Την Αστυπάλαια θα επισκεφτεί σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος από την «πεταλούδα του Αιγαίου» θα κάνει ανακοινώσεις για τα επόμενα ενεργειακά βήματα και την δημιουργία και άλλων «πράσινων και έξυπνων» νησιών στη χώρα μας.
Έξι μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Για τον Δήμο προορίζεται ένα αυτοκίνητο για τη μεταφορά των εργαζομένων και ένα σκούτερ ώστε οι τεχνικοί του να έχουν άμεση πρόσβαση ακόμη και στα πιο στενά σοκάκια του Κάστρου. Επίσης, ένα όχημα θα δοθεί στο λιμενικό, ένα στην αστυνομία και ένα στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.
Ο στόχος του προγράμματος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα. Το ειδικό σύστημα επιδοτήσεων πρόκειται να οδηγήσει σε χαμηλές τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο νησί και σε ακόμα χαμηλότερες για τους φορτιστές.
– Διαβάστε επίσης: Αστυπάλαια: Όλο το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει επίσης την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-astypalea που θα επιτρέπει στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις του νησιού να λάβουν σημαντικές επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
Με «φόντο» την Αστυπάλαια ο κ. Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να αναδείξει τη σημασία της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην χώρα μας για την ανάπτυξη της οικονομίας, θα υπογραμμίσει ότι το ενδιαφέρον που παρατηρείται αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» για την Ελλάδα και θα επισημάνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας για το ασφαλές άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου.
Θα αναφερθεί στο πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό και στην τήρηση των μέτρων ώστε το άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου να γίνει με ασπίδες προστασίας από την πανδημία και για τους τουρίστες αλλά και τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις.
Τι αλλάζει στην Αστυπάλαια
Ο στόχος είναι προοδευτικά στο νησί:
Α) Τα συμβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και ΔΧ στο νησί να αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα
Συγκεκριμένα, τα 1.494 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια προγραμματίζεται να αντικατασταθούν προοδευτικά από 982 ηλεκτρικά οχήματα: 320 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 305 ηλεκτρικά σκούτερ, 59 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 32 ηλεκτρικά φορτηγά και 35 ηλεκτρικά οχήματα ειδικών εφαρμογών.
Β) Νέες υπηρεσίες μετακίνησης / συγκοινωνίας κατά παραγγελία (on demand)
Στο νησί θα υπάρχουν σταθμευμένα μοιραζόμενα αυτοκίνητα (car sharing): 3 σταθμοί / 50 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεση τους σταθμευμένα μοιραζόμενα μέσα μικρο-κινητικότητας (micro mobility): 4 σταθμοί / 67 ηλεκτρικά ποδήλατα και 101 μοτοσικλέτες
Επιπλέον προβλέπεται εξυπηρέτηση με μίνι-βαν κατά παραγγελία: 1 σταθμός / 13 ηλεκτρικά μίνι βαν
Για κάθε διαδρομή θα μπορεί να γίνει κράτηση, απλά και γρήγορα, ανά πάσα στιγμή, μέσω του app κινητικότητας.
Οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας είναι ένας από τους βασικούς στόχους του έργου.
Τώρα οι κάτοικοι βασίζονται κατά βάση για τις μετακινήσεις τους σε ιδιόκτητα οχήματα. Άμεσα τα παραδοσιακά δημόσια μέσα μεταφοράς θα μετατραπούν σε μια υπηρεσία μοιραζόμενων οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρικά μίνι-βαν κατά παραγγελία. Αυτά τα ηλεκτρικά μίνι-βαν θα κυκλοφορούν στο νησί ανάλογα με τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών ολόκληρο το 24ωρο.
Επιπλέον μέρος του υπάρχοντος δικτύου εποχιακής ενοικίασης οχημάτων θα μετατραπεί σε ένα δίκτυο μοιραζόμενων οχημάτων που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο για κατοίκους και επισκέπτες. Έτσι θα περιοριστεί κάθετα η ανάγκη για ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς.
Γ) Πράσινη ενέργεια και φόρτιση
Ο στόχος είναι η Αστυπάλαια σταδιακά να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Για να ικανοποιηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, θα υλοποιηθεί δίκτυο υποδομής φόρτισης.
Σήμερα στην Αστυπάλαια μένουν μόνιμα περίπου 1.300 κάτοικοι, και ετησίως δέχεται περίπου 72.000 τουρίστες.
Αυτό το μικρό νησί έκτασης μήκους 18 km και πλάτους 13 km γίνεται το πρώτο στη Μεσόγειο στο οποίο προωθείται η βιώσιμη κινητικότητα.
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη