H πτήση 342 της Air France-KLM από το διεθνές αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ προς το Μόντρεαλ του Καναδά θα έχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία του Ομίλου, αν όχι στο ευρύτερο κεφάλαιο της πράσινης στροφής των αεροπορικών εταιρειών σε μια προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι για την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Κι αυτό διότι, η συγκεκριμένη πτήση ήταν η πρώτη υπερατλαντική της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων (Sustainable Aviation Fuel – SAF) σε ποσοστό 16% στις τεράστιες δεξαμενές του Airbus 350. Τα συγκεκριμένα καύσιμα ήταν μάλιστα παραγωγή της γαλλικής Total από την επεξεργασία… μαγειρικού λαδιού!
«Η πτήση είναι αποτέλεσμα της φιλοδοξίας μας να μειώσουμε τους ρύπους άνθρακα από τις αεροπορικές μεταφορές και να αναπτύξουμε ένα δίκτυο προσφοράς SAF στη Γαλλία» ανέφερε το ανακοινωθέν του Ομίλου, σε συνεργασία και με την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου.
Σημειωτέον πως από την επόμενη χρονιά, όλες οι πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία θα είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα έστω και σε ποσοστό 1%, στο πλαίσιο και της επίτευξης των ευρωπαϊκών στόχων που θέλουν τη χρήση των SAF στο 2% μέχρι το 2025 και στο 5% μέχρι το 2030.
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης προσπάθησαν να αποφύγουν την χρήση βιώσιμων καυσίμων στις μακρινές πτήσεις, θεωρώντας ότι η συγκεκριμένη απαίτηση σε επίπεδο Ε.Ε. τους δημιουργούσε ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους. Όμως, η κίνηση αυτή συνάντησε την έντονη αντίδραση των low-cost εταιρειών, όπως η Ryannair και η EasyJet, που με επιστολή τους το Μάρτιο απαίτησαν από την Κομισιόν οι κανόνες να εφαρμοστούν για όλες ανεξαιρέτως τις πτήσεις που αναχωρούν από την Ευρώπη.
Η Air France-KLM, από την πλευρά της, θέλησε να βγει… μπροστά επιδεικνύοντας την περιβαλλοντολογική ανησυχία της για την ανάγκη μείωσης των ρύπων και η σημερινή πτήση προς την έτερη ακτή του Ατλαντικού είχε ακριβώς το σκοπό αυτό.
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη