Ως βασικό κριτήριο επιλογής δικαιούχων στο νέο «Εξοικονομώ» να προταχθεί το συνδυαστικό κριτήριο προτίμησης της ανακαίνισης των παλαιών ενοικιαζομένων κατοικιών και διαμερισμάτων που ανήκουν σε οικονομικά ασθενείς εκμισθωτές και που αποτελούν την κύρια κατοικία οικονομικά ευάλωτων οικογενειών ενοικιαστών, και που σήμερα είναι οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης.
Αυτό ζήτησε με επιστολή της η ΠΟΜΙΔΑ από τον Υπουργό ΥΠΕΝ κ. Κώστα Σκρέκα, γιατί μόνον έτσι θα αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο της «Ενεργειακής φτώχειας», προσθέτοντας ότι το κόστος της πλήρους επιδότησης της θερμομόνωσής τους και εκσυγχρονισμού των θερμαντικών συστημάτων τους θα ισοσκελιστεί συντομότατα για το Κράτος από το ότι μετά από αυτό οι κάτοικοί τους δεν θα χρειάζονται επίδομα θέρμανσης.
Η επιστολή της ΠΟΜΙΔΑ
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
Προς τον Υπουργό ΥΠΕΝ κ. Κώστα Σκρέκα
ΚΟΙΝ: Προς τη Γενική Γραμματέα Ενέργειας κα Αλεξάνδρα Σδούκου
Ενταύθα Αθήνα, 20.5.2021
ΘΕΜΑ: “Ενεργειακή Φτώχεια”: Η αναβάθμιση των παλαιών ενοικιαζομένων κατοικιών προτεραιότητα στο “ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ”!
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
Εν όψει της επαναπροκήρυξης του προγράμματος “ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ” με βάση συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής των δικαιούχων, θεωρούμε απόλυτα αναγκαίο να θέσουμε υπόψη σας τα εξής:
Από την Ευρωπαϊκή Ένωση πυκνώνουν τα μηνύματα προς τα Κράτη – Μέλη να κατευθύνουν τις επιδοτήσεις τους προς την αντιμετώπιση του επικίνδυνα αυξανόμενου κοινωνικού φαινομένου της “Ενεργειακής Φτώχειας” (“fuel poverty”), που θύμα της είναι τα φτωχότερα νοικοκυριά της Ευρώπης.
Άποψή μας είναι ότι η επιδότηση του “ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ πρέπει να κατευθυνθεί εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση. Και αυτή υπάρχει εκεί όπου υπάρχει η μεγαλύτερη φτώχεια, όπου το πρώτο σκαλοπάτι της είναι η “ενεργειακή φτώχεια”.
Σήμερα κε Υπουργέ, τα πιο φτωχά νοικοκυριά δεν είναι άλλα από αυτά που στεγάζονται στις παλαιές ενοικιαζόμενες κατοικίες των πλέον υποβαθμισμένων περιοχών της χώρας. Αυτά τα νοικοκυριά κρυώνουν περισσότερο από τα άλλα το χειμώνα, και ζεσταίνονται περισσότερο το καλοκαίρι. Και δυστυχώς σε αυτά τα σπίτια χωρίς καμιά μόνωση το κόστος για θέρμανση είναι αβάσταχτο, για αυτό και οι κάτοικοί τους είναι τα πρώτα και μόνιμα θύματα της “ενεργειακής φτώχειας”.
Τα σπίτια στα οποία κατοικούν τα νοικοκυριά αυτά έχουν κύριο χαρακτηριστικό τους ότι ανήκουν σε ιδιοκτήτες που βρίσκονται σε παρόμοια ή και χειρότερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση με τους ενοικιαστές τους, με πολύ χαμηλά ενοίκια, και που σήμερα, λόγω ΕΝΦΙΑ και COVID, έχουν ελάχιστη ή μηδενική δυνατότητα χρηματοδότησης της ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών των ενοικιαστών τους, χωρίς την οποία απειλούνται και με πλήρη απαξίωσή τους!
Συνεπώς σήμερα που το Υπουργείο σας αναζητά αντικειμενικά κριτήρια επιλογής των δικαιούχων, σας προτείνουμε το ασφαλέστερο και αποτελεσματικότερο κριτήριο: Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της “Ενεργειακής φτώχειας” θα πρέπει ως βασικό κριτήριο επιλογής δικαιούχων στο “ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ” να προταχθεί το συνδυαστικό κριτήριο προτίμησης της ανακαίνισης των παλαιών ενοικιαζομένων κατοικιών και διαμερισμάτων που ανήκουν σε οικονομικά ασθενείς εκμισθωτές και που αποτελούν την κύρια κατοικία οικονομικά ευάλωτων οικογενειών ενοικιαστών, και που σήμερα είναι οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης. Το κόστος της πλήρους επιδότησης της θερμομόνωσής τους και εκσυγχρονισμού των θερμαντικών συστημάτων τους άλλωστε θα ισοσκελιστεί για το Κράτος από το ότι μετά από αυτό οι κάτοικοί τους δεν θα χρειάζονται επίδομα θέρμανσης!
Latest News
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»