Ενώπιον νέου κύματος συγχωνεύσεων και εξαγορών βρίσκεται, όπως όλα δείχνουν, ο κλάδος των μέσων ενημέρωσης και της διασκέδασης, καθώς η πανδημία άφησε κι εκεί το αποτύπωμά της. Οι συνομιλίες του αμερικανικού κολοσσού AT&T για να συνενώσει τη θυγατρική  WarnerMedia με την Discovery, δείχνουν τις μεγάλες αλλαγές που έχουν συντελεστεί τον κλάδο -ειδικά το τελευταίο ενάμισι περίπου έτος.

Το διάστημα αυτό και μεσούντος του Covid-19, εκατομμύρια καταναλωτές αλλά κι επιχειρήσεις στράφηκαν περισσότερο στην παρακολούθηση προγραμμάτων μέσω «κατεβάσματος» -συνεχούς ροής δεδομένων (streaming)- γυρίζοντας την πλάτη στην καλωδιακή και δορυφορική τηλεόραση που κυριαρχούσαν στο παγκόσμιο σκηνικό και ειδικά στις ΗΠΑ μέχρι πριν από λίγα χρόνια.

Κινητήρια δύναμη στις εξελίξεις είναι η αμερικανική ήπειρος όπου έχουν δημιουργηθεί πανίσχυροι κολοσσοί οι οποίοι επανεξετάζουν τώρα τις στρατηγικές τους. Είναι ενδεικτικό ότι με το που ξέσπασε η πανδημία το 2020, οι μεγαλύτερες εταιρείες καλωδιακής και δορυφορικής τηλεόρασης έχασαν πάνω από δύο εκατ. πελάτες μέσα σε τρεις μόνο μήνες. Αυτό έγινε επειδή νοικοκυριά αλλά και επιχειρήσεις αποφάσισαν να ακυρώσουν τέτοιες συνδρομές και να στραφούν περισσότερο σε εταιρείες streaming όπως οι Netflix, Prime Video της Amazon, Disney+ της Walt Disney και Hulu.

Βασικός λόγος για τις ακυρώσεις των πακέτων καλωδιακής και δορυφορικής ήταν πως οι περιορισμοί για την πανδημία οδήγησαν στην αναστολή και διενέργειας πρωταθλημάτων διαφόρων σπορ. Τέτοιο αγώνες αναμεταδίδονταν συνήθως από την καλωδιακή ή δορυφορική τηλεόραση. Τις συνδρομές αυτές μάλιστα έκοψαν όχι μόνο νοικοκυριά αλλά και επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, μπαρ και καφέ τα οποία είτε δεν είχαν αρκετούς πελάτες είτε διέκοψαν κι αυτά εντελώς τη λειτουργία τους για τους ίδιους λόγους.

Βέβαια τους τελευταίους μήνες και μετά το άνοιγμα της οικονομίας σε ΗΠΑ και Ευρώπη δέχτηκαν πλήγμα και οι εταιρείες streaming όπως το Netflix, που άρχισαν να χάνουν κι αυτές κάποιους συνδρομητές. Όμως η πανδημία επιτάχυνε τα σχέδια των παραδοσιακών εταιρειών για νέα ντιλς, καθώς οι εταιρείες streaming πίεζαν τους ισολογισμούς των εταιρειών καλωδιακής και δορυφορικής τηλεόρασης και πριν τον Covid-19.

Μετά από χρόνια παρακολούθησης του Netflix να κυριαρχεί στο streaming, οι μεγαλύτερες εταιρείες ΜΜΕ και διασκέδασης στον κόσμο τώρα παρουσιάζουν τις δικές τους αντίστοιχες υπηρεσίες. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, που συμπέφτει με την παρουσία της πανδημίας, οι Disney, Apple, WarnerMedia, Comcast και Discovery ξεκίνησαν να προσφέρουν κι αυτές υπηρεσίες streaming για να μην χάσουν το τρένο ειδικά στο κομμάτι της ψυχαγωγίας.

Ένα ντιλ μεταξύ των WarnerMedia και Discovery θα οδηγούσε και σε άλλες συγχωνεύσεις και εξαγορές στον κλάδο. Έτσι θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια νέα ακόμη πιο μεγάλη εταιρεία στο χώρο της ενημέρωσης και διασκέδασης με αξία 150 δις δολάρια. Η WarnerMedia ελέγχει σειρά από κανάλια καλωδιακής τηλεόρασης όπως τα HBO, CNN, TNT και TBS. Επίσης ελέγχει τα τεράστια κινηματογραφικά στούντιο της Warner Bros. Η Discovery ελέγχει το ομύνυμο τηλεοπτικό δίκτυο και το HGTV. Πρόκειται για πολύ σημαντική αλλαγή πολιτικής ειδικά από την AT&T, η οποία το 2018 είχε ποντάρει πολλά στην εξαγορά της Time Warner καταβάλλοντας περίπου 80 δις δολ. Τότε μάλιστα είχε αναλάβει τεράστια χρέη για να προχωρήσει η συμφωνία αυτή.

Η AT&T έχει σήμερα κεφαλαιοποίηση που υπολογίζεται σε περίπου 230 δισ. δολ και αναμένεται να ελέγξει το μεγαλύτερο μέρος της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί εάν επιτύχει το ντιλ. Η Discovery έχει κεφαλαιοποίηση που υπολογίζεται σε περίπου 24 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή