Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του κώδικα διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας παρακολούθησης των online αγορών.
Στην πλατφόρμα θα συμμετέχουν τόσο τα e-shops, όσο και τα marketplaces (ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπου συνευρίσκονται προμηθευτές και αγοραστές και διενεργούνται αγοραπωλησίες ειδών ή υπηρεσιών) μέσω δύο μητρώων.
Στόχος είναι η καταγραφή και εποπτεία των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των παρόχων online υπηρεσιών, με ταυτοποίηση μέσω ΑΦΜ και διασύνδεση με το ΓΕΜΗ.
Συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό σήμα διασφάλισης, το οποίο θα παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε κάθε επιχείρηση που δραστηριοποείται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με βάση το σήμα αυτό, οι καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ή marketplace θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο εάν τηρείται πλήρως η νομοθεσία και οι βέλτιστες πρακτικές, ενισχύοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.
Η πρόταση της ΓΓ Εμπορίου είναι να διαμορφωθούν τρείς βαθμίδες πιστοποίησης:
. Πράσινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα πληροί όλα τα κριτήρια.
. Πορτοκαλί: Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υπό διερεύνηση.
. Κόκκινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πληροί τα κριτήρια.
Εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα ή η πλατφόρμα διαμεσολάβησης παροχής αγαθών και υπηρεσιών δεν διαθέτει καθόλου σήμα, αυτό θα σημαίνει ότι δεν έχει δεχθεί εθελοντικά την αξιολόγηση.
Με βάση πληροφορίες, το σήμα αξιοπιστίας θα διαμορφώνεται μέσω αξιολόγησης δεδομένων από διαφορετικές πηγές, όπως είναι οι αναφορές και οι αξιολογήσεις καταναλωτών είτε στην ηλεκτρονική φόρμα του σήματος, είτε στο 1520, οι αναφορές και αξιολογήσεις από συνεργαζόμενους επιχειρηματίες για τα marketplaces, σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κ.ά.
Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις και οι απάτες
Προφανώς, η πανδημική κρίση και τα απανωτά lockdown έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εκτόξευση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα μας.
Το 2020, η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας εκτιμάται ότι ήταν κοντά στα 11 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι σημείωσε μία αύξηση κατά περίπου 35% σε σχέση με το 2019.
Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης «τρέχει» το ηλεκτρονικό εμπόριο και τους πρώτους μήνες του 2021.
Ωστόσο, μαζί με το νέο αγοραστικό πρότυπο που ανατρέπει το παραδοσιακό μοντέλο εξυπηρέτησης, όπου η επαφή της επιχείρησης και των πελατών περιοριζόταν σχεδόν αποκλειστικά στην αγορά σε φυσικό χώρο, αναπτύσσονται και οι απάτες.
Σύμφωνα με την έρευνα, Future Consumer Index Ελλάδα 2021, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος και διεξήχθη με τη συνεργασία της MRB, οι Έλληνες καταναλωτές προβληματίζονται ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων, έναντι 21%-24% στις άλλες περιοχές/χώρες.
Πάντως το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τους Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, είναι οι υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων που αγοράζουν online και το υψηλό κόστος παράδοσης /αποστολής. Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες προβληματίζεται για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις (το 49%) και για το υψηλό κόστος παράδοσης (το 47%).
Το θέμα της εμπιστοσύνης υπογραμμίζεται και στην έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (2020). Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή αγοράς από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εμπιστοσύνη (πάνω από 75% των καταναλωτών ορίζουν τον παράγοντα «εμπιστοσύνη» στις 2 πρώτες θέσεις).
Το ψηφιακό σήμα αξιοπιστίας θα συμβάλλει στο αίσθημα εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και του διασυνοριακού εμπορίου.
Latest News
Παραδόθηκε από την Άκτωρ ο νέος αυτοκινητόδρομος Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο
Ο αυτοκινητόδρομος αναδεικνύει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου
Πρόταση Ελλάκτωρ για την αγορά του 38,79% της Reds - Στόχος η έξοδος από το ΧΑ
Το συνολικό τίμημα της πρότασης ανέρχεται σε 60,14 εκατ. ευρώ
Βακάκης: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της Jumbo
Για τον ανταγωνισμό, επέκταση σε νέες κατηγορίες και χώρες αλλά και τους μισθούς μίλησε χθες σε αναλυτές ο επικεφαλής της Jumbo
Πόσο πουλά τώρα η Lamda Development τα οικόπεδα στο Ελληνικό
«Σπάνε» τα ταμεία οι πωλήσεις των σπιτιών - Αύξηση τιμών 15-20% μέσα σε 10 μήνες
Ξεπουλάνε τα νέα αμοιβαία κεφάλαια των τραπεζών
Διπλάσιες οι πωλήσεις το 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο – Ένεση στα έσοδα των τραπεζών
Ελλάκτωρ: Πότε κληρώνει για Ηλέκτωρ και επιστροφή κεφαλαίου
Έργα 6 δισ. ευρώ διεκδικεί η Ελλάκτωρ, όπως είπε στους αναλυτές ο CEO Ευθύμιος Μπουλούτας
Ελλάκτωρ: Αυξημένα 46% τα EBITDA, στα 242,2 εκατ. για το 2023
Η ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ υπέβαλε προσφορές για έργα συνολικού ύψους €447,8 εκατ.
Βακάκης σε αναλυτές: Η Jumbo μπήκε στην Trade Estates του Φουρλή – Ανησυχώ για την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
Τι είπε ο επικεφαλής της Jumbo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM