Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι αγοραπωλησίες πλοίων κυρίως στο κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, παρά το γεγονός ότι οι αξίες των second hand πλοίων βρίσκονται στα ιστορικά υψηλά των τελευταίων πέντε ετών.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικοί οίκο Allied Shipbokring ωστόσο υπάρχει ακόμη έδαφος περαιτέρω ενίσχυσης των τιμών καθώς όπως υποστηρίζει ο λόγος μεταξύ της αξίας του ενεργητικού ενός Bulk carrier πενταετίας και των μικτά κερδών περιόδου (1 έτους T/C) δείχνει να είναι χαμηλότερος φέτος τον Μάιο από τον ίδιο μήνα τα έξι τελευταία χρόνια.
Οι τρέχουσες τιμές ενεργητικού φαίνεται να είναι ακόμη χαμηλές σε σύγκριση με τα σημερινά κέρδη περιόδου, καθιστώντας οποιαδήποτε απόφαση αγοράς σε αυτά τα επίπεδα ένα πιο ασφαλές στοίχημα από αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και υπαινίσσονται περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών κατά τους επόμενους μήνες, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.
Αναφορικά με τις συναλλαγές αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων Supramax / Ultramax και Handysize να αλλάζουν χέρια. Με τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων να παραμένουν σε ανοδική πορεία, η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα.
Στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται πιο περιορισμένο ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες. Συνολικά πάντως στο χύδην ξηρό φορτίο αξίζει να επισημανθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο φέτος 428 πλοία άλλαξαν χέρια έναντι μόλις 145 πλοίων τα ίδιο διάστημα πέρυσι.
Αναφορικά με τις αξίες πλοίων τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οι τιμές βρίσκονται στο υψηλό 5ετίας. Για παράδειγμα η αξία ενός capes 5 ετών εκτιμάται στα 41 εκατ. δολ. όταν την τελευταία 5ετία η ελαχίστη τιμή ήταν 23 εκατ. η μέγιστη 41 εκατ. δολ. και η μέση τιμή 30,4 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια οι αξίες των second hand πλοίων απέχουν από τα ιστορικά υψηλά.
Η αξία ενός suezmax 5ετίας εκτιμάται σήμερα σύμφωνα με την Allied Shipbroking στα 48 εκατ. δολ. με ελάχιστη στα τελευταία πέντε έτη τα 40 εκατ. δολ., μέγιστη τα 62 εκατ. δολ. και μέση τιμή τα 46,9 εκατ. δολ.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση