 2,5 ευρώ το κιλό οι τιμές σε σχέση με πέρσι.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό οι δημοφιλείς εμπορικοί δρόμοι γέμισαν κόσμο, αλλά τα καταστήματα, που χθες, Κυριακή των Βαΐων, παρέμειναν ανοιχτά έως τις 6 το απόγευμα στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου, δεν γέμισαν πελάτες.

Παρότι η εικόνα ήταν σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το Σάββατο, πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των εμπορικών κέντρων και των εκπτωτικών χωριών με ραντεβού για αγορές εντός καταστημάτων (click inside), λιγοστά ήταν τα μαγαζιά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στα οποία σχηματίστηκαν περιορισμένες ουρές καταναλωτών. Ο μεγαλύτερος «συνωστισμός» καταγράφηκε τις μεσημεριανές ώρες σε καταστήματα μεγάλων αλυσίδων ένδυσης, παιδικών ρούχων και παπουτσιών, ηλεκτρονικών ειδών, καλλυντικών, αλλά και σε παιχνιδάδικα.

Όπως ανέφεραν στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» καταστηματάρχες, τόσο στην Ερμού στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στους εμπορικούς δρόμους στο Χαλάνδρι, ο περισσότερος κόσμος έκανε έρευνα αγοράς και λιγότεροι ήταν αυτοί που τελικά έκαναν τα ψώνια τους.

«Παρά την αυξημένη κίνηση μπροστά στις βιτρίνες, ειδικά σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, οι πωλήσεις ήταν υποτονικές και ο μέσος όρος επισκεψιμότητας ήταν 5 πελάτες ημερησίως. Το click away και click inside είναι γεγονός πως περιορίζει και κουράζει εμπόρους και καταναλωτές, με αποτέλεσμα να καθηλώνει σε χαμηλά επίπεδα τις εποχικές πωλήσεις. Οι απώλειες του λιανεμπορίου τις περιόδους των lockdown δεν μπορούν να αναπληρωθούν ούτε να ανακτηθούν», αναφέρει ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη η αγορά προσδοκά τη Μεγάλη Εβδομάδα, ιδιαίτερα μετά τη καταβολή του δώρου του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα την Μ. Τετάρτη, να διεκδικήσει ότι περισσότερο από τον πασχαλινό τζίρο των περίπου 1,5 δις ευρώ ώστε να κάνει την δική της «πρώτη ανάσταση», που έχει μεγάλη ανάγκη, μετά από ένα 14μηνο «Γολγοθά».

Αισιόδοξος ότι η αγορά θα πάει πολύ καλά δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ενώ εξέφρασε την ικανοποίηση του καθώς όπως είπε στην περιοδεία του σε πολλά μαγαζιά τα μέτρα τηρούνταν με θρησκευτική ευλάβεια. «Πήγαν όλα όπως έπρεπε να πάνε» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα τόνισε πως αν από την άλλη βδομάδα που ανοίγουν οι πλατφόρμες και για άλλες ηλικίες πάμε να εμβολιαστούμε μαζικά, σε 15-20 ημέρες η ζωή μας θα είναι διαφορετική, πολύ πιο ελεύθερη και η πανδημία θα πέσει.

Αύξηση 20%-30% στις τιμές των αμνοεριφίων

Διαφορετικούς ρυθμούς σημειώνει η εμπορική κίνηση στις αλυσίδες τροφίμων και στα κρεοπωλεία σε σχέση με τα εμπορικά καταστήματα.

Η έλλειψη αμνοεριφίων, καθώς το προηγούμενο διάστημα λόγω του Πάσχα των Καθολικών έγιναν περισσότερες 14.000 εξαγωγές αμνοεριφιών από την Ελλάδα προς το εξωτερικό, κυρίως στη Νότια Ευρώπη, έχει κινητοποιήσει τους καταναλωτές, που σπεύδουν να κάνουν τις παραγγελίες τους. Διότι και το «Πάσχα στο μπαλκόνι», αφού ούτε και εφέτος θα κάνουμε «Πάσχα στο χωριό», θέλει τον οβελία του.

Πάντως, η μεγάλη «μάχη» του οβελία θα ξεκινήσει από σήμερα, καθώς αναμένεται τα σούπερ μάρκετ να αρχίσουν να κοινοποιούν τις προσφορές τους. Με βάση εκτιμήσεις της αγοράς οι τιμές για αρνιά και κατσίκια, που θα διατεθούν από τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου θα είναι ακριβότερες έναντι της περσινής πασχαλινής περιόδου κατά 2,5 ευρώ το κιλό και θα κινηθούν ελάχιστα κάτω από τα 8 ευρώ/κιλό για τα αρνιά και στα 8,2-8,7 ευρώ/κιλό για τα κατσίκια.

Στα παραδοσιακά κρεοπωλεία οι τιμές είναι ακόμα πιο υψηλές και ο οβελίας φτάνει ακόμα και τα 12 ευρώ/κιλό από 8,90 και 9,90 ευρώ πέρυσι (για αρνί και κατσίκι αντίστοιχα).

Όπως γνωστοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η μέση τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού φέτος θα καταγράψει οριακή αύξηση 0,7%, στα 41,70 ευρώ, ενώ η ένταση των προσφορών στο σύνολο των εποχιακών προϊόντων εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 13% κατά μέσο όρο στους καταναλωτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα