Στην εκρηκτική άνοδο που παρουσιάζει η αγορά των σούπερ γιοτ, στον απόηχο μιας από τις μεγαλύτερες κρίσεις που έχει βιώσει ποτέ η παγκόσμια αγορά τουρισμού, αναφέρονται σε δημοσίευμα τους οι «Financial Times», επισημαίνοντας πως η ζήτηση είναι ισχυρότερη από ποτέ, καθώς οι πλουσιότεροι τουρίστες επιζητούν την απομόνωση από τα πλήθη και την απειλή του κορωνοϊού.

«Από τότε που βγήκαμε από το πρώτο lockdown, η αγορά πραγματικά έχει ανθίσει σε επίπεδα πολύ πέρα από αυτά που βρισκόμαστε πριν τα περιοριστικά μέτρα» σχολίασε, μιλώντας στους FT, ο Άντονι Σέριφ, διευθύνων σύμβουλος της Princess Yachts.

Πραγματικά, όλες οι εταιρείες του κλάδου καταγράφουν ένα αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον και υψηλότατες αυξήσεις στα επίπεδα των νέων παραγγελιών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εξειδικευμένης έκδοσης του «Boat International» οι αγορές σούπερ γιοτ έχουν φτάσει τα επίπεδα ρεκόρ των 208 σκαφών, έναντι λιγότερο των 131 πέρυσι, με την αξία τους να ξεπερνά το ένα δισ. στερλίνες.

Μάλιστα, ακόμη και η κατάργηση των μεγάλων shows του κλάδου λόγω πανδημίας, όπως το λαμπερό Yacht Show του Μονακό, δεν φαίνεται να επηρέασε διόλου τις πωλήσεις, με τις διαδικτυακές παραγγελίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τις συνήθεις παραδοσιακές πωλήσεις.

«Είχαμε μια από τις καλύτερες χρονιές σε επίπεδο παραγγελιών» παραδέχτηκε στους FT, ο επικεφαλής της ολλανδικής Damen Yachting, μιλώντας για αυξημένες παραγγελίες της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, η ιταλική Ferretti παρέδωσε μόνο 56 νέα γιοτ κατά το πρώτο τρίμηνο, επισημαίνοντας πως το άλμα στις παραγγελίες ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη.

Βεβαίως, οι κατασκευαστικές εταιρείες είχαν να αντιμετωπίσουν και πρακτικά προβλήματα λόγω των περιοριστικών μέτρων και της ανάγκης τήρησης αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων με αποτέλεσμα ο ρυθμός της παραγωγής να έχει υποχωρήσει επί μήνες. Επίσης είχαν να αντιμετωπίσουν και μια σημαντική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, σαν αποτέλεσμα των συνεπειών της πανδημίας.

Δεν είναι τυχαίο πως ούτε ο κλάδος αυτός γλίτωσε τα… λουκέτα, με ενδεικτικά τα παραδείγματα της χρεοκοπίας της γερμανικής Nobiskrug τον περασμένο μήνα, της ιταλικής Perni Navi το Φεβρουάριο και της νορβηγικής Kleven, τον περασμένο Ιούλιο.

Σε κάθε περίπτωση η ζήτηση είναι αυξημένη, από ένα ελιτίστικο κοινό που γίνεται όλο και πιο επιλεκτικό και απαιτητικό στα γούστα του. Εξάλλου, παρά τις αρνητικές οικονομικές συνέπειες της πανδημίας στο ευρύ κοινό, ένα μεγάλο μέρος των υπερ-πλουσίων αυγάτισε ακόμη περισσότερο την περιουσία του, χάρη στις ευκαιρίες που δημιούργησε η κρίση, αλλά και η άνθιση των χρηματιστηρίων κυρίως από το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή