Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για την αγορά καθώς οι Έλληνες αποφεύγουν να καταναλώσουν, ακόμη και στο σούπερ μάρκετ.

Όπως ανέφερε στη foodexpo ο γενικός διευθυντής της IRI Hellas, Παναγιώτης Μπορέτος, ο Μάιος έκλεισε με μείωση του τζίρου κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Η πτώση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται τόσο στην επανεκκίνηση της εστίασης όσο και στις καταναλωτικές τάσεις που ανέδειξε η κρίση της πανδημίας, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές λόγω της αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, το 2021 η αγορά αναμένεται να παρουσιάσει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020 στο βασικό σενάριο, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown, η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.

Με βάση και αντίστοιχες έρευνες της IRI σε άλλες χώρες, φαίνεται ότι μετά τους εμβολιασμούς οι καταναλωτές θα βγαίνουν και θα καταναλώνουν περισσότερο εκτός σπιτιού.

Επίσης, ο κ. Μπορέτος αναφέρθηκε επίσης στις αυξήσεις των τιμών στο ράφι.

Εξάλλου, πρόσφατα στοιχεία της IRI για το α’ τετράμηνο του 2021 έδειξαν ότι η ανάπτυξη 1,3% αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών.

Ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα σημειώθηκε άνοδος σε αξία πωλήσεων 1,8% και πτώση 0,5% του όγκου πωλήσεων.

Η επεξεργασία των στοιχείων δίνει μια αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), η οποία ειδικότερα στα τρόφιμα φτάνει το 3,6%.

Για το e-commerce το οποίο αναπτύχθηκε πολύ από τότε που ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού, ο κ. Μπορέτος σημείωσε ότι «όπως βλέπουμε και από τα στοιχεία άλλων χωρών, έχει αρχίσει σιγά σιγά να ξεφουσκώνει. Μπορεί να διπλασιάστηκε στην Ελλάδα, ωστόσο έχει ήδη χάσει 30% – 40% από αυτό που είχε πάρει στην πανδημία». Στις ηλεκτρονικές αγορές μπήκαν κατά κύριο λόγο καταναλωτές ηλικίας 25-45 ετών, αλλά και κάποιοι μεγαλύτεροι που δεν ήθελαν να πάνε στα καταστήματα λόγω του φόβου από τις συναθροίσεις.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Jumbo – Πυρά Βακάκη κατά της Επιτροπής Ανταγωνισμού – Χαμένη χρονιά το 2021
Επιχειρήσεις |

Πυρά Βακάκη κατά της Επιτροπής Ανταγωνισμού - Χαμένη χρονιά το 2021 για την Jumbo

Η κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα αντί να σταθεροποιείται, χειροτερεύει υποστηρίζει η εταιρεία - Καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics - Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις σε επίπεδο επταμήνου

Παπουτσάνης – Αύξηση των εσόδων αλλά και προβληματισμός για τις πρώτες ύλες
Επιχειρήσεις |

Παπουτσάνης – Αύξηση των εσόδων αλλά και προβληματισμός για τις πρώτες ύλες

Στόχος της εταιρείας παραμένει η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της και η βελτίωση της κερδοφορίας της, μέσω διεύρυνσης των συνεργασιών με υφιστάμενους συνεργάτες και σύναψης νέων συνεργασιών για όλες τις κατηγορίες προϊόντων