Να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων των Ευρωπαίων ηγετών για «Πράσινες Λωρίδες» ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Φρούτων Λαχανικών και Χυμών Incofruit Hellas.

Όπως επισημαίνουν οι εξαγωγείς, η μερική αντιμετώπιση των προβλημάτων στις εμπορευματικές μεταφορές -ιδίως των νωπών οπηροκηπευτικών- τα οποία προκλήθηκαν από τα αναγκαστικά μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας, δεν είναι αρκετή. Σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο του Incofruit, Γιώργο Πολυχρονάκη, εξακολουθεί να παρατηρείται εμπλοκή στην ομαλή διενέργεια των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, η οποία επηρεάζει κυρίως την χώρα μας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Την ίδια στιγμή, σημειώνει, η νέα ΚΥΑ (Δ1α/ΓΠ.οικ. 29925 – ΦΕΚ 1969/Β/14.5.21), έρχεται να δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα στην ομαλή διακίνηση των εμπορευμάτων στην Ελλάδα.

Μόνο rapid test για τους οδηγούς φορτηγών

Οι εξαγωγείς κάνουν λόγο για τη διάταξη σύμφωνα με την οποία οι οδηγοί των φορτηγών οχημάτων υπόκεινται σε δειγματοληπτική εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19, μόνο, όμως για τις χερσαίες πύλες εισόδου της Ελλάδας. Διαχωρίζονται, έτσι, εξηγούν, οι οδηγοί φορτηγών οχημάτων οι οποίοι ταξιδεύουν μέσω Ιταλίας με καράβι και έρχονται στην χώρα μας από τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, για τους οποίους θα εφαρμόζονται οι προϋποθέσεις του άρθρου 3 αφορούν την υποβολή PLF, καθώς και την προσκόμιση ενός εκ των τριών προβλεπόμενων πιστοποιητικών υγείας (PCR, ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή πιστοποιητικό ανάρρωσης από COVID19), όπως αυτές προβλέπονται για την είσοδο των ταξιδιωτών στην χώρα μας.

Ο Incofruit υποστηρίζει ότι «δεδομένου ότι δεν είναι εφικτό να επιβληθεί η υποχρέωση προσκόμισης PCR στους οδηγούς, οι οποίοι δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή ανάρρωσης, θεωρούμε πως το μέτρο το οποίο εφαρμόζεται εδώ και αρκετούς μήνες, με την υποχρεωτική διενέργεια rapid test σε όλους τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι αποβιβάζονται στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας, είναι το πλέον αποτελεσματικό και εφαρμόσιμο στην περίπτωση των οδηγών διεθνών μεταφορών».

Πέρασαν 800.000 τόνοι από Πάτρα και Ηγουμενίτσα πέρσι

Χαρακτηριστικά, για τη σημασία της διευκόλυνσης διακίνησης των εμπορευμάτων, ο κ. Πολυχρονάκης υπογραμμίζει ότι οι εξαγωγές των φρούτων και λαχανικών το 2020 κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ φτάνοντας σε 1,7 εκατ. τόνους και 1,312 δισ. ευρώ, από τα οποία το 75,5% των ποσοτήτων είχαν προορισμό τις χώρες της ΕΕ. Κατ’ εκτίμηση μέσω των δύο λιμανιών διακινήθηκαν τουλάχιστον 750.000-800.000 τόνοι εκτός των άλλων εμπορευμάτων, ενώ η ημερήσια κίνηση των φορτηγών οχημάτων και των οδηγών τους, συμπεριλαμβανομένων και των επιστρεφόμενων κενών φορτηγών προς φόρτωση φρούτων και λαχανικών, υπερβαίνει τα οκτακόσια.

Ως εκ τούτου, οι εξαγωγείς σημειώνουν: «Ζητείται από τους αρμόδιους υπουργούς να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, σεβόμενοι και τις δεσμεύσεις των Ευρωπαίων ηγετών για “Πράσινες Λωρίδες”, αίτημα απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τις κατευθυντήριες γραμμές που έχει δώσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εδώ και έναν χρόνο, τονίζοντας την ανάγκη και τη συνεργασία όλων των κρατών-μελών για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Διαφορετικά, οι ενέργειές τους θα βλάψουν την εφοδιαστική  αλυσίδα των φρούτων και λαχανικών της χώρας μας με τεράστιο κόστος και χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος στο μέτωπο του ελέγχου του ιού».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Green |

Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον

Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης