Η Costamare, η ναυτιλιακή εταιρεία των 82 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, προσδοκά μια μακροχρόνια σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με το επενδυτικό κοινό την Ελλάδα και δεν αποκλείει και άλλες κινήσεις στο μέλλον.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη συνέντευξη του οικονομικού διευθυντή της Cοstamare Γρηγόρη Ζήκου στον ΟΤ με αφορμή την έκδοση του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ από την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία.
Κύριε Ζήκο κάνατε και στο παρελθόν μια προσπάθεια έκδοσης ομολόγου στην ελληνική κεφαλαιαγορά, η οποία όμως προσπάθεια τελικά δεν ευοδώθηκε τότε. Επιμείνατε ωστόσο και σήμερα έχουμε το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο. Γιατί αυτή η επιμονή για Ελλάδα; Γιατί τώρα;
Είναι η ίδια προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από καιρό. Δεν είναι νέα προσπάθεια. Δεν βρισκόμασταν ούτε τότε, ούτε τώρα υπό πίεση χρόνου, καθώς, όπως γνωρίζετε, διαθέτουμε μεγάλη ρευστότητα, άμεση πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό και ένα στόλο πλοίων που είναι όλα κερδοφόρα σε μία εξαιρετική αγορά για τα containers. Καθότι η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την πρώτη έκδοση ομολογιών της ποντοπόρου ναυτιλίας που θα διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών, υπήρχε μια σειρά νομικών και θεσμικών θεμάτων που έπρεπε να επιλυθούν πριν την έναρξη της διαδικασίας.
Τι σημαίνει η έκδοση αυτή για την Costamare και για το ελληνικό χρηματιστήριο;
Θεωρούμε ότι αποτελεί κάτι το καινούριο για την Ελληνική κεφαλαιαγορά, καθώς διευρύνεται η βάση της με τη συμμετοχή της ποντοπόρου ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα με τη συμμετοχή μιας εταιρείας που είναι ήδη εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Όσον αφορά στην Costamare, μας δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε ένα νέο επενδυτικό κοινό και να παρουσιάσουμε τον κλάδο των containers. Η αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε βασίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις. Υπό το ίδιο πρίσμα προσδοκούμε σε μία μακροχρόνια σχέση με το επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα, ανοίγοντας μία νέα χρηματοδοτική αγορά
Η έκδοση πραγματοποιείται σε μία περίοδο πολύ ευνοϊκή για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.…
Βρισκόμαστε σήμερα σε μία αγορά των containers, η οποία είναι στα υψηλά δεκαπενταετίας. Παρόλα αυτά θα πρέπει να τονίσω ότι η εταιρεία έχει να επιδείξει μία σταθερή πορεία και ως εισηγμένη από το 2010 έκτοτε αλλά και ως ιδιωτική με μία ιστορία στον κλάδο άνω των 47 ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 που η Costamare εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης δεν έχει πάψει ποτέ να πληρώνει μέρισμα, είναι συνεχώς κερδοφόρα και προφανώς ουδέποτε ζήτησε οιαδήποτε αναδιάρθρωση των δανείων της. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο και έχουμε εξαίρετες σχέσεις με τον πιστωτικό τομέα.
Επιπλέον ο κλάδος των containers έχει να κάνει ως επί το πλείστων με μακροχρόνιες ναυλώσεις οι οποίες φτάνουν τα 12-15 χρόνια ή και παραπάνω. Η Costamare έχει σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλώσεων (contracted revenues) 2,9 δισ. δολ και μέση υπολειπόμενη διάρκεια ναυλώσεων 4,2 έτη.
Η αυξημένη υψηλή κερδοφορία και η ρευστότητα των πελατών μας (liner companies) λόγω της εξαιρετικής αγοράς είναι ένας επιπρόσθετος παράγοντας που ισχυροποιεί ακόμη περαιτέρω την πιστοληπτική μας ικανότητα.
Τον Οκτώβριο του 2010 όταν η Costamare εισήγαγε τις μετοχές της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης είχε ένα στόλο από 41 containerships, 211.882 TEUs. Σήμερα έχει ακριβώς τα διπλάσια σε αριθμό containerships, 82 , αλλά μεγαλύτερου μεγέθους 582.837 TEU. Ποιος είναι ο στόχος ανάπτυξης την επόμενη 5ετια;
Θεωρούμε ότι στη ναυτιλία δεν μπορείς να έχεις ένα προκαθορισμένο στόχο ανάπτυξης καθώς, όπως και άλλοι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, διέπεται από κυκλικότητα. Καθοριστικής σημασίας είναι η χρονική στιγμή κατά την οποία κάποιος επενδύει ή ρευστοποιεί και όχι κατ’ανάγκη το μέγεθος της επένδυσης.Όσον αφορά ειδικότερα σε εμάς, σε κάθε νέα επένδυση εξετάζουμε πρωτίστως την έκταση του επιχειρηματικού κινδύνου που αναλαμβάνουμε και μόνο εφόσον αισθανόμαστε άνετα με το επίπεδο του ανειλημμένου κινδύνου αποφασίζουμε να συνεχίσουμε και να εξετάσουμε την προσδοκώμενη απόδοση στα κεφάλαιά μας.
Πείτε μας λίγα λόγια για το ομόλογο. Πού θα αξιοποιηθούν τα έσοδα; Να αναμένουμε και άλλες κινήσεις αυτού του είδους από την Costamare στο ελληνικό χρηματιστήριο;
Στοχεύουμε στην άντληση 100 εκατ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν όπως αναφέρει και το ενημερωτικό δελτίο για την αγορά πλοίων, κεφάλαιο κίνησης και εξυπηρέτηση δανείων. Όπως προανέφερα η ανάπτυξη της εταιρείας στηρίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις και προσδοκούμε στην ανάπτυξη μίας τέτοιας σχέσης με το ευρύτερο Ελληνικό επενδυτικό κοινό.
Latest News
Γιατί το πλοίο που χτύπησε την γέφυρα της Βαλτιμόρης θα επικαλεστεί... τον Τιτανικό
Για να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη του σε μια σειρά αγωγών που αναμένεται να προκύψουν
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ