Σε συμφωνία για την επιβολή αυστηρότερων ορίων στις εκπομπές αερίων κατέληξε νωρίτερα το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για την ταχύτερη επίτευξη του στόχου για τον πλήρη τερματισμό της χρήσης άνθρακα από το 2038.

Η νέα νομοθεσία, αφού επικυρωθεί από τη Βουλή, θα επιτρέψει την απελευθέρωση έως και 8 δισ. ευρώ σε επιπλέον κονδύλια κλιματικής προστασίας και πράσινης επένδυσης στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2022, ο οποίος αναμένεται να επικυρωθεί από την Bundestag, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Τα κονδύλια αυτά θα διευκολύνουν κυρίως τον ευρύτερο ενεργειακό κλάδο, ο οποίος καλείται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές αερίων κατά σχεδόν δύο τρίτα μεταξύ 2020 και 2030, ήτοι δηλαδή πολύ πιο γρήγορα από άλλους κλάδους. Ενδεικτικά, μέσα στο ίδιο διάστημα, η βαριά βιομηχανία πρέπει να μειώσει τις εκπομπές κατά περίπου ένα τρίτο, ο αγροτικός τομέας κατά το ένα πέμπτο και έτεροι κλάδοι όπως οι κατασκευές και οι μεταφορές κατά 43%.

Σημειώνουμε πως οι εκπομπές αερίων CO2 βρίσκονται σήμερα κατά 40% περίπου χαμηλότερα από τα επίπεδα του 1990. Ο δε, αναπροσαρμοσμένος στόχος με τη νέα νομοθεσία είναι η μείωση των εκπομπών κατά 65% μέχρι το 2030 και ο μηδενισμός τους μέχρι το 2045, σε σχέση με τον προηγούμενο στόχο του 55% μέχρι το 2030 και μηδενισμό μέχρι το 2050.

Προφανώς στο όλο ζήτημα υπάρχει και ο πολιτικός παράγοντας δεδομένου πως βρισκόμαστε στην ευθεία για τις κρίσιμες γενικές εκλογές του Σεπτεμβρίου. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τους Πράσινους να έχουν αποκτήσει ισχυρή δυναμική σε σημείο που σε ορισμένες περιπτώσεις να κατακτούν ακόμη και την πρώτη θέση. Η εξέλιξη αυτή έχει προφανώς θορυβήσει τη συντηρητική κυβέρνηση που αντιλαμβάνεται ότι τα «πράσινα» ζητήματα έχουν μεγάλη απήχηση στο γερμανικό κοινό, όπως δείχνουν οι συχνές “πράσινες” εκδηλώσεις από κινήματα και ακτιβιστές.

Πάντως, ένα ακανθώδες σημείο του νέου νόμου έχει να κάνει με την πρόταση για την επιβολή ενός νέου τέλους στους προμηθευτές καυσίμων, κίνησης και θέρμανσης, από την 1η Ιανουαρίου. Η σκέψη είναι πως η επιβολή ενός τέλους ύψους 25 ευρώ ανά τόνο CO2, το οποίο αργότερα θα αυξηθεί σε 55 ευρώ ανά τόνο, επιβάλει στο κοινό να είναι πιο προσεκτικό στη χρήση καυσίμων, ενώ ταυτόχρονα θα αποφέρει χρήματα στα κρατικά ταμεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Motor Oil: Η THALIS αναβαθμίζει τον «Κύκλο του Νερού» στο δήμο Φαιστού της Κρήτης
Green |

Motor Oil: Η THALIS αναβαθμίζει τον «Κύκλο του Νερού» στο δήμο Φαιστού της Κρήτης

Στο πλαίσιο της τελετής παρουσιάστηκε το αντικείμενο του έργου και οι αναπτυξιακές επιπτώσεις του από την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Φαιστού και την THALIS που είναι ο ανάδοχος.