Ως καταλύτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί η πανδημία – και – στην Ελλάδα, όπως άλλωστε και διεθνώς.

Από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, όχι μόνο εκτοξεύθηκε το ποσοστό όσων ψωνίζουν online, αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για τις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα στις διαδικτυακές αγορές.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Εrnst & Young σε συνεργασία με την MRB τον Απρίλιο, οι Έλληνες καταναλωτές, εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με άλλες χώρες, που καλύπτει η παγκόσμια έρευνα της EY, όχι μόνο σε σχέση με το χρονικό διάστημα που θα τους επηρεάζει η πανδημία, αλλά και σε σχέση με τα χρήματα που θα δαπανούν.

Το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, βίωσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας δραστικές αλλαγές στον τρόπο που πραγματοποιούν τις αγορές τους, με σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα… προβλήματα

Όμως, η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, βρήκε πολλούς καταναλωτές, αλλά και το λιανεμπόριο και τα κανάλια διανομής, απροετοίμαστους, δημιουργώντας προβληματισμό, κυρίως ως προς τις καθυστερήσεις (49%) και το υψηλό κόστος (47%) παράδοσης.

Ειδικότερα, όταν ζητήθηκε στην έρευνα από τους Έλληνες καταναλωτές να κατονομάσουν τους τρεις βασικότερους παράγοντες:

– Ένας στους δυο καταναλωτές (49%) ανέφεραν τις καθυστερήσεις στην παράδοση/παραλαβή των προϊόντων

– Ως δεύτερο βασικό πρόβλημα αναδεικνύεται το υψηλό κόστος παράδοσης/αποστολής (47%)

– Στην τρίτη θέση, με 43%, βρίσκεται η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων, ένα ζήτημα που φαίνεται να έχει ξεπεραστεί σε άλλες χώρες

– Εντονότερος είναι ο προβληματισμός ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων

– Προβληματισμός, αν και σε μικρότερα ποσοστά, υπάρχει και για ζητήματα όπως η δυσκολία στην επιστροφή χρημάτων (23%), την έλλειψη δυνατότητας να δει κανείς και να συγκρίνει διαφορετικά προϊόντα (18%), την περιορισμένη ποικιλία (14%) και τη μικρή επιλογή τρόπων πληρωμής (13%), με ιδιαίτερα υψηλότερο ποσοστό στις γυναίκες (18%) και στους νέους 18-29 ετών (21%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία