Η Tesla θα χάσει την πρωτοκαθεδρία της στην Κίνα. Μια πτώση των πωλήσεων τον Απρίλιο και οι περικοπές στα σχέδια για νέο εργοστάσιο στη Σαγκάη δείχνουν ότι αντιμετωπίζει ήδη μια πιο δύσκολη πορεία. Η εταιρία αξίας 595 δισεκατομμυρίων δολαρίων μπορεί ακόμα να ευημερήσει, αλλά δεν μπορεί να κατέχει πλέον την πρωτοκαθεδρία.
Η αμερικανική εταιρεία βάλλεται. Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον περασμένο μήνα, μια πελάτισσα ανέβηκε σε ένα Tesla φορώντας μπλουζάκι που έγραφε «τα φρένα δεν λειτουργούν». Η διαμαρτυρία της έγινε viral, ίσως επειδή ακολούθησε ισχυρισμούς για αναφλέξεις μπαταριών, καθώς και έρευνες των ΗΠΑ για τα συστήματα αυτόματης οδήγησης. Η αδέξια απάντηση της Tesla ότι η διαδηλώτρια μπορεί να είναι επαγγελματίας που ενεργεί για λογαριασμό άλλων, έκανε τα πράγματα χειρότερα. Η εταιρεία αργότερα εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ζητούσε συγγνώμη και επιβεβαίωσε ότι θα συνεργαστεί με τις ρυθμιστικές αρχές για την επίλυση τυχόν προβλημάτων.
Το συμβάν μπορεί να είναι απλά μια μικρή ανωμαλία στην πορεία της εταιρίας. Η Mercedes έπρεπε να αντιμετωπίσει ένα παρόμοιο περιστατικό τον Απρίλιο, αλλά τα μποϊκοτάζ εταιριών είναι συχνά βραχύβια στην Κίνα. Ωστόσο, τα δεινά της Tesla κρούουν κώδωνα κινδύνου, γιατί απολαμβάνει πρωτοφανή προνόμια ως η πρώτη δυτική μάρκα που εισήλθε στην Κίνα χωρίς τοπικό συνεργάτη. Το γεγονός αυτό και το τεράστιο μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων που κατέχει την αφήνουν έκθετη σε ελέγχους και μομφές καθώς το Πεκίνο υποστηρίζει εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Βεβαίως, παρά την πτώση στις πωλήσεις του Απριλίου κατά 27% σε σχέση με τον Μάρτιο, σημαίνει ότι η Tesla παραδίδει, περίπου 25.000 αυτοκίνητα, παραπάνω από ό, τι τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο. Η πτώση πωλήσεων, όμως, ήξρθε σε μια χρονική συγκυρία όπου οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν πλέον πολλές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των Nio, Xpeng και άλλων εγχώριων εταιριών. Εν τω μεταξύ, η αναφορά του Reuters την Τρίτη ότι η Tesla διακόπτει τα σχέδια για αγορά γης για να εγκαταστήσει κόμβο εξαγωγών στη Σαγκάη δείχνει ότι οι εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας παραμένουν εμπόδιο στις φιλοδοξίες του Musk.
Η Tesla δεν χρειάζεται να είναι στην πρώτη θέση στην Κίνα, όπως δεν είναι πλέον στη Νορβηγία. Οι κινεζικές πωλήσεις, ωστόσο, αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των πωλήσεων της Tesla και ο Musk μιλάει για τις προοπτικές της. Ακόμη και μετά την πτώση κατά 13% φέτος, οι μετοχές διαπραγματεύονται 206 φορές έναντι κερδών ενώ ο μέσος όρος της βιομηχανίας είναι 13 φορές. Αν φανεί ότι η Tesla χάνει ισχύ στην Κίνα αυτό θα μπορούσε να ωθήσει τους επενδυτές να είναι πιο επιφυλακτικοί.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου