Με τον τουρισμό να κινεί περισότερο από το 20% της ελληνικής οικονομίας, η ανάκαμψη που αναμένεται φέτος να δώσει σημαντική ώθηση στο ΑΕΠ. Αυτό προκύπτει από την έκθεση της βρετανικής τράπεζας HSBC σε σχέση με τις προοπτικές για τον τουρισμό φέτος.

Οι παραλίες άνοιξαν και όλα δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι θα απολαύσουν φέτος μία πολύ καλύτερη τουριστική σεζόν σε σχέση με το 2020, τονίζει η HSBC σύμφωνα με την οποία από τον Ιούνιο προβλέπεται σταδιακή ανάκαμψη του τουρισμού.

Οι αφίξεις ξένων τουριστών θα φτάσουν κατά το τρίτο τρίμηνο περίπου στο 50% των επιπέδων πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Μετά από αυτό, η ανάκαμψη θα είναι σταθερή, με αποτέλεσμα η τουριστική βιομηχανία να έχει επιστρέψει στα προγούμενα επίπεδα μέχρι το τέλος του 2022. Η ανάκαμψη θα είναι κάπως γρηγορότερη για την Ιταλία και την Πορτογαλία από ό,τι για την Ελλάδα ή την Ισπανία, επισημαίνεται.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που ο τουρισμός αφαίρεσε πέρυσι 6 ποσοστιαίες μονάδες από τους ρυθμούς ανάπτυξης της Ελλάδας, φέτος θα προσθέσει 2 ποσοστιαίες μονάδες. Η θετική επίδραση από τον τουρισμό στην ελληνική ανάπτυξη το 2022 εκτιμάται στις 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Καθοριστική η εξέλιξη των εμβολιασμών

Οι αφίξεις τουριστών από χώρες της Βόρειας Ευρώπης προς νότια θα εξαρτηθούν φέτος σε μεγάλο βαθμό από την εξέλιξη των εμβολιαστικών προγραμμάτων. Όπως σημειώνεται στην έκθεση της τράπεζας, δεδομένου ότι οι εμβολιασμένοι τουρίστες θα έχουν μεγάλη ταξιδιωτική ελευθερία, είναι κρίσιμο να κοιτάξει κανείς πώς πηγαίνουν οι εμβολιασμοί στη Βρετανία και τη Γερμανία. Προβλέπει ότι έως τα μέσα Ιουλίου, θα έχουν εμβολιαστεί οι μισοί ενήλικες στη Γερμανία και τα 2/3 στη Βρετανία.  Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα μπορέσουν να ταξιδέψουν ελεύθερα πρώτοι, καθώς στη Βρετανία, για παράδειγμα, μόνο ένα μικρό μερίδιο των κάτω των 40 έχει κάνει την πρώτη δόση. Μάλιστα, η Βρετανία χορηγεί τη δεύτερη δόση μετά από τρεις μήνες. Έτσι, όσοι Βρετανοί κάνουν την πρώτη δόση σήμερα, θα χρειάζεται να κάνουν τεστ κορωνοϊού πριν φύγουν για διακοπές, εάν σκοπεύουν να ταξιδέψουν πριν από τα τέλη του Αυγούστου.

Σε όλες τις οικονομίες που εξαρτώνται από τον τουρισμό, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η Μ. Βρετανία και η Γερμανία αποτελούν δύο από τις τρεις πρώτες πηγές τουριστικών αφίξεων. Για τις περισσότερες χώρες, η τουριστική περίοδος ξεκινά το Πάσχα, ωστόσο οι μεγαλύτερες τουριστικές ροές παρατηρούνται Ιούλιο και Αύγουστο, με την Ελλάδα να έχει τη μεγαλύτερη εποχικότητα.

Το υψηλό κόστος για τη διενέργεια τεστ, ενδεχομένως να αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα για την ανάκαμψη του τουρισμού, όπως προκύπτει από την έκθεση. Ενδεικτικά, μία μη εμβολιασμένη τετραμελής οικογένεια Βρετανών που θέλει να ταξιδέψει στην Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι (ακόμα και εάν η Ελλάδα μπει τελικά στην «πράσινη λίστα» της Βρετανίας), θα πρέπει να πληρώσει 1.024 λίρες μόνο για τα τεστ. Και αυτό καθώς από την Ελλάδα προβλέπεται ότι οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα θα πρέπει να προσκομίζουν για κάθε μέλος της οικογένειας άνω των 5 ετών αρνητικό τεστ που έγινε 72 ώρες πριν την αναχώρηση. Σύμφωνα με τους κανόνες της Βρετανίας, όλα τα μέλη πρέπει να κάνουν rapid test πριν την επιστροφή τους, καθώς και ένα μοριακό τεστ στις δύο πρώτες ημέρες μετά την επιστροφή. Η μέση τιμή του μοριακού τεστ στη Βρετανία είναι 128 λίρες.  Έτσι, ακόμα και χωρίς να συνυπολογίζει το rapid test προ της επιστροφής, η HSBC εκτιμά ότι τα δύο τεστ για κάθε ένα μέλος της οικογένειας θα κοστίσουν πάνω από 1.000 λίρες.

Από την άλλη, υπάρχουν θετικές προσδοκίες, καθώς η TUI προσφέρει στους πελάτες της ένα πακέτο 60 λιρών με όλα τα απαιτούμενα τεστ. Αυτό μειώνει το κόστος στις 240 λίρες για μία 4μελή οικογένεια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Τι είναι το «Gig-Tripping» που κυριαρχεί στις ταξιδιωτικές τάσεις
Τουρισμός |

Το «Gig-Tripping» είναι η τελευταία ταξιδιωτική τάση που επιβάλλεται να δοκιμάσετε

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, αυτός ο δημοφιλής όρος αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς - Ποιες πόλεις και χώρες είναι ιδανικές και οικονομικές για το συγκεκριμένο τύπου διακοπών

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών
Τουρισμός |

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος: Αποφάσεις για τις πολιτικές προτεραιότητες ενόψει των ευρωεκλογών

Με τις ευρωπαϊκές εκλογές και την ουγγρική προεδρία της ΕΕ προ των πυλών, οι ηγέτες του κλάδου της φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να συναποφασίσουν για τις πολιτικές προτεραιότητες