
Την ανάγκη η Ελλάδα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τουριστικό τομέα μετά την πανδημία, υπογράμμισε η Πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, μιλώντας σε πάνελ με θέμα: «Αειφορία στον τουρισμό», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 9ου Συνεδρίου για την Περιφερειακή Ανάπτυξη (Regional Growth Conference) της εφημερίδας «Πελοπόννησος» και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στην Πάτρα.
Στη συζήτηση συμμετείχαν ακόμα ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aldemar, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Grecotel Hotel & Resorts, Μαρί Δασκαλαντωνάκη και ο Διευθυντής της Περιφέρειας Μεσογείου στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού (GSTC), Ιωάννης Παππάς, ενώ τη συντόνισε ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Γιακουμής.
Η Πρόεδρος του ΕΟΤ παρατήρησε πως η «αειφορία στον τουρισμό αποτελεί προϊόν υψηλής ανταγωνιστικότητας και έτσι πρέπει και οφείλουμε να το βλέπουμε πλέον». Για τον λόγο αυτό απαιτείται «στρατηγική, μεθοδολογία, πολιτική και κοινωνική βούληση ώστε να μετριαστεί η φθορά και η εκμετάλλευση στους φυσικούς μας πόρους και στα μνημεία μας».
Αναφερόμενη στην ευκαιρία που παρέχουν στη χώρα οι πόροι του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μαζί με τα κονδύλια από το ΕΣΠΑ 2021-2027, για τη στήριξη του «πράσινου» μετασχηματισμού των παραγωγικών κλάδων της οικονομίας, η κα Γκερέκου σημείωσε: «Τον ερχόμενο Δεκέμβριο θα λάβει χώρα στη Γλασκώβη η διάσκεψη για το κλίμα COP26. Η διάσκεψη θα εστιάσει σε τρεις κρίσιμους μετασχηματισμούς που υπολογίζεται ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στην προσπάθεια ανάσχεσης της υπερθέρμανσης του πλανήτη: Ενέργεια, Παραγωγή Τροφίμων, Αστική Ανθεκτικότητα / Βιώσιμες Μετακινήσεις. Οι τομείς αυτοί συγκεντρώνουν εντυπωσιακή επιχειρηματική καινοτομία αλλά και στήριξη από το καταναλωτικό κοινό, που αντιλαμβάνεται άμεσα τις αλλαγές στην καθημερινότητά του. Αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για επενδύσεις σε νέα επιχειρηματικότητα αλλά και μετασχηματισμούς στην υφιστάμενη και ειδικά στον τομέα της οικονομίας της φιλοξενίας!»
«Να επαναπροσδιορίσουμε τι μας κάνει ανταγωνιστικούς»
Η κα Γκερέκου απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στην εισαγωγή δεικτών μέτρησης της βιωσιμότητας και της αειφορίας στον τουρισμό, όπως επίσης του υγειονομικού προφίλ της χώρας. Όπως εξήγησε «ο τουρισμός είναι ο κάθε τόπος ξεχωριστά, είναι οι θάλασσες, η διατροφή, η εμπειρία του τόπου, είναι οι εφοδιαστικές αλυσίδες, η χωροταξία και η φέρουσα ικανότητα του κάθε τόπου και η διαχείριση αποβλήτων, είναι η βιοποικιλότητα, η εποχικότητα, ο σεβασμός στην ζωή, στους κατοίκους και στον πολιτισμό. Είναι η ώρα να προσθέσουμε στους δείκτες των μετρήσεων των αποτελεσμάτων και άλλους δείκτες που θα μετράνε τις επιπτώσεις και με ποιο τρόπο διορθώνουμε αυτές τις επιπτώσεις, για να κάνουμε την διαφορά και να επαναπροσδιορίσουμε τι μας κάνει πραγματικά ανταγωνιστικούς».
Καταλήγοντας, η Πρόεδρος του ΕΟΤ τόνισε πως η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του πολιτισμού και της ευεξίας, η χώρα του ευ ζην, με σημαντικό στοιχείο της τη μεσογειακή διατροφή, που έχει ακόμα εποχικότητα και τοπικότητα παραγωγής, ενώ η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει τις σοδειές αλλά όχι την ποικιλία. «Οι πιο συνειδητές επιλογές, τα βιώσιμα διατροφικά πρότυπα που σέβονται τα όρια του περιβάλλοντος, διασφαλίζουν το μέλλον των ανθρώπων και της γης καθώς και του τουρισμού μας! Η σύνδεση της οικονομίας της φιλοξενίας με την παραγωγή το μεγάλο μας πλεονέκτημά!» ανέφερε χαρακτηριστικά.


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου