Έρευνα: Ο χρόνος και το κόστος παράδοσης φρενάρουν τις online αγορές στην Ελλάδα

Από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, όχι μόνο εκτοξεύθηκε το ποσοστό όσων ψωνίζουν online, αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για τις ηλεκτρονικές αγορές

Έρευνα: Ο χρόνος και το κόστος παράδοσης φρενάρουν τις online αγορές στην Ελλάδα

Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία – και – στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς.

Από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, όχι μόνο εκτοξεύθηκε το ποσοστό όσων ψωνίζουν online, αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για τις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα στις διαδικτυακές αγορές.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Εrnst & Young σε συνεργασία με την MRB τον Απρίλιο, οι Έλληνες καταναλωτές, εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με άλλες χώρες, που καλύπτει η παγκόσμια έρευνα της EY, όχι μόνο σε σχέση με το χρονικό διάστημα που θα τους επηρεάζει η πανδημία, αλλά και σε σχέση με τα χρήματα που θα δαπανούν.

Το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, βίωσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας δραστικές αλλαγές στον τρόπο που πραγματοποιούν τις αγορές τους, με σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα… προβλήματα

Όμως, η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, βρήκε πολλούς καταναλωτές, αλλά και το λιανεμπόριο και τα κανάλια διανομής, απροετοίμαστους, δημιουργώντας προβληματισμό, κυρίως ως προς τις καθυστερήσεις (49%) και το υψηλό κόστος (47%) παράδοσης.

Ειδικότερα, όταν ζητήθηκε στην έρευνα από τους Έλληνες καταναλωτές να κατονομάσουν τους τρεις βασικότερους παράγοντες:

– Ένας στους δυο καταναλωτές (49%) ανέφεραν τις καθυστερήσεις στην παράδοση/παραλαβή των προϊόντων

– Ως δεύτερο βασικό πρόβλημα αναδεικνύεται το υψηλό κόστος παράδοσης/αποστολής (47%)

– Στην τρίτη θέση, με 43%, βρίσκεται η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων, ένα ζήτημα που φαίνεται να έχει ξεπεραστεί σε άλλες χώρες

– Εντονότερος είναι ο προβληματισμός ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων

– Προβληματισμός, αν και σε μικρότερα ποσοστά, υπάρχει και για ζητήματα όπως η δυσκολία στην επιστροφή χρημάτων (23%), την έλλειψη δυνατότητας να δει κανείς και να συγκρίνει διαφορετικά προϊόντα (18%), την περιορισμένη ποικιλία (14%) και τη μικρή επιλογή τρόπων πληρωμής (13%), με ιδιαίτερα υψηλότερο ποσοστό στις γυναίκες (18%) και στους νέους 18-29 ετών (21%).

OT Originals

Περισσότερα από Economy

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο