
Οι εμβολιασμοί, τα υγειονομικά πρωτόκολλα, οι ψηφιακοί νομάδες, αλλά και οι ενοικιάσεις κατοικιών για διακοπές, είναι μερικοί νέοι παράγοντες που επηρεάζουν την τουριστική βιομηχανία ενόψει καλοκαιριού. Η πανδημία έχει αλλάξει σημαντικά τις προτεραιότητες και τα δεδομένα στις τουριστικές τάσεις, τόσο σε ό,τι αφορά την επιλογή καταλύμματος, αλλά και τον προορισμό ή τις ημέρες διαμονής. Εξάλλου, η τρέχουσα επιδημιολογική κατάσταση έχει δημιουργήσει μια νέα κατηγορία εργαζομένων -ταξιδιωτών, οι οποίοι διαβλέπουν στην τηλεργασία μια μοναδική ευκαιρία για να διαμένουν σε άλλους τόπους, ή να παρατείνουν τις διακοπές τους.
Τις τελευταίες εβδομάδες, μια σειρά μελετών καταγράφουν τα νέα αυτά δεδομένα στην τουριστική αγορά.
Στα ίδια συμπεράσματα καταλήγει και το πρώτο Βαρόμετρο για τις τουριστικές κρατήσεις που δημοσίευσαν η Europ Assistance , με τη θυγατρική της, Generali Global Assistanc, η οποία αναδεικνύει εκτός από τους τουριστικούς νομάδες, και την σαφή προτίμηση που καταγράφεται για μισθώσεις κατοικιών για διακοπές.
Η Europ Assistance και η Generali Global Assistance ρώτησαν 8.700 ταξιδιώτες σε επτά χώρες της Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες από τις 28 Φεβρουαρίου έως την 1η Απριλίου 2021.
Σύμφωνα με την έρευνα:
Επερχόμενα ταξιδιωτικά σχέδια
- Το 71% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι θα προχωρήσει σε τουριστική μίσθωση τους επόμενους 18 μήνες
- Το 45% των ερωτηθέντων σχεδιάζει ένα καλοκαιρινό ταξίδι, με το εν λόω ποσοστό να δαμορφώνεται στο 47% για τους Ευρωπαίους και στο 35% για τους Αμερικανούς.
- Το 23% των Αμερικανών δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να ταξιδέψουν αυτή την άνοιξη (από Απρίλιο έως Ιούνιο) σε σύγκριση με το 13% των Ευρωπαίων
Προτιμήσεις προορισμού - Το 49% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να κάνουν το επόμενο ταξίδι τους στο εσωτερικό με τους Αμερικανούς (71%) να επιλέγουν έναν προορισμό κοντά στο σπίτι τους
- Στον αντίποδα το 55% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό
- Οι ταξιδιώτες στην Ισπανία (57%), την Ιταλία (54%) και την Πορτογαλία (51%) επέλεξαν να κάνουν το επόμενο ταξίδι τους στο εσωτερικό, ενώ περισσότεροι ταξιδιώτες στο Βέλγιο , τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό
Προτιμήσεις διαμονής
- Το 78% των ταξιδιωτών είπε ότι ήταν πιο πιθανό να ενοικιάσουν ένα σπίτι για τις διακοπές τους, σε σχέση με άλλους τύπους καταλυμάτων τους επόμενους 18 μήνες και το 86% ότι είναι πιθανόν να έχουν την ίδια προτίμηση και μετά την πανδημία
- Ενώ το 77% επιλέγει τη μίσθωση ακινήτου για αναψυχή αντί για εργασία, υπάρχει ένα αξιοσημείωτο και συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό του 13% που δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν την παρατεταμένη διαμονή σε έναν τουριστικό προορισμό ενώ εργάζονται εξ αποστάσεως
- Τα τρία πρώτα κίνητρα για την επιλογή ενοικίασης ενός σπιτιού για διακοπές είναι 1) Άνεση 2) Ηρεμία 3) Ιδιωτικότητα
Νέες ταξιδιωτικές συνήθειες
Τα τρία κορυφαία κριτήρια κατά την επιλογή ενός προορισμού εν μέσω πανδημίας είναι:
1) Ο προορισμός έχει σαφή πρωτόκολλα καθαρισμού 2) Πόσο κόσμο έχει ο κάθε προορισμός και, 3) Με ποιον ταξιδεύουν
Η διαθεσιμότητα εμβολίων πιθανότατα επηρέασε τα ταξιδιωτικά σχέδια τόσο για τους Ευρωπαίους (83%) όσο και για τους Αμερικανούς (82%).
Το 66% των Ευρωπαίων και το 64% των Αμερικανών ανέφερε ότι η επιβολή υποχρεωτικών εμβολιασμών Covid για επιβίβαση σε μία πτήση δεν θα τους επηρέαζε, καθώς έχουν ήδη προγραμματίσει τον δικό τους εμβολιασμό.
Η μελέτη περιελάμβανε 15 ερωτήσεις και έγινε δειγματοληψία στις Ηνωμένες Πολιτείες , την Ισπανία , τη Γαλλία , την Πορτογαλία , το Βέλγιο , τη Γερμανία , την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου