Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία – και – στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς.
Από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, όχι μόνο εκτοξεύθηκε το ποσοστό όσων ψωνίζουν online, αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για τις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα στις διαδικτυακές αγορές.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Εrnst & Young σε συνεργασία με την MRB τον Απρίλιο, οι Έλληνες καταναλωτές, εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με άλλες χώρες, που καλύπτει η παγκόσμια έρευνα της EY, όχι μόνο σε σχέση με το χρονικό διάστημα που θα τους επηρεάζει η πανδημία, αλλά και σε σχέση με τα χρήματα που θα δαπανούν.
Το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, βίωσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας δραστικές αλλαγές στον τρόπο που πραγματοποιούν τις αγορές τους, με σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τα… προβλήματα
Όμως, η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, βρήκε πολλούς καταναλωτές, αλλά και το λιανεμπόριο και τα κανάλια διανομής, απροετοίμαστους, δημιουργώντας προβληματισμό, κυρίως ως προς τις καθυστερήσεις (49%) και το υψηλό κόστος (47%) παράδοσης.
Ειδικότερα, όταν ζητήθηκε στην έρευνα από τους Έλληνες καταναλωτές να κατονομάσουν τους τρεις βασικότερους παράγοντες:
– Ένας στους δυο καταναλωτές (49%) ανέφεραν τις καθυστερήσεις στην παράδοση/παραλαβή των προϊόντων
– Ως δεύτερο βασικό πρόβλημα αναδεικνύεται το υψηλό κόστος παράδοσης/αποστολής (47%)
– Στην τρίτη θέση, με 43%, βρίσκεται η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων, ένα ζήτημα που φαίνεται να έχει ξεπεραστεί σε άλλες χώρες
– Εντονότερος είναι ο προβληματισμός ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων
– Προβληματισμός, αν και σε μικρότερα ποσοστά, υπάρχει και για ζητήματα όπως η δυσκολία στην επιστροφή χρημάτων (23%), την έλλειψη δυνατότητας να δει κανείς και να συγκρίνει διαφορετικά προϊόντα (18%), την περιορισμένη ποικιλία (14%) και τη μικρή επιλογή τρόπων πληρωμής (13%), με ιδιαίτερα υψηλότερο ποσοστό στις γυναίκες (18%) και στους νέους 18-29 ετών (21%).
Latest News
Πρόσκληση Χατζηδάκη σε Goldman Sachs και Citigroup για επενδύσεις στην Ελλάδα - Οι συζητήσεις με ΔΝΤ
O υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είχε συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη επενδυτικών και τραπεζικών ομίλων και οίκων αξιολόγησης.
Σκέρτσος: Η S&P επιβεβαιώνει ότι οι συλλογικές μας προσπάθειες αποδίδουν
Τι αναφέρει σε ανάρτησή του ο υπουργός Eπικρατείας Άκης Σκέρτσος.
Συνεχίζονται οι αιτήσεις για το «Ανακαινίζω-Νοικιάζω» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι να δεσμευτεί το ποσό των 50 εκατομμυρίων
Διαμερίσματα σε ομηρεία - Ακυρώνονται συμβόλαια στο παρά πέντε
Δύο στα τρία συμβόλαια έχουν πρόβλημα λόγω ασυμφωνίας των εμβαδών των ιδιοκτησιών σε σχέση με τους τίτλους τους
Νέα μέτρα για την λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ - Το σχέδιο
Οι οδηγοί εκτιμούν εμπειρικά πως οι επιβάτες που επικυρώνουν το εισιτήριό τους στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ του ΟΑΣΑ δεν ξεπερνούν το 15%-20%
Η S&P έδωσε το θετικό outlook στην Ελλάδα - Ποιος οίκος παίρνει τη σκυτάλη των αξιολογήσεων
Μοναδική εξαίρεση παραμένει ο Moody's, ο οποίος δεν έχει δώσει ακόμα την επενδυτική βαθμίδα στη χώρα μας
Τι παίζει με την Ελλάκτωρ;
Το νέο πωλητήριο σε Ηλέκτωρ, η εξαγορά της REDS και τα σενάρια για τους Ολλανδούς της Reggeborgh και την Ελλάκτωρ
Χατζηδάκης: Η αναβάθμιση μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε τις μεταρρυθμίσεις
Η αναγνώριση της σημαντικής προόδου από όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τους οίκους αξιολόγησης δεν μας εφησυχάζει
Ο S&P αναβαθμίζει σε θετικό το outlook της ελληνικής οικονομίας
Η «συνταγή» για να ανέβει βαθμίδα η ελληνική οικονομία
The Times: Ο ήλιος λάμπει στην ελληνική οικονομία μετά από πολλά χρόνια κάτω από τα σύννεφα
Σχεδόν δέκα χρόνια μεταρρυθμίσεων και σκληρών μέτρων λιτότητας τελικά αποδίδουν καρπούς