Ενδεχόμενος αποκλεισμός από τις «πράσινες» η «βιώσιμες» χρηματοδοτήσεις των ευρωπαϊκών τραπεζών, των πλοίων που μεταφέρουν «μη πράσινα» προϊόντα όπως άνθρακα, πετρέλαιο ακόμη και υγροποιημένο φυσικό αέριο προβληματίζει την Ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα.
Την αρνητική αυτή προοπτική εισάγει ένα νέο πακέτο μέτρων που ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορά στη βελτίωση της ροής χρηματοδότησης προς βιώσιμες δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η δέσμη μέτρων γνωστή ως «EU taxonomy» (ταξινομία) αποσκοπεί στη στήριξη των βιώσιμων επενδύσεων που στοχεύουν στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να είναι κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2050.
Η ταξινομία της ΕΕ είναι ένα ισχυρό και επιστημονικά τεκμηριωμένο εργαλείο διαφάνειας για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές, αναφέρει η ΕΕ και επισημαίνει ότι με την ταξινομία της ΕΕ δημιουργείται μια κοινή γλώσσα την οποία μπορούν να χρησιμοποιούν οι επενδυτές όταν επενδύουν σε έργα και οικονομικές δραστηριότητες που έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στο κλίμα και το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο των αποφάσεων αυτών η ναυτιλία αναγνωρίζεται ως ένας κλάδος που μπορεί να συμβάλει στη μετάβαση της ΕΕ στη νέα κλιματικά ουδέτερη εποχή. Το γεγονός αυτό χαιρετίζεται και από την ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την Ecsa, καθώς η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους.
Ωστόσο η Ecsa προειδοποιεί, ότι τα τρέχοντας τεχνικά κριτήρια ελέγχου για τις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν ένα προβληματισμό. μεταξύ άλλων όπως υπογραμμίζει δεν μπορεί στα κριτήρια χρηματοδότησης να περιλαμβάνεται και το φορτίο που μεταφέρει το πλοίο. Για παράδειγμα τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα ενδέχεται να μην έχουν χρηματοδότηση με βάση τα νέα κριτήρια, όπως επίσης και τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο ή ακόμη και φυσικό αέριο.
Αυτό ανεξάρτητα από το καύσιμο που θα χρησιμοποιεί το πλοίο και τις εκπομπές αερίων ρύπων που θα παράγει. Όμως από την ώρα που υπάρχει αγορά για τα φορτία αυτά δεν μπορεί να τιμωρείται το πλοίο που θα απασχοληθεί στη μεταφορά ενός φορτίου του είδους αυτιού.
Θα ήταν εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και άδικο να επιβληθούν κυρώσεις στη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση τα μεταφερόμενα φορτία, τόνισε σε δηώσεις του ο Martin Dorsman γενικός γραμματέας της Ecsa και εκδήλωσε την ετοιμότητα της ναυτιλιακής κοινότητας να συνεχίσει το διάλογο με τις ρυθμιστικές αρχές για να διασφαλίσουμε μια ομαλότερη μετάβαση.
Η επιτροπή πάντως αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα την νέα πρόταση περί ταξινομίας που θα ισχύει από τον Ιανουάριο του 2022, τον προσεχή Μάιο, ενώ θα υπόκειται σε τακτικές αναθεωρήσεις, γεγονός που η Ecsa χαρακτηρίζει ως θετικό στοιχείο.
Latest News
Μαίνεται ο πόλεμος τιμών στα EV -Πόσο φθηνότερα θα πουλά η Xiaomi
Το σχέδιο της κινεζικής εταιρείας για να ανταγωνιστεί την Tesla
Το λιώσιμο των πάγων αλλάζει την... ώρα στα ρολόγια μας
Το νερό που ρέει στους ωκεανούς επιβραδύνει την περιστροφή της Γης
Sunlight Group: Στην παραγωγή πρωτότυπης μπαταρίας 2ης ζωής με αφετηρία το Battery2Life
Στο ερευνητικό ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Battery2Life συμμετέχει η Sunlight Group
Greenvolt Next και Globalsat: Πρωτοποριακές λύσεις για την πράσινη και έξυπνη ενέργεια
Τι παρουσιάστηκε στην Ετήσια Έκθεση Forward Green και Renewable EnergyTech
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Το ESG όλο και πιο ψηλά στις στρατηγικές των εταιρειών
Οι εταιρικές δομές έχουν προσαρμοστεί στο ESG, τόσο σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου όσο και σε ολόκληρο το εύρος των οργανισμών
Ηγέτιδα της ηλιακής ενέργειας η Ελλάδα – Τα στοιχεία του Ember [γραφήματα]
Η Ελλάδα είχε το υψηλότερο μερίδιο ηλιακής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της με 19%
Υστερούν οι επιχειρηματικές δράσεις για το κλίμα - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Οι οριακές βελτιώσεις στην ποιότητα των εκθέσεων για το κλίμα δεν επαρκούν για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες δεσμεύσεις
Εκτός τροχιάς οι στόχοι για τις ΑΠΕ έως το 2030 - Τι δείχνει έρευνα του IRENA
Επίμονοι διαρθρωτικοί φραγμοί και αξιοσημείωτη έλλειψη επενδύσεων απειλούν την πράσινη μετάβαση
Πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με οδηγό τις αξίες της παράγει ένα καλύτερο αύριο
Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας της χώρας δεσμεύτηκε να προχωρήσει στον δρόμο της αειφόρου ανάπτυξης