Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΠΕ.

Τους πρώτους τρεις μήνες του 2021 οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, πλέον το Διαδίκτυο δεν αποτελεί πεδίο αγοραστικής δράσης μόνο για τις μικρότερες ηλικίες, αφού μέχρι και οι άνω των 65 ετών Έλληνες κάνουν τις αγορές τους online.

Σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων (68%) έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Συνολικά οι περισσότεροι e-shoppers ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 18-54 ετών. Ωστόσο, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών και κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες, τα ποσοστά αύξησης των online αγορών είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. Πιο εντυπωσιακά, μάλιστα, είναι τα ποσοστά αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών από μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Για παράδειγμα, οι online αγορές από άτομα ηλικίας 65+ ετών αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατά 91% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στο μεταξύ, στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών η αύξηση ήταν της τάξης του 56%.

Στις μικρότερες ηλικίες, που ήταν ήδη εξοικειωμένες με τις online αγορές, η αύξηση στην υιοθέτηση του ψηφιακού καναλιού είναι μεν μικρότερη ποσοστιαία, αλλά διόλου αμελητέα. Οι ηλεκτρονικές αγορές από τους Έλληνες ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκαν κατά 29% και στην ομάδα 35-44 ετών κατά 23%.

Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης του e-commerce είναι εντατικοί και σε πιο μικρές ηλικίες, όπως τα άτομα 13-17 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης είναι – για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους – 32%.

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η Focus Bari στην τελευταία έρευνα «Focus on Tech Life Tips» για το 1ο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η χρήση του Internet έχει φτάσει πλέον στο 96% των Ελλήνων 13-74 χρόνων, βρίσκεται σχεδόν στο 90% στις ηλικίες 55-64, ενώ έχει ξεπεράσει το 70% στις ηλικίες 65-74.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, όταν κάποιος ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, πολύ σύντομα γίνεται καθημερινός χρήσης: από το 96% των χρηστών το 92% δηλώνει ότι βρίσκεται στο Internet κάθε μέρα. Επίσης, όταν κάποιος μπει στον διαδικτυακό κόσμο, ανακαλύπτει τις ωφέλειες και τις ευκολίες του και γι’ αυτό οι 9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone, ώστε να σερφάρουν ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε χώρο.

Μάλιστα, το ποσοστό των Ελλήνων, που έχουν δικό τους smartphone, είναι αυξημένο κατά 10% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2019, φτάνοντας το 82%. Τις μεγαλύτερες αυξήσεις παρουσιάζουν οι ηλικίες 55-64 (+23%) και 65+ (+61%), οι οποίοι εύλογα λόγω της πανδημίας μπαίνουν ταχύτερα στον ψηφιακό κόσμο απ’ ό,τι στο παρελθόν και άρα το smartphone γίνεται και γι’ αυτούς απαραίτητο καθημερινό εργαλείο.

Στο μεταξύ, 8 στους 10 Έλληνες (78%) έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα και χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (με οποιαδήποτε συχνότητα). Μάλιστα, λίγο περισσότεροι από 7 στους 10 (72%) δηλώνουν καθημερινοί χρήστες των social media. Στη διάρκεια της πανδημίας αφενός η μεταφορά σχεδόν όλης της δραστηριότητας εντός σπιτιού και αφετέρου οι ανάγκες της τηλεκπαίδευσης έβαλαν σχεδόν το σύνολο των Ελληνόπουλων στον ψηφιακό κόσμο. Πλέον, το 91% των παιδιών ηλικίας 5-12 χρόνων χρησιμοποιούν το Internet. Μάλιστα, στις ηλικίες 10-12, όλα τα παιδιά είναι online (97%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΣΕΕ: Πόσο πιο ακριβά πληρώνουν τα δάνεια οι ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]
Επιχειρήσεις |

Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]

H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ