Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι αγοραπωλησίες πλοίων κυρίως στο κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, παρά το γεγονός ότι οι αξίες των second hand πλοίων βρίσκονται στα ιστορικά υψηλά των τελευταίων πέντε ετών.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικοί οίκο Allied Shipbokring ωστόσο υπάρχει ακόμη έδαφος περαιτέρω ενίσχυσης των τιμών καθώς όπως υποστηρίζει ο λόγος μεταξύ της αξίας του ενεργητικού ενός Bulk carrier πενταετίας και των μικτά κερδών περιόδου (1 έτους T/C) δείχνει να είναι χαμηλότερος φέτος τον Μάιο από τον ίδιο μήνα τα έξι τελευταία χρόνια.

Οι τρέχουσες τιμές ενεργητικού φαίνεται να είναι ακόμη χαμηλές σε σύγκριση με τα σημερινά κέρδη περιόδου, καθιστώντας οποιαδήποτε απόφαση αγοράς σε αυτά τα επίπεδα ένα πιο ασφαλές στοίχημα από αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και υπαινίσσονται περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών κατά τους επόμενους μήνες, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Αναφορικά με τις συναλλαγές αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων Supramax / Ultramax και Handysize να αλλάζουν χέρια. Με τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων να παραμένουν σε ανοδική πορεία, η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα.

Στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται πιο περιορισμένο ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες. Συνολικά πάντως στο χύδην ξηρό φορτίο αξίζει να επισημανθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο φέτος 428 πλοία άλλαξαν χέρια έναντι μόλις 145 πλοίων τα ίδιο διάστημα πέρυσι.

Αναφορικά με τις αξίες πλοίων τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οι τιμές βρίσκονται στο υψηλό 5ετίας. Για παράδειγμα η αξία ενός capes 5 ετών εκτιμάται στα 41 εκατ. δολ. όταν την τελευταία 5ετία η ελαχίστη τιμή ήταν 23 εκατ. η μέγιστη 41 εκατ. δολ. και η μέση τιμή 30,4 εκατ. δολ.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια οι αξίες των second hand πλοίων απέχουν από τα ιστορικά υψηλά.

Η αξία ενός suezmax 5ετίας εκτιμάται σήμερα σύμφωνα με την Allied Shipbroking στα 48 εκατ. δολ. με ελάχιστη στα τελευταία πέντε έτη τα 40 εκατ. δολ., μέγιστη τα 62 εκατ. δολ. και μέση τιμή τα 46,9 εκατ. δολ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα