
Σε αρνητικούς πρωταγωνιστές του ευρωπαϊκού δείκτη RCI (Regional Competitiveness Index) αναδεικνύονται οι ελληνικές περιφέρειες που στηρίζονται κατ’ εξοχήν στον τουρισμό. Συγκεκριμένα, η Κρήτη (250/263), τα Ιόνια νησιά (256/263), το Νότιο Αιγαίο (259/263), και το Βόρειο Αιγαίο (268/268) καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις από άποψη ανταγωνιστικότητας στο σύνολο των ευρωπαϊκών περιφερειών κι ας θεωρούνται περιζήτητοι προορισμοί (οι αριθμοί στην αντίστοιχη παρένθεση εμφανίζουν την κατάταξη).
Όσον αφορά την κατάταξη της χώρας στον Παγκόσμιο Τουριστικό και Ταξιδιωτικό Δείκτη από πλευράς ανταγωνιστικότητας, και παρ’ όλο που βρισκόμαστε στην 25η θέση από τις 140 χώρες, έχουμε πολλά περιθώρια εξέλιξης. Ειδικά στους τομείς της βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ως προς το νομοθεσία, το κτηματολόγιο, τη γραφειοκρατία, τη βελτίωση των πρακτικών απασχόλησης (ειδικά όταν πρόκειται για προσωρινή εργασία μας κατατάσσει στην 97η θέση – η άτυπη απασχόληση στον τουρισμό μειώνει την εμπιστοσύνη στο brand της Ελλάδας), τη μεγαλύτερη χρήση των b2b ηλεκτρονικών και διαδικτυακών υπηρεσιών και η επέκταση των δεικτών για b2b υπηρεσίες μας βρίσκει στην 94η θέση, την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών για την προβολή της χώρας καθώς η αξιολόγηση του brand σε διεθνές επίπεδο πρέπει να ξεκολλήσει από τις χαμηλές βαθμολογίες της 82ης θέσης και η ανταγωνιστικότητα της τιμής (τόσο της βενζίνης όσο και της συνολικής αγοραστικής δύναμης) θέλει ισχυρή θέληση (120 και 111, αντίστοιχα) διότι επηρεάζονται από ένα πλήθος παραγόντων, που δεν ανήκουν μόνο στην σφαίρα του τουρισμού.
Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν από την Δρ. Βενετία Κουσία, Γενική Διευθύντρια του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στην εκδήλωση που διοργάνωσε το CompeteGR με θέμα: Τουρισμός ή Φιλοξενία. Συμμετείχαν η Βίκυ Λοίζου Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, ο Αλέξανδρος Βασιλικός Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου & CEO του Ομίλου AIROTEL, ο Αλέξαδρος Αγγελόπουλος CEO Aldemar Resorts και ο Σίμος Αναστασόπουλος Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας.
Η Βίκυ Λοίζου επεσήμανε ότι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στον Τουρισμό είναι καθοριστική και στηρίζεται τόσο σε μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις όσο και στην διαρκή αξιολόγηση του market intelligence.
«Να θυμίσω ότι μεσοπολεμικά λειτoυργούσε στην Κάρπαθο βάση υδροπλάνων της Air France και εμείς ακόμα το συζητάμε», σχολίασε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, Αλέξανδρος Βασιλικός, προσθέτοντας ότι «δεν επιτρέπεται να περνάνε οι δεκαετίες μόνο με εξαγγελίες – οφείλουμε στις επόμενες γενιές να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που απαντά στις απαιτήσεις της εποχής».
Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος τόνισε ότι ο τουρισμός είναι επιστέγασμα πολλών διαφορετικών προσπαθειών της οικονομίας και υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης με άλλους τομείς με τους οποίους μόνο μαζί θα χτίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Σημειώνοντας ότι ο τουρισμός μας δίνει την δυνατότητα να αποσυνδέσουμε την ανταγωνιστικότητα από την ανάπτυξη και οφείλουμε να δούμε εκ νέου το ζήτημα της ανανέωσης της εμπιστοσύνης σε ένα προϊόν και όχι την αναγκαστική ανανέωση του προϊόντος.
Ο Σίμος Αναστασόπουλος εξέφρασε την άποψη ότι «η ικανότητα κάθε περιοχής να αξιοποιήσει τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά της σε περιφερειακό επίπεδο, ξεπερνώντας κεντρικά μοντέλα που τελικά περιορίζουν και εγκλωβίζουν προοπτικές, είναι καταλύτης για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας ευρύτερα στην οικονομία», δίνοντας την διάσταση της περιφερειακής ανάπτυξης που σύμφωνα με το Συμβούλιο αποτελεί κύριο μοχλό για τη βελτίωση των δεικτών της εθνικής οικονομίας.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι