Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για μία σειρά από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά τόσο τις αγορές όσο και τις πληρωμές. Και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η «μη επαφή» ήρθε για να μείνει.
Από τη μια το 50% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει online μόδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 4.000 απαντήσεις, ενώ από την άλλη, το 93% των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών σε φυσικό κατάστημα γίνονται πλέον ανέπαφα, σύμφωνα με την Mastercard.
Υγειονομικά ασφαλής τρόπος πληρωμής
Η οnline κουλτούρα πληρωμών ισχυροποιήθηκε και για υγειονομικούς λόγους.
Στην ενίσχυση του ποσοστού των ανέπαφων συναλλαγών, «συνηγόρησε τόσο το γεγονός ότι οι ανέπαφες συναλλαγές αποτελούν έναν ασφαλή τρόπο πληρωμής – ακόμα και από υγειονομικής άποψης που αποτελεί ζητούμενο πλέον, όσο και το ότι καταφέραμε να διασφαλίσουμε στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, την αύξηση του ορίου ανέπαφων συναλλαγών χωρίς χρήση PIN, από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ», ανέφερε η Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, ‘Ασπα Παλημέρη.
Ψώνισαν περισσότερο γιατί ανακάλυψαν νέες μάρκες online
Στην ερώτηση εάν τους τελευταίους 12 μήνες ψώνισαν προϊόντα μόδας περισσότερο ή λιγότερο από την χρονιά πριν την πανδημία, οι καταναλωτές φαίνονται μοιρασμένοι αφού το 41% δήλωσε ότι ψώνισε περισσότερο ενώ το 42% ψώνισε λιγότερο, σύμφωνα με την έρευνα της GLAMI.
Στους λόγους που ψώνισαν περισσότερο, κύριος παράγοντας ήταν οι τιμές και οι καλύτερες προσφορές (49%) ενώ για το 53% όσων ψώνισαν λιγότερο ο κύριος παράγοντας ήταν ότι δεν είχαν που να τα φορέσουν. Το 62% των Ελλήνων ανακάλυψε και ψώνισε νέες μάρκες online.
Η αύξηση των online αγορών, τα καλά οργανωμένα και λειτουργικά eshop και οι σωστά στοχευμένες online καμπάνιες οδήγησαν στο να βρει το κοινό νέες μάρκες (56% των ερωτηθέντων) μέσω αναζήτησης και προτεινόμενων προϊόντων.
Τα social media αποτέλεσαν την δεύτερη πηγή εύρεσης (51%) ενώ αξιοπρόσεκτο είναι ότι ένα 8% δήλωσε ότι έψαχνε συγκεκριμένα μικρότερες μάρκες για να τις ενισχύσει κατά την περίοδο της πανδημίας.
Επιστροφή στα φυσικά καταστήματα όταν πέσουν τα κρούσματα
Παρόλο το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων οι καταναλωτές φαίνονται σκεπτικοί στο να τα επισκεφθούν ενώ τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά.
Το 51% θα επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα μόνο όταν τα ημερήσια κρούσματα COVID19 θα έχουν πέσει αισθητά.
Για το 21% των ερωτηθέντων φαίνεται πως η πανδημία δεν αποτελεί πλέον κριτήριο αφού δήλωσαν ότι θα τα επισκεφθούν ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά. Για το 13% των Ελλήνων φαίνεται ότι μόνο μετά τον εμβολιασμό τους θα επιστρέψουν ενώ ένα 8% δεν θεωρεί ότι θα νιώσει ξανά ασφάλεια να ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα.
Ανάμεσα σε όσους απάντησαν άλλο (5%), σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει η οικονομική κατάστασή τους αφού δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν όταν τα οικονομικά τους θα είναι καλύτερα. Περισσότερο υπέρ των φυσικών καταστημάτων φαίνονται οι άνδρες ερωτώμενοι που δηλώνουν κατά 11% περισσότερο ότι θα επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμένουν υψηλά.
Δεν είναι όλα ρόδινα στο online shopping
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες επέλεξαν τις χρεώσεις στα μεταφορικά και την αδυναμία δοκιμής των προϊόντων ως τα δύο πιο αρνητικά χαρακτηριστικά στις online αγορές.
H δυσκολία στην εύρεση του σωστού μεγέθους (41%) αλλά και η πολλές φορές χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία επιστροφής (28%) αποτελούν επίσης δύο χαρακτηριστικά που αξιολογούν αρνητικά οι καταναλωτές.
Αξιοσημείωτο είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στις online συναλλαγές για το 14% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα.
Latest News
Η ευκαιρία που έχασε το ΧΑ στον απόηχο της Moody’s
Η αναβάθμιση από τον ισχυρότερο οίκο αξιολόγησης του κόσμου θα μπορούσε να προσθέσει δυναμική στην εγχώρια κεφαλαιαγορά
Οι πωλήσεις πολυτελών σπιτιών στο Elounda Hills, οι τιμές και τι συμβαίνει με τις άδειες
Πώς θα υλοποιηθεί η mega τουριστική επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στην Κρήτη
Bloomberg: Από τις καλύτερες «χρυσές βίζες» στον κόσμο η Ελλάδα
Ισόπαλες στη δεύτερη θέση της κατάταξης είναι η Ελλάδα, η Ελβετία και η Αυστρία με τα δικά τους προγράμματα Golden Visa
Στο «ύψος» του ο πληθωρισμός - Στον 3,1% στην Ελλάδα, στο 2,6% στην ευρωζώνη [πίνακας]
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat για την πορεία των τιμών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο
Ποια σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά σήμερα - Πώς θα λειτουργήσει η Βαρβάκειος
Ανοιχτά θα είναι μερικά από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ την Καθαρά Δευτέρα
Ιδιωτική ετικέτα: Πώς «κερδίζει» θέση στο καλάθι των καταναλωτών - Η μάχη με τα επώνυμα
Τι δείχνει η ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Νέα εποχή για 4 αθηναϊκά τοπόσημα
Ιστορικά ακίνητα στο κέντρο της πρωτεύουσας αλλάζουν χέρια δημιουργώντας νέα δεδομένα για επενδύσεις στην περιοχή
Πόσο και πότε αυξάνεται ο κατώτατος μισθός
Στόχος του υπουργείου είναι η νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό να τεθεί σε ισχύ περίπου την ίδια περίοδο με το 2023, δηλαδή από 1η Απριλίου
«Τσουχτερή» Σαρακοστή: Σε τι τιμές κυμαίνονται τα παραδοσιακά εδέσματα
Η φρέσκια λαγάνα σε ορισμένες περιπτώσεις θα φτάσει και τα 4,5 ευρώ λέει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ – «Δεν θέλω να λέω ψέματα στον κόσμο»
«Αλμυρό» το σαρακοστιανό τραπέζι - Πώς διαμορφώνονται οι τιμές
Θαλασσινά, χαλβάς και λαγάνα είναι απλησίαστα, καθώς οι τιμές τους έχουν πάρει την ανιούσα