Θέμα λίγων ωρών είναι να ανοίξει η πλατφόρμα για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις πάγιες δαπάνες επιχειρήσεων, προκειμένου να καλυφθεί τμήμα των πάγιων δαπανών τους.

Η πρώτη φάση υπολογίζεται έως τις 17 Ιουνίου, οπότε θα πρέπει να έχει γίνει η φορολογική δήλωση αυτών των πολιτών, ώστε από τον Ιούλιο να γίνουν οι συμψηφισμοί με φετινές φορολογικές υποχρεώσεις τους.

Η αρχή αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες με τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης που θα αναφέρει τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Ταυτόχρονα θα αναφέρεται η προθεσμία μέσα στην οποία θα πρέπει να υποβληθούν οι φορολογικές δηλώσεις (έντυπο Ε1 και έντυπο Ε3 ) από τις επιχειρήσεις που δικαιούνται επιδοτήσεως, αφού αποτελούν βασικά εργαλεία για την αξιολόγηση των αιτήσεων.

Το μέτρο θα έχει τη μορφή πιστωτικών σημειωμάτων συμψηφισμού με μελλοντικές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις δουλεύοντας έτσι διπλά. Από τη μία πλευρά ενισχύεται η ρευστότητα των πληττόμενων επιχειρήσεων από την άλλη διασφαλίζεται η ροή εσόδων στον προϋπολογισμό με τον περιορισμό των δυνητικών νέων απλήρωτων φόρων και εισφορών.

Η διαδικασία

Η διαδικασία θα τρέξει σε τρεις φάσεις:

1. Οι επιχειρήσεις θα υποβάλουν στην πλατφόρμα την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

2. Στη συνέχεια οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σπεύσουν να υποβάλουν φορολογικές δηλώσεις Ε1 και Ε3 όπου θα καταγράφονται αναλυτικά οι επαγγελματικές δαπάνες. Με βάση τις φορολογικές δηλώσεις που θα έχουν υποβληθεί, η ΑΑΔΕ θα έχει «εικόνα» για τον ύψος των παγίων δαπανών των επιχειρήσεων το 2020.

3. Η πλατφόρμα θα ανοίξει ξανά για την υποβολή της οριστικής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο για τη χορήγηση του πιστωτικού.

Ανάλογα και με τις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις που θα προκύψουν και ανάλογα με τις ζημιές που υπέστησαν το 2020 θα λάβουν ένα πιστωτικό σημείωμα στο Taxisnet και ένα ακόμα στο λογαριασμό τους στον ΕΦΚΑ. Με τα «κουπόνια» θα πληρώνουν, μέσω συμψηφισμού, φόρους και εισφορές έως το τέλος του έτους.

Το πρόγραμμα είναι έτοιμο αλλά για να αρχίσει να «μοιράζει» πιστωτικά σημειώματα συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ θα πρέπει το υπουργείο Οικονομικών να γνωρίζει τα στοιχεία που αποτυπώνονται στις φορολογικές δηλώσεις. Με βάση τα στοιχεία που θα δηλώσουν οι επιχειρήσεις στο έντυπο Ε3 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος η πλατφόρμα θα βγάζει αυτόματα τα ποσά που δικαιούται η κάθε πληγείσα επιχείρηση.

Ο επιτηδευματίας θα επιλέγει και θα κάνει τη «μοιρασιά» του πιστωτικού ανάμεσα σε φόρους και εισφορές , καλύπτοντας τις ανάγκες του έως το τέλος του 2021. Με τον τρόπο αυτό, οι πληγείσες επιχειρήσεις εξασφαλίζουν ανάσα ρευστότητας και το υπουργείο Οικονομικών διασφαλίζει την είσπραξη εσόδων και εισφορών καθώς πρακτικά τα κεφάλαια των ενισχύσεων βγαίνουν από την τσέπη του κράτους και καταλήγουν στα κρατικά ταμεία.

Οι δικαιούχοι

Οι ενισχύσεις θα υπολογιστούν ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος. Οι επιχειρήσεις που θα είναι επιλέξιμες θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τα εξής:

1. Να ανήκουν σε πληττόμενους κλάδους.

2. Να απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο με εξαρτημένη σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.

3. Να έχουν υποβάλλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τις δηλώσεις Ε3 για την περίοδο που υποχρεούνται.

4. Να παρουσιάζουν ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους για το 2020.

5. Να παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019. Ειδική πρόβλεψη, , θα υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα, δίνοντας έμφαση στο κριτήριο της ζημιάς, και όχι σε αυτό της πτώσης τζίρου.

Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Το ύψος

Ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, και χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.

Όλα αυτά, όπως προκύπτει και από την πρόσφατη απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ για τον τύπο και το περιεχόμενο του Ε3 αποτυπώνονται στο έντυπο όπως άλλωστε και όλες οι ενισχύσεις τις οποίες έλαβαν οι επιχειρήσεις στη διάρκεια του περασμένου έτους για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας.

Το ποσοστό της ενίσχυσης, θα προσδιοριστεί, αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις των επιχειρήσεων, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος των 500 εκατ. ευρώ. Πρακτικά λοιπόν θα ακολουθηθεί «μοντέλο επιστρεπτέας» όπου πρώτα γίνονταν οι αιτήσεις και στη συνέχεια έβγαινε το ποσό των ενισχύσεων. Αυτό, θα διαφοροποιείται με βάση την πτώση του τζίρου, και θα είναι σαφώς υψηλότερο για επιχειρήσεις οι οποίες βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού με πτώση τζίρου πάνω από 30%. Το «διαβατήριο» όμως θα σφραγίζει πτώση τζίρου πάνω από 30%.

Παράλληλα, θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης, το οποίο:

– Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

– Δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019, με ειδική μέριμνα, όμως, για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.

– Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax