
Με την Κύπρο να έχει ήδη προκριθεί στον τελικό του Σαββάτου, και την ελληνική συμμετοχή να διαγωνίζεται στα ημιτελικά της Πέμπτης, η Ευρώπη βρίσκεται σε ρυθμούς Eurovision…
Ενός διαγωνισμού, με φανατικούς οπαδούς και ορκισμένους πολέμιους, που βρίσκεται στο στόχαστρο συχνά, τόσο για τις επιλογές των τραγουδιών και τα γεωστρατηγικά κριτήρια βαθμολογίας, όσο και για τα οικονομικά μεγέθη.
Η EBU δίνει στους διοργανωτές περίπου 5-6 εκατομμύρια ευρώ (που είναι το τέλος εγγραφής από τις χώρες συμμετοχής).
Ο υπόλοιπος προϋπολογισμός καλύπτεται από τον τηλεοπτικό οργανισμό υποδοχής, τους συνεργάτες διαφημίσεων και το κράτος της χώρας που φιλοξενεί τον διαγωνισμός. Και βέβαια δεν υπάρχει κάποιο όριο ως προς αυτό, αν και σύμφωνα με τις οδηγίες τη EBU είναι καλό να κυμαίνεται μεταξύ 10-20 εκατ. ευρώ.
Τα μεγαλύτερα ποσά, σχεδόν δεκαπλάσια από τους άλλους συμμετέχοντες, καταβάλλουν οι «Μεγάλοι Πέντε» δηλαδή η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανίας, η Ισπανία και η Ιταλία, που προκρίνονται απευθείας στον τελικό.
Ζημιές από την περσινή ματαίωση
H φετινή διοργάνωση έχει κάποιες ιδιαιτερότητες, ως προς το κόστος, καθώς η Ολλανδία αναγκάστηκε να αναβάλει τον περσινό διαγωνισμό λόγω πανδημίας και καλείται να τον διοργανώσει φέτος, έχοντας εγγράψει ήδη αρκετές απώλειες.
Η ολλανδική τηλεόραση NPO έχει προϋπολογίσει ένα κονδύλι 26,25 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά του ο Δήμος του Ρότερνταμ που συμμετέχει ενεργά στη διοργάνωση αναμένεται να επιβαρυνθεί με επιπλέον 6,7 εκατ. ευρώ καθώς παρά τις προσπάθειες που έγιναν δεν αποζημιώθηκε για τις περσινές απώλειες. Εξάλλου, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για ασφάλιση που θα κάλυπτε το ενδεχόμενο ματαίωσης του διαγωνισμού.
Το κόστος για την ΕΡΤ
Στα 340.658 ευρώ ανέρχεται το κόστος κάλυψης της φετινής Eurovision για την ΕΡΤ. Το ΔΣ της εταιρείας ενέκρινε τη δαπάνη, δίνοντας επίσης συνέχεια στη συνεργασία της κρατικής τηλεόρασης με την εταιρεία Κ2ID Productions Limited, η οποία εκπροσωπεί τη Στεφανία Λυμπερακάκη.
Η υπερπαραγωγή του Τελ Αβίβ
Ο ισραηλινός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός KAN αποφάσισε να λάβει κρατικό δάνειο 16,5 εκατ. ευρώ για να εξασφαλίσει τον οικονομικό του προϋπολογισμό για την Eurovision 2019.
Βάσει της συμφωνίας η KAN θα αποπληρώσει το δάνειο της τα επόμενα 15 χρόνια, ενώ το συνολικό κόστος ανήλθε σε 28,5 εκατ ευρώ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την EBU τον τελικό της Eurovision, που μεταδόθηκε από το Τελ Αβίβ στις 18 Μαΐου του 2019, παρακολούθησαν έστω για ένα λεπτό 180 εκατομμύρια τηλεθεατές. Επιπλέον 40 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες το παρακολούθησαν από live streaming στο επίσημο κανάλι του YouTube.
Οι πιο «ακριβές» Eurovision
Το συνολικό κόστος το διαγωνισμό τραγουδιού Eurovision 2014 στην Κοπεγχάγη ανήλθε σε 45 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό καθιστά το διαγωνισμό της Κοπεγχάγης τον δεύτερο πιο ακριβό στην ιστορία του διαγωνισμού Eurovision. Μάλιστα το τελικό κόστος ήταν τρεις φορές περισσότερο από ό, τι είχε προγραμματιστεί αρχικά.
Ο πιο ακριβός διαγωνισμός στην ιστορία του Eurovision ήταν αυτός στο Αζερμπαϊτζάν, το οποίο δαπάνησε 60 εκατομμύρια ευρώ το 2012. Επιπλέον, ξόδεψαν άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ για να χρηματοδοτήσουν το νέο τους χώρο στο Μπακού.
Στη Αθήνα το 2006
Τα καθαρά έσοδα της ΕΡΤ από τη διοργάνωση της Eurovision ανήλθαν στα 7.280.000 ευρώ, ενώ το κόστος της όλης διοργάνωσης έφτασε τα 5.500.000 ευρώ.
«Δεν ισχύουν τα περί σπατάλης χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου. Ο ελληνικός λαός δεν πλήρωσε δεκάρα για το γεγονός. Υπήρξε ένα εμπορικό και κερδοφόρο γεγονός και τα χρήματα που ξοδέψαμε ήταν χρήματα των χορηγών» δήλωσε ο κ. Παναγόπουλος.
Σύμφωνα με όσα διευκρινιστικά ανέφερε ο Γ.Χουλιάρας, τα έσοδα που είχε η ΕΡΤ από τη διοργάνωση ήταν 3.630.000 ευρώ από εθνικούς χορηγούς, 2.200.000 ευρώ από εισιτήρια και 1.450.000 ευρώ από το μερίδιο των διεθνών χορηγών, διαφημιστικά έσοδα εκτός χορηγιών, sms, κλπ.
Όσον αφορά το κόστος που πλήρωσε η ΕΡΤ για τη διοργάνωση μαζί με την EBU, συνολικά ανήλθε στα 9 εκατ. ευρώ από τα οποία 5,5 εκατ. ευρώ πλήρωσε η ΕΡΤ και 3,5 εκατ. ευρώ η EBU. Στα έξοδα αυτά περιλαμβάνονται τα έξοδα για την τηλεοπτική παραγωγή, την παραγωγή καλλιτεχνικού προγράμματος, την τεχνική παραγωγή, την πληρωμή συντελεστών, την οργάνωση του διαγωνισμού και κάθε άλλη άμεση δαπάνη σχετική με τη διοργάνωση της Eurovision 2006. Επίσης επισημαίνεται ότι ο ΕΟΤ πλήρωσε για την παραγωγή των 47 διαφημιστικών σποτ και την προβολή τους στη διάρκεια του ημιτελικού και του τελικού 3,5 εκατ ευρώ.
Προϋπολογισμοί της Eurovision
- Eurovision 2018 Λισαβόνα: 23 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2017 Κίεβο: 30 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2016 Στοκχόλμη: 14 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2015 Βιέννη: 35 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2014 Κοπεγχάγη: 45 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2013 Malmö: 15 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2012 Μπακού: 60 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2009 Μόσχα: 33 εκατομμύρια ευρώ
- Eurovision 2007 Ελσίνκι: 18 εκατομμύρια ευρώ


Latest News

Το mega deal της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με τη Formula 1
Η τολμηρή κίνηση του Σερ Τζιμ Ράτκλιφ και η πιθανή πρόσληψη του μηχανικού της Mercedes F1, Μίκαελ Σανσόνι

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Η UEFA ετοιμάζει σαρωτικές αλλαγές στο Champions League – Όλα τα δεδομένα
Ποιες επιπρόσθετες αλλαγές εξετάζει η UEFA για το Champions League, μετά το νέο φορμάτ και τη League Phase.

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Ο Τι Τζέι Σορτς, οι 450.000 στην Παρί και το «χρυσό» συμβόλαιο που ψάχνει στην αγορά
Ο Τι Τζέι Σορτς απασχολεί τη… μισή Euroleague, μετά την καταπληκτική σεζόν με την Παρί – Πόσα χρήματα παίρνει στη γαλλική ομάδα και πόσα αναμένεται να βρει στην αγορά…

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.