Καθ’ όλη την διάρκεια του δεύτερου εγκλεισμού, το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων & Επικοινωνίας) δεν σταμάτησε να εργάζεται συστηματικά μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Πιερρακάκη με στόχο την προσέλκυση ξένων παραγωγών στη χώρα μας.
Μέσα στις ημέρες του εορτασμού του Πάσχα και ενώ ήταν ήδη γνωστό ότι η άρση του lockdown βρίσκεται κοντά, ο Πάνος Κουάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, συζητώντας με ανθρώπους της Millennium Μedia έμαθε για ένα έτοιμο σενάριο, η ιστορία του οποίου τοποθετείται στην πολυχρησιμοποιημένη (κινηματογραφικά) Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης.
Το ερώτημα των ανθρώπων της Millennium ήταν αν αυτή η ιστορία θα μπορούσε να γυριστεί στη Βόρεια Ελλάδα.
Ελληνοβουλγαρική «συμμαχία»
Η εν λόγω ταινία τιτλοφορείται «Barracuda», είναι περιπέτεια και έχει ως πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας σε ρόλο γκάνγκστερ. Οσο για τον λόγο για τον οποίο η Millennium Media ήθελε τη Βόρεια Ελλάδα, στην οποία ούτως ή άλλως επιδιώκει γενικότερα να επενδύσει, είναι επειδή στη γειτονική Βουλγαρία βρίσκονται τα δικά της NU Boyana Στούντιο, εκεί όπου έχουν γυριστεί πάρα πολλές αμερικανικές παραγωγές, από τη «Μαύρη Ντάλια» του Μπράιαν Ντε Πάλμα, ως την τριλογία «Ο Ολυμπος έπεσε», «Το Λονδίνο έπεσε» και «O φύλακας άγγελος έπεσε» με τον Τζέραρντ Μπάτλερ.
Για τη Millennium Media η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί ιδανικό χώρο για γυρίσματα και για πρακτικούς λόγους: λόγω γεωγραφικής τοποθεσίας, η πρόσβαση για μεταφορά εξοπλισμού από τη Βουλγαρία είναι πολύ πιο εύκολη από αλλού.
Βέβαια, με το άκουσμα της πόλης της Νέας Ορλεάνης το μυαλό του κ. Κουάνη πήγε αυτομάτως σε έλη, βάλτους και αλιγάτορες, οπότε τα πράγματα σκούρυναν σε ό,τι αφορά τα γυρίσματα στη χώρα μας.
Ωστόσο, η Millennium του έστειλε το σενάριο και διαβάζοντάς το ο κ. Κουάνης είδε ότι θα μπορούσε να γίνει μια στοιχειώδης έρευνα για την ανεύρεση τουλάχιστον μιας τοποθεσίας (ο αλιγάτορας φυσικά δεν συζητούνταν).
Η Θεσσαλονίκη έγινε… Μαϊάμι
Οι άνθρωποι της Millennium ήρθαν στην Ελλάδα και μέσω του Film Office της Κεντρικής Μακεδονίας και του τομεάρχη Τουρισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρου Θάνου, έλεγξαν περιοχές όπως το Δέλτα του Αξιού και πολύ απλά ενθουσιάστηκαν.
Πρώτο τηλεφώνημα στον σταρ της ταινίας, τον Αντόνιο Μπαντέρας, για το αν θέλει να έρθει στην Ελλάδα για δουλειά – και ναι θέλει, γιατί ο ισπανός ηθοποιός αγαπά τη χώρα μας. Δεύτερο τηλεφώνημα, το ίδιο ερώτημα, στον αυστραλό σκηνοθέτη της ταινίας Ρίτσαρντ Χιουζ – και ναι, θέλει κι αυτός να έρθει στην Ελλάδα για δουλειά (ο Ρίτσαρντ Χιουζ είναι αδελφός του σκηνοθέτη Πάτρικ Χιουζ).
Εφόσον λοιπόν δύο από τα πρόσωπα-κλειδιά αυτής της παραγωγής ήθελαν να έρθουν να δουλέψουν στην Ελλάδα, άρχισε μια νέα συζήτηση από την οποία προέκυψε η ιδέα της αλλαγής του σεναρίου.
Η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης θύμιζε στους παραγωγούς τη Φλόριδα των Ηνωμένων Πολιτειών. Αποφασίστηκε ο δραματουργικός χώρος της ταινίας «Barracuda» να αλλάξει από Νέα Ορλεάνη, Λουιζιάνα σε… Μαϊάμι, Φλόριδα! Κανένα πρόβλημα για τον σεναριογράφο, που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Χιουζ, σε συνεργασία με τον Λιουκ Μπουσιέ. Το σενάριο είναι βασισμένο σε ένα άλλο σενάριο ονόματι «The Bayou» του Ντ. Πίτερ Ιλιφ. Η ηθοποιός Κέιτ Μπόσγουορθ είναι επίσης μέλος του διεθνούς καστ της ταινίας (το κάστινγκ βρίσκεται σε εξέλιξη).
Film Office Κεντρικής Μακεδονίας
Εδώ και έναν περίπου μήνα με τη συμβολή του Film Office Κεντρικής Μακεδονίας η παραγωγή άρχισε να στήνει την ταινία, η οποία θα αρχίσει να γυρίζεται τέλη του τρέχοντος Ιουνίου, όταν ο Αντόνιο Μπαντέρας θα έρθει στην πόλη.
Αυτή τη στιγμή χάρη στο Film Office έχει γίνει όλο το set up office της ταινίας στη Θεσσαλονίκη, έχει μισθωθεί το catering που θα εξυπηρετήσει την ταινία κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, έχει κλειστεί το ξενοδοχείο για τη διαμονή όλου του ξένου προσωπικού και, το κυριότερο, έχουν γίνει προσλήψεις ελλήνων εργαζομένων σε όλους τους τομείς της ταινίας. Συμπτωματικά, την ίδια ημέρα της κουβέντας μας με τον κ. Κουάνη η Millennium ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για την υπαγωγή του έργου στις προβλέψεις του Cash Rebate (επιστροφή φόρου μετρητών στις επιλέξιμες δαπάνες) στο ΕΚΟΜΕ.
Η συνεργασία ανάμεσα στο Film Office της Κεντρικής Μακεδονίας και στο ΕΚΟΜΕ έχει υπάρξει άψογη και η προσωπική συνδρομή τόσο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα όσο και του υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης κ. Σταύρου Καλαφάτη πολύτιμη.
Το Film Office είναι ένα νευραλγικό «network» συντονισμού που βρίσκεται σε επικοινωνία με όλους τους φορείς, ιδιωτικούς και δημόσιους, που μπορούν να εξυπηρετήσουν μια ταινία – από τον δήμο και το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο ή τις Εφορείες Αρχαιοτήτων.
«Το «Barracuda» είναι μια τεράστια πρόκληση για εμάς διότι με αυτή την ταινία ουσιαστικά εγκαινιάζεται η συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τα στούντιο NU Boyana» ανέφερε ο κ. Θάνος.
Το στούντιο της Θεσσαλονίκης
Η ιδιοκτησία όπου θα χτιστούν τα στούντιο της Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Θέρμης έχει ήδη αγοραστεί εξ ημισείας από τον Γιαρίβ Λέρνερ, ιδιοκτήτη των NU Boyana Studios (τα οποία ανήκουν στον όμιλο Nu Image Films που υπάγεται στη Millennium Media), και τον Γιάννη Καλαφάτη, ιδιοκτήτη των York Studios στη Νέα Υόρκη.
Σε αυτή την ιδιοκτησία θα πραγματοποιηθούν επίσης γυρίσματα του «Barracuda», ενώ η πρόβλεψη για έναρξη του κτισίματος των ελληνικών στούντιο είναι «εντός του 2022», όπως μας είπε ο κ. Κουάνης.
Το ΕΚΟΜΕ έχει πάρει πολύ ζεστά το θέμα της εκπαίδευσης νέων Ελλήνων στα στούντιο NU Boyana ούτως ώστε να έχουν το know how από τη στιγμή που θα γίνουν τα εδώ στούντιο. «Για όλους μας, το «Barracuda» είναι το μεγάλο τεστ» είπε ο κ. Κουάνης. «Αν όλα πάνε καλά και με το δεδομένο ότι θα υπάρχουν και τα στούντιο στην Ελλάδα η Millennium Media έχει στόχο, αρχομένης από φέτος και κάθε χρόνο, να φέρνει τουλάχιστον δύο με τρεις ταινίες για γυρίσματα στη χώρα μας».
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
Ασθενείς δύο ταχυτήτων - Τι συμβαίνει με την αξιολόγηση καινοτόμων φαρμάκωνσ την Ελλάδα
Νομικά κενά και υποστελέχωση διαπιστώνουν ΠΟΥ και Ε.Ε. ως εμπόδια στην αξιολόγηση νέων τεχνολογιών υγείας στην Ελλάδα
Πόσα έχασε ο Μάικλ Τζόρνταν πουλώντας την τεράστια έπαυλή του στο Σικάγο
Ακόμη και για είδωλα όπως ο Μάικλ Τζόρνταν δεν είναι κάθε τελευταία βολή πετυχημένη
Ποια είναι η κολομβιανή Τέιλορ Σουίφτ
Φέτος, το άλμπουμ Mañana Será Bonito της KarolG ήταν το τέταρτο σε μεταδόσεις παγκοσμίως στο Spotify
Ανησυχούν για τη συνταξιοδότηση οι Έλληνες - Μόνο το 18% δηλώνει έτοιμο
Τι αναφέρει η έρευνα της NN Hellas για τη μακροζωία - Πώς την αντιμετωπίζουν
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Έσοδα 2,1 δισ. και 10 εκατ. εισιτήρια σε 149 παραστάσεις: Τα κέρδη ρεκόρ για την Τέιλορ Σουίφτ
Η Σουίφτ ολοκλήρωσε την περιοδεία με μια τελευταία παράσταση το βράδυ της Κυριακής στο Βανκούβερ του Καναδά.
Τζον Πόλσον: «Ελλάδα, οικονομία και τράπεζες έχουν πολύ ευνοϊκό μέλλον»
Ο αμερικανός επενδυτής Τζον Πόλσον μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής εξηγεί που εδράζει την αισιοδοξία του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας