Ενάντια στο φαραωνικό σχέδιο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη δημιουργία Καναλιού στην Κωνσταντινούπολη τάχθηκε ο ηγέτης του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κομματος, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου.
«Εάν κάποια ξένη χώρα μπει στον διαγωνισμό, θα κρατήσουμε αποστάσεις από την εν λόγω χώρα, όταν πάρουμε την εξουσία», προειδοποίησε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ξεκαθαρίζοντας πως «σε καμία περίπτωση δεν θα τους πληρώσουμε». Υπενθύμισε δε, πως οι επόμενες εκλογές στη χώρα είναι το 2023.
Η προειδοποίηση Κιλιτσντάρογλου είχε αποδέκτη και τις τουρκικές τράπεζες, οι οποίες πιέζονται από το ερντογανικό καθεστώς για να χρηματοδοτήσουν το project.
Οι πολλοί επικριτές του έργου σημειώνουν ότι το Κανάλι θα επηρεάσει τη διεθνή συμφωνία του Μοντρέ, η οποία ρυθμίζει το καθεστώς των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των πλοίων με στόχο τη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής.
Μετά το σάλο που δημιουργήθηκε ο Ερντογάν υποστήριξε πως… για την ώρα η Τουρκία δεν θα εγκαταλείψει τη συνθήκη του Μοντρέ, αλλά δεν έκανε πίσω από τα σχέδια του θεωρώντας πως το project προσφέρει μια εναλλακτική διαδρομή που ενισχύσει τον έλεγχο της τουρκικής στη ναυσιπλοΐα προς και από τη Μαύρη Θάλασσα
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν ότι τα εμπορικά πλοία δεν γίνεται να υποχρεωθούν να πάρουν την εναλλακτική διαδρομή και πως το κανάλι θα πλήξει τους φορολογούμενους και το περιβάλλον. Επίσης, ανησυχούν για τις γεωπολιτικές συνέπειες από την αποδόμηση της Συνθήκης.
Κάθετα αρνητικός είναι και ο κεμαλιστής δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου, όχι μόνο διότι τα άδεια τουρκικά ταμεία δεν μπορούν να «σηκώσουν» το κόστος ενός τέτοιου έργου, αλλά κι επειδή το Κανάλι θα εκμηδενίσει τους υδάτινους πόρους για τους 16 εκατ. κατοίκους της Κωνσταντινούπολης και θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στο φυσικό περιβάλλον.
Latest News
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών