Το Γραφείο Στρατηγικής Ικανότητας (SCO) του Υπουργού Άμυνας, σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, πραγματοποίησε πρόσφατα έναν αυτόνομο πλου μεγάλης απόστασης με ένα μη επανδρωμένο σκάφος (Ghost Fleet Overlord Unmanned Surface Vessel (USV)) από την Ακτή του Κόλπου του Μεξικού, περνώντας από τον Διώρυγα του Παναμά , στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Αυτή ήταν η δεύτερη τέτοια αποστολή.

Το μη επανδρωμένο πλοίο, με το όνομα NOMAD, ταξίδεψε 4.421 ναυτικά μίλια (8.187 χλμ), το 98% των οποίων ήταν σε αυτόνομη λειτουργία. Το πρώτο πλοίο Ghost Fleet Overlord, RANGER, ολοκλήρωσε μια παρόμοια διέλευση τον Οκτώβριο του 2020. Και τα δύο USV πέρασαν από τη διώρυγα του Παναμά με επανδρωμένη λειτουργία.

Ο πλους του NOMAD παρείχε μια ευκαιρία για εκτεταμένο έλεγχο της αντοχής των πλοίων, των αυτόνομων λειτουργιών και της διαλειτουργικότητας των κυβερνητικών συστημάτων διοίκησης, ελέγχου, επικοινωνιών, υπολογιστών και πληροφοριών με αυτονομία προμηθευτή, μηχανικά συστήματα κύτους και ηλεκτρικά συστήματα κύτους. Οι εντολές και ο έλεγχος απομακρυσμένης αποστολής για τον πλου του NOMAD πραγματοποιήθηκαν από ένα κέντρο μη-επανδρωμένων επιχειρήσεων στην ξηρά που χειρίζονταν ναυτικοί των ΗΠΑ που ανήκουν στην Μοίρα Surface Development Squadron One.

«Αυτό είναι ένα άλλο σημαντικό ορόσημο για το πρόγραμμα Ghost Fleet Overlord του SCO και υποστηρίζει το μη επανδρωμένο πλαίσιο εκστρατείας του Ναυτικού προσθέτοντας ένα δεύτερο πλοίο Overlord στη Δυτική Ακτή. Το πρόγραμμα SCO Ghost Fleet Overlord χρησιμεύει για την ενημέρωση των πρωτοτύπων του Ναυτικού με την ενσωμάτωση ώριμων τεχνολογιών για την επιτάχυνση των προτεραιοτήτων της υπηρεσίας και είναι ένα βασικό κομμάτι της φιλοσοφίας του πλαίσιου μη-επανδρωμένων επιχειρήσεων (Unmanned Campaign Framework )του ναυτικού ‘κατασκεύασε λίγο, δοκίμασε λίγο και μάθετε πολλά’ φιλοσοφία που διατυπώνεται στο Navy ,” είπε ο διευθυντής της SCO Jay Dryer.

Το NOMAD USV με το RANGER USV θα συμμετάσχουν σε ασκήσεις πειραματισμού στόλου για να ωριμάσει περαιτέρω τα συστήματα αυτονομίας, να καταδειχτεί η αξιοπιστία του συστήματος και να διερευνηθούν έννοιες εμπλοκής για συντονισμένες επιχειρήσεις με επανδρωμένα πολεμικά πλοία, ενώ δοκιμάζει τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου. Και τα δύο πλοία θα συνεχίσουν να παρέχουν βασικά δεδομένα συστήματος, θα επιτρέπουν την ανάδραση από τον χειριστή του στόλου και θα επιδεικνύουν δυνατότητες απαραίτητες για τη συνεχή ωρίμανση και την ανάπτυξη των εννοιών λειτουργίας USV.

Το πρόγραμμα Ghost Fleet Overlord βρίσκεται επί του παρόντος στη δεύτερη φάση του, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση κυβερνο-συστημάτων εντολών και ελέγχου και ωφέλιμων φορτίων και πιο περίπλοκων και απαιτητικών πειραμάτων ναυτικών επιχειρήσεων. Η Φάση II διεξάγεται με τα ίδια σκάφη και ομάδες της βιομηχανίας που συμμετείχαν στη Φάση Ι και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2022, οπότε και τα δύο πλοία Ghost Fleet Overlord θα μεταβούν στο Ναυτικό για περαιτέρω πειραματισμό.

Το πρόγραμμα Ghost Fleet Overlord, που εκτελείται από την SCO σε συνεργασία με το Εκτελεστικό Γραφείο του Προγράμματος, Unmanned and Small Combatants, διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ενημέρωση των νέων κατηγοριών USV του Ναυτικού και χρησιμεύει ως μέρος των εκτεταμένων τεχνικών προσπαθειών μείωσης του κινδύνου.

«Η στενή συνεργασία μας με το SCO για το πρόγραμμα Overlord είναι η επιτάχυνση της τεχνολογικής επίδειξης, η ανάπτυξη CONOPs [έννοια των λειτουργιών] και η επιχειρησιακή διοίκηση και ο έλεγχος των μη επανδρωμένων επιφανειακών σκαφών σε άμεση ευθυγράμμιση με τα σχέδια του Ναυτικού», δήλωσε ο Pete Small, Διευθυντής Προγράμματος Ναυτικού για USV.

Δύο επιπλέον πρωτότυπα Ghost Fleet Overlord USV βρίσκονται υπό κατασκευή και θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση και την επιτάχυνση του πειραματισμού και των δοκιμών του Ναυτικού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα